فوتبال7

فلورین ویرتس، تونی کروس جدید فوتبال آلمان، بهترین بازیکن بوندس‌لیگا شد (+ آمار بازیکن)

با توجه به فصل فوق‌العاده لورکوزن آلونسو، طبیعی بود که بهترین بازیکن بوندس‌لیگا ازین تیم باشد.

1403/02/31 18:10 بهروز شیعه‌یان

فلورین ویرتس، تونی کروس جدید فوتبال آلمان، بهترین بازیکن بوندس‌لیگا شد (+ آمار بازیکن)

فلورین ویرتس که به همراه لورکوزن، به نخستین قهرمانی بدون شکست در تاریخ بوندس‌لیگا دست یافت، به‌عنوان بهترین بازیکن بوندس‌لیگا 24-2023 انتخاب شد.

ویرتس در طول فصل 3 بار با انتخاب کاربران، به‌عنوان بهترین بازیکن ماه انتخاب شده بود تا با بیشترین تعداد این جایزه، بازیکن برتر فصل لقب بگیرد.

هافبک آلمانی که از او به‌عنوان «تونی کروس» جدید یاد می‌شود و 3 هفته پیش، تولد 21 سالگی خود را با گل‌زنی در ورزشگاه المپیکوی رُم در نیمه‌نهایی لیگ اروپا جشن گرفت، در بوندس‌لیگا 11 گل و 11 پاس گل ثبت کرده که برای یک هافبک هجومی جوان، آماری درخور محسوب می‌شود. بدین‌ترتیب او در هر دو آمار، رکورد شخصی خود را شکست. در مجموع تمام رقابت‌ها نیز ویرتس 18 گل و 19 پاس گل دارد (4 گ + 4 پ در لیگ اروپا و 3 گل + 4 پ در جام حذفی)

هم‌چنین ویرتس در فصل جاری نخستین هت‌تریک دوران بازی خود را که هت‌تریک خاطره‌انگیزی بود، ثبت کرد، آن هم در حالی که به‌عنوان یار تعویضی به زمین بازی آمده بود. به ‌لطف هت‌تریک ویرتس و پیروزی 5-0 بر وردربرمن، لورکوزن قهرمان بوندس‌لیگا شد و همه تماشاگران به زمین ریختند.

آلونسو در توصیف ویرتس گفته بود: «فلو اگه حتی 70 درصد از بازیشم ارائه بده، تفاوت رو رقم می‌زنه!»

البته ویرتس یک رکورد منفی نیز دارد و بیش از هر بازیکن دیگری در بوندس‌لیگا در گلزنی در موقعیت‌های عالی ناکام بوده: 5 بار. اما او در مجموع یک هافبک فوق‌العاده است که ترکیبی از دریبل‌زنی، پخش ماهرانه توپ در زمین، پوشش مناسب فضاها و سرعتی فراتر از حد یک هافبک است.

پس از مصدومیت رباط صلیبی در سال 2022، این نخستین فصل کامل ویرتس در آلمان بود. گل او در هفته 9 اُم بوندس‌لیگا نیز به‌عنوان بهترین گل سال 2023 از نگاه بینندگان تلویزیونی انتخاب شد. گل ویرتس که به سبک هازارد و با دریبل و تو سر توپ‌های متوالی به ثمر رسید، سرمربی فرایبورگ را به تحسین واداشت: «ویرتس غیرقابل دفاعه!»

پس از اعلام لیست نهایی تیم ملی آلمان برای یورو 2024، ویرتس به هواداران آلمان وعده درخشش داد: «بی‌صبرانه منتظر رسیدن تابستان و یورو هستم.» گفتنیست بازی افتتاحیه یورو، ساعت 22 و سی دقیقه 25 خرداد بین آلمان میزبان و اسکاتلند برگزار می‌شود.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹عکس | خبرنگاران از قاب دوربین یورگن کلوپ در آخرین کنفرانس خبری

🔹خبرها و آمار جالب بازی ویارئال 4-4 رئال‌مادرید؛ از رکورد آردا گولر تا شب رؤیایی سورلوت

🔹گل های بازی منچسترسیتی 3-1 وستهم (اختصاصی فوتبال7)

🔹نکات آماری دست اول از قهرمانی منچسترسیتی؛ رکوردشکنی همزمان سیتی، پپ و رودری

🔹لحظه رسیدن خبر گل محمد کودوس به ورزشگاه امارات آرسنال (اختصاصی فوتبال7)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار