فوتبال7

نکات آماری دست اول از قهرمانی منچسترسیتی؛ رکوردشکنی همزمان سیتی، پپ و رودری

منچسترسیتی با شکست 3-1 وستهم، دوباره قهرمان انگلیس شد و آرتتا و آرسنال باید حداقل 1 فصل دیگر منتظر بمانند

1403/02/30 21:20 بهروز شیعه‌یان

نکات آماری دست اول از قهرمانی منچسترسیتی؛ رکوردشکنی همزمان سیتی، پپ و رودری

 ✅ پپ گواردیولا در سپهر فوتبال انگلیس جاودانه شد. منچسترسیتی به نخستین تیم تاریخ فوتبال انگلیس (لیگ برتر و نسخه قدیمی آن)، تبدیل شد که 4 بار پیاپی قهرمان لیگ می‌شود.

✅ برخی رکوردها متعلق به لیگ برترند و برخی متعلق به کل تاریخ فوتبال انگلیس. گواردیولا رکورد 136 ساله‌ای را شکست که از سال 1888 که لیگ فوتبال انگلیس شکل گرفت، پابرجا بود. پیش ازین تلاش سرالکس در فصل 10-2009 برای شکستن این رکورد ناکام مانده بود. کارلو آنچلوتی از ایتالیا آمد تا با کسب تنها قهرمانی خود در لیگ برتر، فرگوسن را از رسیدن به 4 امین قهرمانی متوالی محروم کند.

 ✅ پپ گواردیولا با کسب 6 امین لیگ برتر خود، به رده دوم مربیان در فتح لیگ برتر رسید و 4 امین مربی است که به این تعداد عنوان می‌رسد. سر الکس با 13 عنوان، جورج رمزی با 6 عنوان و باب پِیزلی با 6 عنوان لیگ برتر، نفرات پیشین هستند.

بسیاری می‌گفتند پپ توان رقابت در لیگ برتر و انطباق با سبک این لیگ را ندارد. پپ در حالی 6 عنوان قهرمانی لیگ در انگلیس کسب کرده که در بارسلونا و بایرن‌مونیخ، جمعاً 6 بار موفق به فتح لیگ شده بود!

✅ رکورد شکست‌ناپذیری منچسترسیتی در تمام رقابت‌ها به 35 بازی رسید (29 پیروزی + 6 تساوی). این طولانی‌ترین رکورد یک تیم لیگ برتری انگلیسی است. تنها تیمی که رکورد شکست‌ناپذیری بالاتری دارد، ناتینگهام فارست با 40 بازی در سال 1978 است، اما رکورد ناتینگهام مربوط به دوران لیگ برتر نیست.

رودری به رکورد خیره‌کننده 74 بازی بدون شکست (بدون احتساب پنالتی‌ها) رسید و از رکورد 73 بازی پائولو مالدینی افسانه‌ای عبور کرد. رودری این فصل در کل رقابت‌ها، 9 گل و 13 پاس گل داشته (لیگ برتر: 8 گل + 9 پاس گل)

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹لحظه رسیدن خبر گل محمد کودوس به ورزشگاه امارات آرسنال (اختصاصی فوتبال7)

🔹سوپرگل برگردون محمد کودوس به منچسترسیتی (گل اول وستهم)

🔹خبر فوری | ترکیب تیم‌های منچسترسیتی- وستهم و آرسنال-اورتون

🔹جدیدترین اخبار از فوتبال زنان؛ قهرمانی چلسی در لیگ برتر و قهرمانی بارسلونا در حذفی

🔹آمارها و فکت‌های جالب از بوندس‌لیگا؛ به بهانه اتمام فصل

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار