فوتبال7

آمارها و فکت‌های جالب از بوندس‌لیگا؛ به بهانه اتمام فصل

بوندس لیگای 24-23 یک بوندس‌لیگای بیادماندنی بود، از قهرمانی بدون شکست لورکوزن گرفته تا فصل عجیب بایرن‌مونیخ !

1403/02/30 15:48 بهروز شیعه‌یان

آمارها و فکت‌های جالب از بوندس‌لیگا؛ به بهانه اتمام فصل

✅ در تاریخ اروپا در 7 لیگ معتبر (5 لیگ معتبر + هلند + پرتعال)، 17 تیم موفق به قهرمانی با شکست‌ناپذیری شده‌اند. بر حسب امتیاز نسبت به بازی، لورکوزن در رده 5ام قرار می‌گیرد. تیم «درسدنر Dresdner» آلمان با 23 پیروزی از 23 بازی در سال 43-1942 صدرنشین است. شایان ذکر است که رکورد شکست‌ناپذیری لورکوزن در آلمان فقط مربوط به دوران پس از تأسیس بوندس‌لیگا است.

✅ از زمان تأسیس یوفا و صرفاً در 5 لیگ معتبر اروپایی، فقط 4 تیم موفق به قهرمانی با شکست‌ناپذیری شده‌اند: آث میلانِ فابیو کاپلو (92-1991)، آرسنالِ آرسن ونگر (04-2003)، یوونتوسِ آنتونیو کونته (12-2011) و بایرلوکوزنِ ژابی آلونسو.

اشتوتگارت، فصل را در رده 2 اُ م به پایان رساند. این تیم فصل پیش 16 ام شده بود: پیشرفت به معنای واقعی کلمه ! در تاریخ بوندس‌لیگا، تنها یک تیم در 2 فصل متوالی چنین پیشرفت اعجاب‌انگیزی داشته : وردربرمن (68-1967، پرش از 16 اُم به 2 اُم)

دنیز اونداو مهاجم اشتوتگارت پس از نایب‌قهرمانی این تیم: «3 ماه پیش، بعد باخت به لورکوزن، گفتم شاهد بازی 2 تیم برتر آلمان بودیم. همه به من خندیدن. الان نوبت منه !»

جدول برترین گلزنان بوندس‌لیگا در پایان فصل (کین- گیراسی- اُپندا- اونداو):

در جدول نیم‌فصل دومِ بوندس‌لیگا، بایرن مونیخ در رده نازل 5 قرار می‌گیرد


✅ تیم کلن و دارمشتات به دسته 2 سقوط کردند و تیم بوخوم باید در بازی پلی‌آف به مصاف تیم سوم بوندس‌لیگای 2 ، فورتونا دوسلدورف، برود. بنابراین بوخوم هنوز شانس ماندن در بوندس‌لیگای 1 را دارد.

✅ یونیون برلین و ماینتس نیز کاملاً لب مرزی در بوندس‌لیگا ماندگار شدند. برلین با 33 امتیاز و تفاضل گل بیشتر نسبت به بوخوم. ماینتس با 34 امتیاز.

✅ اگر لورکوزن هفته بعد قهرمان جام حذفی شود (احتمال بسیار بالا)، هافنهایم در لیگ اروپا و هایدنهایم در لیگ کنفرانس اروپا بازی خواهد کرد. چون سهمیه لیگ اروپا از طریق حذفی، 1 رده به پایین شیفت پیدا می‌کند. به این‌ترتیب آلمان 8 سهمیه اروپایی خواهد داشت.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹بسته خبری صبحگاهی فوتبال7؛ از تماس امباپه با رئالی‌ها تا قاب خداحافظی مارکو رویس

🔹ویدیو | گل های بازی هافنهایم 4-2 بایرن‌مونیخ (اشتباهات مرگبار نویر و بقیه بازیکنان)

🔹به بهانه انتخاب جوان برتر لیگ برتر انگلیس؛ نگاهی به بیوگرافی کول پالمر

🔹ویدیو | دریبل و پاس گل زیبای طارمی مقابل براگا (صعود پورتو به لیگ اروپا)

🔹پیشخوان فوتبال 7؛ اختصاصی هفته پایانی لیگ برتر انگلیس

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار