فوتبال7

به بهانه انتخاب جوان برتر لیگ برتر انگلیس؛ نگاهی به بیوگرافی کول پالمر

نه هالند، نه فودن؛ جایزه دست پالمر است!

1403/02/30 6:16 علی ساغری

به بهانه انتخاب جوان برتر لیگ برتر انگلیس؛ نگاهی به بیوگرافی کول پالمر

علی رغم نتایج نه چندان دلچسبی که چلسی در این فصل گرفت، اما حضور یک ستاره نوظهور در ترکیب این تیم کورسوی امید را در دل هواداران شیاطین سرخ زنده نگه داشته است. کول پالمر؛ جوان ۲۲ساله‌ای که محصول آکادمی منچسترسیتی است و فصل پیش به جمع آبی‌پوشان لندنی پیوست، موفق شد جایزه جوان اوّل لیگ برتر جزیره را کسب کند. این درحالیست که این بازیکن برای بدست آوردن این عنوان رقبایی مانند ارلینگ هالند و باکایو ساکا را از پیش رو برداشت. در ادامه این مطلب از سایت فوتبال۷، بیوگرافی این بازیکن جوان و داستان پیوستنش به چلسی را خدمت شما شرح خواهیم داد. 

اطلاعات شخصی کول پالمر

کول جرمین پالمر متولد ۶ مه ۲۰۰۲ در شهر منچستر کشور انگلیس بوده و محصول آکادمی منچسترسیتی است. این بازیکن جوان، در تابستان ۲۰۲۳ بدلیل‌عدم تمایل کادر مدیریتی و فنی سیتیزن ها، از جمع یاران دی بروینه و هالند جدا شد و شاگرد پوچتینو در تیم چلسی شد. وی سابقه حضور در رده‌های سنی پایه تیم ملّی انگلیس و البته تیم بزرگسالان این کشور را در کارنامه دارد. بدون شک درخشش وی در پیراهن چلسی دلیل خوبی برای دعوت او به تیم ملّی بزرگسالان انگلیس بوده است. 

شروع کار با پیراهن سیتیزن‌ها

او اوّلین بازی خود برای منچسترسیتی را در سپتامبر ۲۰۲۰ مقابل برنلی، آن هم در جام اتحادیه انگلیس انجام داد. پالمر اوّلین گلش برای سیتیزن‌ها را مقابل وایکام واندرز در همین تورنمنت به ثمر رساند. اما گل‌های این بازیکن جوان برای تیم سابق خود محدود به این موارد نمی‌شود. او گل‌های مهم دیگری را در رقابت‌های معتبر دیگر; نظیر لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی انگلیس به ثمر رساند. ستاره این فصل چلسی اوّلین گل خود در UCL را مقابل کلوب بروژ به ثمر رساند و نقش مهمی در پیروزی ۵ – ۱ سیتیزن‌ها مقابل نماینده بلژیک داشت. با این حال تابستان ۲۰۲۳ مدیران منچسترسیتی و کادرفنی این تیم، تصمیم به قطع همکاری با این بازیکن گرفتند. قطعا درخشش پالمر در چلسی، پشیمانی مدیران تیم سابقش را به همراه داشته است. 

عملکرد درخشان در چلسی

آمار این بازیکن جوان در جمع شاگردان پوچیتینو کاملا قابل احترام است. وی در ۳۲ بازی موفّق به زدن ۲۲ گل برای تیمش شد و چندین رکورد شخصی را به نام خود ثبت کرد. پالمر مقابل منچستر یونایتد توانست سه گل به ثمر برساند و بعد از لوکاکو و بنتلی، به سومین بازیکنی تبدیل شد که در رقابت چلسی و شیاطین سرخ موفق به هتریک کردن می‌شود. همچنین بعد از فرانک لمپارد و خوان ماتا، تبدیل به سوّمین مردی شد که توانست در دو بازی رفت و برگشت مقابل منچستریونایتد گل زنی کرد. پالمر علاوه بر تاثیر روی گل‌های بسیار، موفق به گرفتن تعداد قابل توجهی پنالتی هم شد. 

حضور در تیم ملّی انگلیس

او سابقه بازی برای تمامی رده‌های سنی پایه تیم ملّی انگلیس را دارد و به تازگی هم پیراهن بزرگسالان سه شیر‌ها را پوشیده است. از مهم‌ترین تورنمنت‌های ملّی که این بازیکن جوان در آن‌ها حضور داشته می‌توان به قهرمانی زیر ۱۷ سال اروپا در سال ۲۰۱۹ و همچنین قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا در سال ۲۰۲۱ اشاره کرد. اما درخشش‌های وی در پیراهن چلسی سبب شد که این بازیکن برای تیم ملّی بزرگسالان هم از سوی گرت ساوتگیت فراخوانده شود. پالمر اوّلین بار در بازی انگلیس و مالت از سری رقابت‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۴ از دقیقه ۶۱ به میدان رفت.

جوان چلسی، هالند و ساکا را ناکام گذاشت

پالمر برای بدست آوردن این دستاورد رقبایی مانند ارلینگ هالند، باکایو ساکا، الکساندر آیساک، فیل فودن، کوبی ماینو، ویلیام سالیبا و دستینی اودوگی را پیش رو داشت. اما درنهایت این ارتش تک نفره چلسی بود که نام‌های شناخته شده‌تر از خودش را برای کسب این دستاورد پشت سر گذاشت.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | دریبل و پاس گل زیبای طارمی مقابل براگا (صعود پورتو به لیگ اروپا)

🔹پیشخوان فوتبال 7؛ اختصاصی هفته پایانی لیگ برتر انگلیس

🔹فکت جالب؛ هری کین از سوپرجام آلمان هم محروم شد

🔹رسمی | ده‌زربی از برایتون جدا می‌شود؛ خبرنگار اسکای: سرمربی بایرن نخواهد شد

🔹ویدیو | گل‌های بازی فیورنتینا 2-2 ناپولی (2 ضربه آزاد تماشایی از هر تیم)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار