فوتبال7

هفت در 7 | خلاصه خبرهای هفته‌ای که گذشت (همه خبرای مهم هفته اینجاست)

از اخراج مکس الگری تا صدرنشینی سیتی در «هفت در 7» این هفته.

1403/02/29 10:50 بهروز شیعه‌یان

هفت در 7 | خلاصه خبرهای هفته‌ای که گذشت (همه خبرای مهم هفته اینجاست)
هفته پیش در فوتبال اروپا چه گذشت؟

⚽️7️⃣ در لیگ برتر، منچسترسیتی فولام را درهم کوبید. آرسنال نیز در الدترافورد با 1 گل منچستر را شکست داد تا رقابت قهرمانی ادامه یابد.

⚽️7️⃣ در بازی فولام-منچسترسیتی اتفاق جالبی افتاد. گواردیول که دبل کرده بود، می‌توانست به نخستین مدافع هت‌تریک کننده در تاریخ لیگ برتر تبدیل شود، اما پس از صحبت‌های واکر و دیاز، فداکاری کرد و پنالتی سیتی را به خولین آلوارز داد!

⚽️7️⃣ با پیروزی تاتنهام مقابل برنلی، پس از شفیلدیونایتد، سقوط برنلی نیز قطعی شد.

⚽️7️⃣ سقوط لوتون نیز تقریباً قطعی است، مگر اینکه یک معجزه فوتبالی رخ دهد و فردا ناتینگهام با 12 گل اختلاف از برنلی شکست بخورد!

⚽️7️⃣ وسط هفته نیز لیگ برتر شاهد مسابقات عقب‌افتاده از هفته 34 بود. سیتی 2-0 در زمین تاتنهام پیروز شد تا بالاخره با بازی برابر با آرسنال، به صدر صعود کند.

⚽️7️⃣ بازی تاتنهام-سیتی با حواشی فراوان از سوی هواداران اسپرز همراه بود. هواداران اسپرز از آنژ درخواستِ باختن کردند که باعث خشم این مربی شد. پس از گل اول سیتی، جشن مخصوص هواداران سیتی را تکرار کردند. پس از گل دوم نیز یکصدا گفتند: «آرسنالی‌ها، ببینید اینجا چه خبره!!»

⚽️7️⃣ شکست تاتنهام، باعث قطعی شدن سهمیه لیگ قهرمانان برای استون‌ویلا و هم‌چنین قطعی شدن 4 تیم اول جدول شد (سیتی، آرسنال، لیورپول، ویلا)

⚽️7️⃣ در 2 بازی معوقه دیگر، چلسی برایتون را شکست داد تا به رده 6 صعود کند و به کسب سهمیه لیگ اروپا امیدوار شود.

⚽️7️⃣ منچستر نیز نیوکاسل را شکست داد تا امیدهایش برای لیگ اروپا زنده بماند.

⚽️7️⃣ بدین‌ترتیب در هفته پایانی (فردا)، 4 تیم برای سهمیه لیگ اروپا و هم‌چنین لیگ کنفرانس اروپا رقابت دارند: تاتنهام، چلسی، نیوکاسل، یونایتد

⚽️7️⃣ ساوتهمپتون و لیدز به فینال پلی‌آف چمپیون‌شیپ برای تعیین سهمیه سوم صعود به لیگ برتر، راه یافتند. لسترسیتی و ایپسویچ‌تاون، به‌طور مستقیم صعود کرده‌اند.

⚽️7️⃣ در لالیگا، خیرونا پس از پیروزی هفته گذشته بر بارسلونا، در هفته جاری به‌ترتیب 1 مساوی و 1 شکست را متحمل شد تا مسیر بارسلونا برای نایب‌قهرمانی هموار شود.

⚽️7️⃣ پیروزی 4-0 رئال‌مادرید در زمین گرانادا، سقوط این تیم را قطعی کرد. سقوط آلمریا و گرانادا قطعیست.

⚽️7️⃣ در 2 هفته باقیمانده، 5 تیم دیگر نیز برای سقوط می‌جنگند. کادیز کمترین شانس را برای ماندن دارد.

⚽️7️⃣ هنوز صعود هیچ تیمی از لالیگای 2 به 1 قطعی نشده است.

⚽️7️⃣ پیروزی 3-0 اتلتیکو در زمین ختافه با هت‌تریک گریزمان، صعود این تیم به لیگ قهرمانان و هم‌چنین چهار تیم اول لالیگا را قطعی کرد (رئال، بارسا، خیرونا، اتلتی)

⚽️7️⃣ دو تیم سوسیداد و بتیس برای کسب سهمیه لیگ اروپا یا لیگ کنفرانس اروپا رقابت دارند. اتلتیک بیلبائو قبلاً با قهرمانی در کوپا دل‌ری، به لیگ اروپا راه یافته بود.

⚽️7️⃣ دیگر حاشیه این هفته لالیگا، نارضایتی سران بارسلونا از صحبت‌های ژاوی در مورد وضعیت مالی باشگاه بود. ویکتور فونت کاندیدای سابق ریاست بارسلونا نیز لاپورتا را به فریبکاری اقتصادی متهم کرد.

⚽️7️⃣ تنها اتفاق خاص در بوندس‌لیگا، پیروزی 5-0 لورکوزن در زمین بوخوم بود. رکورد شکست‌ناپذیری تاریخی آن‌ها، به 50 بازی رسید.

⚽️7️⃣ 5 تیم اول بوندس‌لیگا قطعی هستند. داستان سهمیه اروپایی در آلمان کمی پیچیده است. فقط به همین بسنده می‌کنیم که آلمانی‌ها ممکن است به رکورد بی‌سابقه 8 سهمیه اروپایی برسند!

⚽️7️⃣ سقوط دارمشتات قطعی شده. سقوط کلن تقریباً قطعیست. 3 تیم بوخوم، ماینتس و یونیون برلین نیز برای قطعی کردن حضور (رده 14 و 15) یا رده 16 رقابت دارند. تیم 16 هم شانس ماندن دارد و باید در بازی پلی‌آف، با تیم سوم بوندس‌لیگای 2 (فورتونا دوسلدورف) رقابت کند.

⚽️7️⃣ سن‌پائولی و هولشتاین کیل، صعودشان به فصل بعد بوندس‌لیگا قطعی شده.

⚽️7️⃣ دیگر اتفاق مهم در فوتبال آلمان، صحبت‌های دیروز توخل و اعلام نیمه‌رسمی جدایی او از بایرن بود.

⚽️7️⃣ در سری آ ایتالیا، آتالانتا 2-1 رم را شکست داد تا شدیداً به کسب سهمیه پنجم ایتالیا در لیگ قهرمانان امیدوار شود. داستان سهمیه اروپایی ایتالیا هم مثل آلمان پیچیده است، با این تفاوت که با توجه به حضور آتالانتا و فیورنتینا در فینال لیگ اروپا و کنفرانس اروپا، ایتالیا می‌تواند با 9 سهمیه، آلمان را نیز پشت سر بگذارد!!

⚽️7️⃣ 2 هفته مانده به پایان، سقوط سالرنیتانا قطعی شده و یک رقابت بسیار تنگاتنگ بین 6 تیم از رده 14 تا 19 (ورونای 34 امتیازی تا ساسولوی 29 امتیازی!) وجود دارد. این هفته بازی‌های رو در رویی بین این تیم‌ها برگزار خواهد شد. هفته 37 سری آ را «هفته ماندن یا نماندن» می‌نامیم!

⚽️7️⃣ دو تیم پارما و کومو (به مربیگری فابرگاس مشهور) به سری آ صعود کرده‌اند. ونیز، کرمونزه، کاتانزارو، پالرمو، سمپدوریا و برشیا، در پلی‌آف تیم سوم را تعیین می‌کنند.

⚽️7️⃣ در جام حذفی ایتالیا، یوونتوس، همانند سال 2021، دوباره آتالانتا را شکست داد و قهرمان کوپا ایتالیا شد.

⚽️7️⃣ پیروزی 1-0 یوونتوس با حاشیه‌هایی همراه بود. اخراج آلگری و توهین او به داوران و خبرنگاران درین بازی باعث شد که باشگاه یوونتوس رسماً او را اخراج کند و حتی منتظر پایان فصل نماند!

⚽️7️⃣ الگری در پایان این بازی، مدیر نشریه توتواسپورت را به همدستی با مدیران یوونتوس متهم کرده بود.

⚽️7️⃣ در اسکاتلند سلتیک قهرمان شد.

⚽️7️⃣ آرنه اسلات رسماً اعلام کرد مربی لیورپول است.

⚽️7️⃣ در اتریش، پلیس 3 بازیکن را به‌خاطر تبانی برای تعیین نتیجه بازی، دستگیر کرد.

⚽️7️⃣ لیست تیم‌های ملی آلمان، هلند و فرانسه برای یورو اعلام شد. جالبترین نکته، بازگشت انگولو کانته به تیم ملی فرانسه پس از 2 سال دوری بود.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹به مناسبت خداحافظی اشکان دژاگه از دنیای فوتبال؛ نگاهی به دوران فوتبالی شماره ۲۱ محبوب تیم

🔹منچسترسیتی یا آرسنال؟! سرگذشت 9 قهرمانی لیگ برتر انگلیس که به روز پایانی کشیده شد

🔹آخرین اخبار لیگ برتر انگلیس؛ صحبت‌های پپ گواردیولا و آرتتا پیش از روز سرنوشت

🔹رسمی؛ ماسیمیلیانو الگری از یوونتوس اخراج شد

🔹آخرین خبرهای فوتبالی روز جمعه؛ از درگیری‌ها در باشگاه بارسلونا تا عدم توافق توخل

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار