فوتبال7

گزارش | آیا در روز پایانی لیگ برتر انگلیس، شاهد یک جام اصلی و یک نسخه کپی خواهیم بود؟!

همان‌طور که همه فوتبال‌دوستان می‌دانند، قهرمان لیگ برتر انگلیسی در هفته پایانی (38 ام) مشخص خواهد شد. اما نحوه توزیع جام و مدال‌ها در دو ورزشگاه اتحاد و امارات چگونه خواهد بود؟

1403/02/25 19:10 بهروز شیعه‌یان

گزارش | آیا در روز پایانی لیگ برتر انگلیس، شاهد یک جام اصلی و یک نسخه کپی خواهیم بود؟!

حتی اگر منچسترسیتی در بازی امشب مقابل تاتنهام پیروز شود، باز هم هفته پایانی مهم است و هر دو تیم سیتی و آرسنال که با فاصله 318 کیلومتر از هم بازی می‌کنند، شانس قهرمانی دارند.

همه ما نبرد سیتی-یونایتد در فصل 12-2011 را که به روز پایانی کشیده شد، به یاد داریم. اما «لحظه آگوئرو»، تنها یکی از 9 باری بود که تکلیف قهرمان به روز پایانی موکول شده است. یورگن کلوپ بارها در روز پایانی، طعم از دست دادن جام را حس کرده، منچستریونایتد در فصل 95-1994 جام را به بلکبرن و فصل پس از آن، به نیوکاسل داد و در فصل 99-98 نیز که منچستر فاتح سه‌گانه شد، خود در روز پایانی به قهرمانی رسید.

روز یکشنبه هفته بعد، برای 10 امین بار شاهد «نبرد آخرین نفس» در لیگ برتر خواهیم بود. پروتکل اعطای جام به چه صورت است؟ آیا یک تیم حفاظتی همراه با جام منتظر است تا با هلیکوپتر، آن را به یکی از دو ورزشگاه اتحاد یا امارات ببرد؟ یا اینکه، جام اصلی، به ورزشگاه تیمی می‌رود که شانس بیشتری دارد و نسخه همسان، به ورزشگاه تیم دیگر؟

پاسخ هر دو پرسش منفیست.

دو جام دقیقاً یکسان و 40 مدال دقیقاً یکسان برای اعطا به تمامی بازیکنان (بازیکنانی که حداقل 5 بازی در طول فصل انجام داده باشند)، به هر دو ورزشگاه منتقل خواهد شد. حتی نحوه برگزاری جشن مانند آتش‌بازی نیز کاملاً مشابه خواهد بود و در هر دو ورزشگاه، متخصصین حکاکی منتظر خواهند بود تا بلافاصله پس از قطعی شدن قهرمان، نام آن را بر جام حک کنند.

تیمی که قهرمان می‌شود، یکی از این دو جام اصلی را بالا می‌برد و جام دیگر برای روز مبادا نزد اتحادیه لیگ برتر باقی می‌ماند. در نهایت نیز سه هفته مانده به پایان فصل آتی، تیم قهرمان، باید جام را به اتحادیه برگرداند.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹شوخی عثمان دمبله با کیلیان امباپه در مراسم اعطای جایزه سال بازیکن فرانسه

🔹در بازی استون‌ویلا- لیورپول ثبت شد؛ رکورد جالب امیلیانو مارتینز

🔹دیدار فصل، تاتنهام-منچسترسیتی: جنگ قهرمانی و سهمیه، جنگ تیکی‌تاکا و آنژبال

🔹فکت جالب؛ جدول لیگ برتر از زمان سرمربیگری الیور گلاسنر در کریستال پالاس

🔹ویدیو |قهرمانی خاطره‌انگیز منچسترسیتی با گل آگوئرو، همراه با گزارش بازی همزمان (2012)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار