فوتبال7

دیدار فصل، تاتنهام-منچسترسیتی: جنگ قهرمانی و سهمیه، جنگ تیکی‌تاکا و آنژبال

امشب (سه‌شنبه)، تاتنهام و منچسترسیتی از ساعت 22:30 در ورزشگاه «تاتنهام هاتسپر» به مصاف هم می‌روند. این دیدار برای هر دو تیم، دیدار مرگ و زندگی است.

1403/02/25 11:1 بهروز شیعه‌یان

دیدار فصل، تاتنهام-منچسترسیتی: جنگ قهرمانی و سهمیه، جنگ تیکی‌تاکا و آنژبال

یکی از حساسترین دیدارهای تاریخ فوتبال انگلیس، امشب ساعت 22:30 برگزار می‌شود (دیدار عقب‌افتاده از هفته 34)

🔵 انگیزه منچسترسیتی، قهرمانی لیگ برتر است. این تیم تقریباً محکوم به پیروزی است، چون در صورت تساوی، امتیاز آن‌ها با آرسنال برابر می‌شود (86 = 86) و تفاضل گل آرسنال، 3 گل بیشتر است (61 به 58). در این‌صورت، سیتی باید در هفته پایانی، وستهم را در ورزشگاه اتحاد گلباران کند و امیدوار باشد که در بازی همزمان، آرسنال، اورتون را در امارات گلباران نکند!

🔵 انگیزه تاتنهام رده 5 اُمی، کسب سهمیه لیگ قهرمانان (رده 4 ام جدول) است ، به‌خصوص اینکه استون‌ویلا رقیب مستقیم این تیم در کسب سهمیه (تیم 4 ام جدول در حال‌حاضر)، در هفته پایانی در زمین کریستال‌پالاس بازی دارد و عقاب‌ها در هفته‌های اخیر در اوج به سر می‌برند! تاتنهام نیز در هفته پایانی باید در خانه شفیلد سقوط‌کرده به میدان برود که روی کاغذ، بازی بسیار آسانی به نظر می‌رسد، هر چند از تاتنهامی که این هفته‌ها دیده‌ایم، هیچ چیزی بعید نیست!

🔵 هواداران تاتنهام خواستار شکست تیمشان شده‌اند تا باعث نشوند که آرسنال (دشمن همشهری آن‌ها)، پس از 20 سال قهرمان لیگ برتر شود. اما با توجه به نظارت لیگ برتر و هم‌چنین انگیزه باشگاه برای صعود به لیگ قهرمانان و کسب پاداش مالی ناشی از آن، احتمال چنین چیزی نزدیک به صفر است.

آیا می‌دانستید؟

🟢 ورزشگاه جدید تاتنهام، تنها طلسم پپ در لیگ برتر است و در آن پیروز نشده!

🟢 در تمام رقابت‌ها (چه در خانه و چه خارج از خانه) نیز تاتنهام سرسخت‌ترین حریف سیتی است (3 پیروزی در 6 تقابل آخر)

🟢 در لیگ برتر، تاتنهام هر 4 بازی خانگی آخر مقابل سیتیزن‌ها را با کلین‌شیت، پیروز شده! به‌ترتیب از فصل 20-2019 تا 23-2022 در ورزشگاه جدید:

✔️ 2-0 با ژوزه مورینیو

✔️ 2-0 با ژوزه مورینیو

✔️ 1-0 با نونو اسپیریتو

✔️ 1-0 با آنتونیو کونته

🟢 سیتی پس از تساوی مقابل آرسنال در ورزشگاه اتحاد، بی‌رحم بوده: 7 پیروزی پیاپی (6 پیروزی با حداقل 4 گل و 1 پیروزی با 2 گل)

🟢 اگر سیتی امشب نیز با به ثمر رساندن حداقل 2 گل پپروز شود، در تاریخ لیگ برتر، این نخستین دنباله 8 پیروزی آن‌ها با حداقل 2 گل در هر بازی خواهد بود.

🟢 تاتنهام از 5 بازی آخر خود فقط 3 امتیاز گرفته (4 شکست مقابل نیوکاسل، آرسنال، چلسی و لیورپول) و در هر 5 بازی دریافت‌کننده گل اول بوده

🟢 طلسم ورزشگاه جدید تاتنهام (Tottenham Hotspur Stadium) فقط مربوط به لیگ برتر است و آخرین تقابل دو تیم که همین فصل و در همین ورزشگاه بود، تک‌بازی جام حذفی بود که با پیروزی 1-0 سیتیزن‌ها و حذف تاتنهام پایان یافت.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹فکت جالب؛ جدول لیگ برتر از زمان سرمربیگری الیور گلاسنر در کریستال پالاس

🔹ویدیو |قهرمانی خاطره‌انگیز منچسترسیتی با گل آگوئرو، همراه با گزارش بازی همزمان (2012)

🔹نکته آماری؛ تروسار مرد بازی‌های بزرگ

🔹داور فینال لیگ قهرمانان اروپا (دورتموند-رئال‌مادرید) مشخص شد: اسلاوکو وینچیچ

🔹نقل و انتقالات | ویتور روکه اولویت اصلی بارسلونا برای فروش یا انتقال قرضی

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار