فوتبال7

ستایش گواردیولا از سبک بازی یوشکو گواردیول: بهترین وینگر دنیا را خریده‌ایم

فداکاری گواردیول در بازی دیروز فولام و منچسترسیتی، یکی از اخبار زیبای دنیای فوتبال بود. پپ گواردیولا پیش از بازی حساس با تاتنهام، در مورد مدافع کروات خود صحبت کرده است.

1403/02/23 22:28 بهروز شیعه‌یان

ستایش گواردیولا از سبک بازی یوشکو گواردیول: بهترین وینگر دنیا را خریده‌ایم

گواردیول جوان یک بازیکن چند پُسته است که در تیم ملی کرواسی و در باشگاه پیشین خود، لایپزیش، در پُست مدافع میانی بازی می‌کرد. اما در منچسترسیتی، گواردیولا، بیشتر در پُست مدافع چپ/وینگر و در قالب یک دفاع 3 نفره، از او استفاده کرده است.

در بازی دیروز فولام-منچسترسیتی که با برتری 4-0 سیتیزن‌ها خاتمه یافت، گواردیول 21 ساله علاوه بر به ثمر رساندن 2 گل و ارائه یک نمایش عالی دیگر، یک حرکت اخلاقی زیبا نیز انجام داد. گواردیول، این فرصت را داشت تا به نخستین مدافع تاریخ لیگ برتر تبدیل شود که در یک بازی هت‌تریک می‌کند، اما پس از صحبت با واکر و دیاز، به‌راحتی پذیرفت که آلوارز پشت ضربه قرار بگیرد. به لطف این فداکاری، مهاجم آرژانتینی 19 امین گل فصل خود و چهارمین گل سیتی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

گواردیولا در گفتگو با «مایک مینای» خبرنگار BBC ، از روند پیشرفت مدافع خود اِبراز رضایت کرد: «گل اول گواردیول تو بازی دیروز، گل زیبایی بود و دوباره نشون داد که ما بهترین وینگر دنیا رو خریدیم. یوشکو یه بازیکن چند پُستست که هر جا ازش بخوام، بازی می‌کنه.»

گواردیولا سپس به سراغ تلاش ستودنی گواردیول در تمرینات رفت و گفت: «هفته پیش، بعد از بازی با وولوز که 5-1 پیروز شدیم، به‌خاطر درخشش بچه‌ها، 3 روز به تیم استراحت دادم، ولی گواردیول، زودتر از بقیه به مجموعه تمرینی برگشت تا روند ریکاوریش برای بازی با فولام رو پیگیری کنه. میدونید چرا؟! چون این پسر با فوتبال زندگی می‌کنه. ما بازیکنی رو خریدیم که تا سال‌ها دفاع سیتی رو تضمین می‌کنه.»

پپ در پایان ضمن تمجید از نمایش گواردیول در فاز هجومی، خواستار پیشرفت او در امور دفاعی شد: «با هر دو پا عالی بازی می‌کنه، ولی طبیعیه که ترجیح میده با پای اصلیش، با پای راستش، بازی کنه. هم من و هم خودش، از افزایش آمار گل‌هاش به‌عنوان یه مُدافع خوشحالیم، ولی ازش انتظار دارم که در امور دفاعی هم محکم‌تر ظاهر بشه. 21 سالشه و جا برای پیشرفت زیاد داره.»

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ژاوی بیخیال لاماسیا نمی‌شود؛ جستجو برای پائو کوبارسی‌های جدید

🔹مودریچ بالاخره در مورد آینده‌اش صحبت کرد: «شما همه چیز را می‌دانید!»

🔹پیشخوان فوتبال7؛ از رویارویی شیاطین بحران‌زده با توپچی‌ها تا سرنوشت سهمیه پنجم ایتالیا در لیگ قهرمانان فصل بعد

🔹هفت در 7 | خلاصه خبرهای هفته‌ای که گذشت (همه خبرای مهم هفته اینجاست)

🔹خبر فوری | خبرنگار اسکای: بایرن مونیخ و هانسی فلیک در حال مذاکرات جدی

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار