فوتبال7

نگاهی جالب و متفاوت به عملکرد آماری لورکوزن در سال 2024

درین خبر تحلیلی کوتاه، نگاه آماری جالبی داریم به عملکرد لورکوزن در دقایق پایانی بازی‌ها. فوتبال7 مثل همیشه با نگاه تحلیلی و ریزبین خود به مسائل نگاه می‌کند! همراه ما باشید.

1403/02/21 16:19 بهروز شیعه‌یان

نگاهی جالب و متفاوت به عملکرد آماری لورکوزن در سال 2024

حتماً از دیشب در خبرها شنیده‌اید که لورکوزن آلونسو، باز هم در دقیقه 97 به تساوی دست یافت و از شکست گریخت. تساوی 2-2 دیشب مقابل رُم، دو دستاورد متفاوت برای لورکوزنی‌ها داشت: 1- عبور از رکورد شکست‌ناپذیری اروپا با 49 بازی بدون شکست و 2- صعود به فینال لیگ اروپا و شانس فتح نخستین 3گانه بدون شکست در تاریخ فوتبال.

در طول تاریخ فوتبال تیم‌های شکست‌ناپذیر دیگری هم بوده‌اند، برای مثال آرسنال 04-2003 که بدون شکست قهرمان لیگ برتر شد. اما شکست‌ناپذیری آرسنال فقط محدود به لیگ برتر بود. رکورد بی نظیر شاگردان آلونسو در هر 3 تورنمنت (بوندس‌لیگا، دی‌اف‌بی پوکال و لیگ اروپا) است.

اکنون می‌خواهیم از لنز فوتبال7، نگاه دقیقتری داشته باشیم به آنچه شاگردان آلونسو در سال 2024 انجام داده‌اند. تبدیل شدن لورکوزن به یک تیم کاملاً متفاوت در 20 دقیقه پایانی بازی‌ها، روندی است که از آغاز سال جاری میلادی کلید خورد (به استثنای 1 بازی در جام حذفی که مربوط به نوامبر 2023 است).

به جدول آماری زیر که برگرفته از پایگاه FBref است، نگاه کنید. (HT = پایان نیمه ، FT = پایان بازی)


توضیح: این جدول، آمار شکست، تساوی و ... بر حسب دقایق را نشان می‌دهد. برای مثال از دقیقه 0 تا 15، لورکوزن 4 بار شکست خورده و 2 بار پیروز بوده.

طبق این جدول، در 68 دقیقه ابتدایی بازی‌ها، لورکوزن یک تیم «متوسط رو به بالا» است. اما از دقیقه 68 به بعد با روی دیگرِ این تیم مواجه می‌شویم: یک تیم شگفت‌انگیز که فقط در 20 دقیقه پایانی، 28 گل به ثمر رسانده و تنها 2 گل دریافت کرده (تفاضل گل 26+ که در جدول مشخص است). ازین 2 گل، 1 گل مقابل فرایبورگ بوده که تأثیری در امتیاز لورکوزن نداشته (لورکوزن 3-1 پیش بود و در نهایت بازی 3-2 شد) و 1 گل مقابل دورتموند بوده که باعث از دست رفتن 2 امتیاز شده (لورکوزن 1-0 عقب افتاد و در دقیقه 97 ، بازی را به تساوی 1-1 کشاند).

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹گل دقیقه 97 لورکوزن به رم و رکوردشکنی این تیم با گزارش جذاب (اختصاصی فوتبال7)

🔹آخرین اخبار نقل‌وانتقالاتی از فوتبال اروپا؛ از مسینیوی برزیل تا ژاوی سیمونز پدیده سابق بارسلونا

🔹نقل و انتقالات | تمدید قرارداد پائو کوبارسی با بارسلونا

🔹خبر فوری | سردار آزمون در ترکیب اصلی رم برای بازی با لورکوزن به علت مصدومیت دیبالا

🔹خبر فوری؛ هری کین سکوت خود را در مورد بازی مقابل رئال‌مادرید شکست

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار