فوتبال7

رئال مادرید 2-1 بایرن‌مونیخ؛ صعود رئال به فینال لیگ قهرمانان و رویارویی با دورتموند در ومبلی

ال کلاسیکوی اروپایی با پیروزی رئال پایان یافت تا در روز 12 خرداد در ومبلی شاهد فینال آلمانی-اسپانیایی رئال مادرید-بروسیا دورتموند باشیم.

1403/02/20 1:41 بهروز شیعه‌یان

رئال مادرید 2-1 بایرن‌مونیخ؛ صعود رئال به فینال لیگ قهرمانان و رویارویی با دورتموند در ومبلی
نیمه اول بازی با برتری نسبی رئال‌مادرید پیگیری شد. بایرن در مقاطع محدودی از این نیمه، سعی می‌کرد کنترل جریان بازی را بدست گیرد، اما رئال‌مادرید با فشار تماشاگران، پس از دقایقی بر بازی مسلط می‌شد. در اواخر نیمه اول نیز بازی تقریباً یکطرفه شده بود و توپ و میدان در اختیار رئالی‌ها بود.

دقیقه 8: اولین خطر جدی بازی اتفاق افتاد. سانتر زمینی و تندتیز گنابری از جناح چپ، به‌صورت میلیمتری و بسیار خطرناک از کنار دروازه لونین عبور کرد و هری کین نتوانست روی توپ اثرگذار باشد.

دقیقه 13: مادرید یک حرکت انفجاری سریع از جناح راست انجام داد. کارواخال با یک پاس کوتاه، وینیسیوس را در داخل محوطه صاحب توپ کرد و شوت او از یک زاویه تنگ، به تیر دورتر برخورد کرد. توپ برگشتی، به رودریگو رسید ولی نویر با بزرگ کردن بدن خود، شوت کم‌جان رودریگو را در دو ضرب مهار کرد.

دقیقه 16: کیمیش با یک پاس تو دَر زیبا از جناح راست، سانه را در حال فرار پا به توپ کرد، اما سانتر سانه مناسب نبود و نتوانست ازین موقعیت خطرناک استفاده کند.

دقیقه 27: گنابری که این فصل بارها درگیر مصدومیت بوده، باز هم به علت مصدومیت، مجبور شد خیلی زود میدان را ترک کند و جای خود را به آلفونسو دیویس بدهد. با این تعویض توخل نشان داد که حاضر نیست مهره دفاعی به بازی بیاورد و تیم خود را هجومی نگه داشت.

دقیقه 28: ناچو سانتر ضعیف کیمیش را برگرداند، اما کین با هشیاری و بلافاصله، دفع ناچو را در قالب یک ضربه والی زیبا، روانه دروازه رئال کرد که با واکنش زیباتر لونین همراه شد و به کرنر رفت.

دقیقه 40: ضربه ایستگاهی کروس دفع شد، اما پس از چند پاس، توپ به وینی در جناح چپ رسید، سانتر خطرناک و کم‌ارتفاع وینیسیوس، بدون اینکه به کسی برخورد کند، در حال ورود به دروازه بایرن بود که نویر مثل همیشه با یک واکنش ناگهانی و انعطاف فوق‌العاده، در لحظه آخر توپ را از تیر دورتر به کرنر فرستاد.

دقیقه 44: شوت راه دورِ قدرتمند و زاویه‌دار مزراوی، در دستان لونین آرام گرفت.

دقیقه اول وقت‌های تلف‌شده: پاس عمقی خطرناک لایمر، در آخرین لحظه توسط لونین دفع شد. دفاع رئال روی این صحنه جا مانده بود و اگر لونین از راه نمی‌رسید، هری کین در موقعیت تک‌به‌تک قرار می‌گرفت.

نیمه دوم بازی در ابتدا متعادل بود، اما پس از دقایق اولیه، رئال یکپارچه حمله شد و یکی پس از دیگری موقعیت‌های خود را از دست داد تا اینکه بایرنی‌ها روی یک غافلگیری به گل رسیدند. پس از این گل، توخل با تعویض‌هایش، ترکیب بایرن را کاملاً دفاعی کرد و حتی کین را نیز بیرون کشید! در مقابل آنچلوتی هر چه مهره هجومی و جوان داشت، به زمین آورد. تعویض‌های کارلتو جواب داد و خوسلو، در دقایق پایانی، پیروزی و فینال را برای رئال به ارمغان آورد.

دقیقه 46: وینیسیوس در جناح چپ، کیمیش را از پیش رو برداشت و با سرعت به داخل محوطه رفت، اما پاس رو به عقب و تندوتیز او توسط دایر دور شد. اگر دایر توپ را نزده بود، احتمالاً والورده آن را تبدیل به گل می‌کرد.

دقیقه 47: کین توپ را به دیویس در جناح چپ رساند، شوت دیویس به پای کارواخال برخورد کرد و پس از انحراف، به شکل خطرناک و قوس‌داری، از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 53: در ضدحمله سریع بایرن، لایمر توپ را به کین در گوشه سمت راست محوطه رئال رساند و لونین با نشستن سریع و بستن زاویه در تیر نزدیک، شوت ناگهانی کین را دور کرد.

دقیقه 55: وینیسیوس جونیور مُدام خط دفاع بایرن را آزار می‌دهد. 3 بازیکن بایرن روبروی وینیسیوس قرار داشتند، اما وینی باز هم یک پاس زیبا برای رودریگو ارسال کرد. ضربه رودریگو به شکل نفس‌گیری از تیر سمت راست نویر رد شد.

دقیقه 59: پشت محوطه بایرن، روی بلینگام خطا شد تا در یک موقعیت بسیار خوب از سمت تقریباً چپ، رئال صاحب یک ضربه ایستگاهی مستقیم شود. ضربه بسیار زیبا و کاددار رودریگو روی این موقعیت، با واکنش فوق‌العاده نویر همراه شد تا دروازه بایرن بسته بماند.

دقیقه 60: وینیسیوس بلای جان دفاع بایرن شده. وینی با تغییر مسیر ناگهانی به داخل محوطه رفت و شوت پرقدرت او به گوشه بالای سمت راست، به زیبایی هر چه تمامتر توسط نویر به بیرون فرستاده شد. نویر فرشته نجات این دقایق باواریایی‌ها است.

دقیقه 66: آلفونسو دیویس، از جناح چپ نفوذ کرد و با پاس رو به عقب، توپ را به موسیالا رساند. موسیالا پس از یک دریبل ریز، شوت خطرناکی را به بالای گوشه سمت چپ دروازه لونین زد که دروازه‌بان اوکراینی هشیار بود و توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 68: گل اول بازی در بُهت و حیرت برنابئو به ثمر رسید. رئالی‌ها بالاخره تنبیه شدند. روی ضد حمله، کین در حال حرکت، با یک پاس دیدنی و بلند، توپ را به دیویس در جناح چپ رساند. مدافع چپ کانادایی پس از چند گام حرکت، رودیگر را جا گذاشت، توپ را روی پای راستش آورد و با یک ضربه دیدنی و غیرقابل مهار از گوشه سمت چپ محوطه رئال، دروازه لونین را باز کرد.

دقیقه 70: آنچلوتی بلافاصله به گل واکنش نشان داد. مودریچ به جای کروس و کاماوینگا به جای شوامنی به بازی آمدند.

دقیقه 71: رئال مادرید گل زد. رئال کرنر را سریع شروع کرد و شوت زمینی و نرم والورده، در شلوغی محوطه بایرن، با برخورد به ده‌لیخت در میانه راه، وارد دروازه نویر شد. اما کیمیش روی زمین افتاده بود و گل مشکوک به نظر می‌رسید.

دقیقه 73: مارسینیاک داور بازی، پس از بازبینی شخصی تصویر، خطای ناچو روی کیمیش را اعلام کرد و گل دقیقه 71 رئال را رد کرد. داور معتقد بود که ناچو، ضربه بی‌دلیلی به صورت کیمیش زده است و با اینکه کیمیش دخالتی در صحنه گل نداشت، متقاعد شد که اعلام خطا کند.

دقیقه 76 : تعویض کاملاً دفاعی توخل. کیم مین جائه به جای سانه به بازی آمد تا بایرن کار را با 5 دفاع پیگیری کند.

دقیقه 76: کین از گوشه محوطه رئال و از یک زاویه بسته، در حالی که با رودیگر درگیر بود، شوت زد که توپ به اوت رفت و به کنار تور برخورد کرد.

دقیقه 81: 2 تعویض دیگر از آنچلوتی. براهیم دیاز به جای رودریگو و خوسلو به جای والورده به بازی آمد.

دقیقه 82: ضربه سر کیم روی کرنر بایرن به تیر برخورد کرد. اما حتی اگر گل می‌شد، گل پذیرفته نبود. داور خطای پاولوویچ روی لونین را اعلام کرد.

دقیقه 85: موسیالا به جای مولر و چوپوموتینگ به جای کین به میدان آمدند. تعویض‌های کاملاً دفاعی و عجیب از توخل! قمار توخل !!

دقیقه 88: گل اول رئال به ثمر رسید. نویر که در تمام بازی عالی بود. روی یک اشتباه مسلم، شوت ساده وینی را دوضرب دفع کرد و خوسلو از فاصله بسیار نزدیک، ضربِ دوم را به گل تبدیل کرد. اریک دایر هرگز فکر نمی‌کرد نویر روی چنین توپ ساده‌ای مرتکب اشتباه شود، وگرنه توپ برگشتی را سریع دور می‌کرد تا جلو پای خوسلو نیفتد. نویر با این اشتباه، هر چه رشته بود را پنبه کرد!

دقیقه 90: رئال سراسر هجوم شده تا کار را در وقت عادی بازی تمام کند. اریک دایر خود را مقابل شوت خطرناک براهیم دیاز پرتاب کرد و شوت او از داخل محوطه را سد کرد.

دقیقه 91: خوسلو دبل کرد، گل دوم رئال. خوسلو به قهرمان رئالی‌ها تبدیل شد. ناچو پس از یک چرخش زیبا، توپ را به رودیگر که جلو آمده بود، رساند و ارسال زمینی و برنده‌یِ رودیگر از گوشه سمت چپ محوطه بایرن، به خوسلو که یارگیری نشده بود، رسید تا مهاجم اسپانیایی در موقعیت خالی و از چند قدمی، به‌راحتی دروازه نویر را باز کند.

دقیقه 92: داور ویدیویی پس از بازبینی اعلام کرد که رودیگر و خوسلو در یک خط قرار داشتند و گل رئال صحیح است.

دقیقه 90 + 10 : در تعویضی که فقط به قصد اتلاف وقت انجام شد، میلیتائو به جای بلینگام به بازی آمد.

دقیقه 90 + 13: بایرن توسط ده‌لیخت به گل رسید. اما داور به علت آفساید چوپوموتینگ قبل از صحنه گل، آن را مردود اعلام کرد. استدلال داور این بود که قبل از اینکه مولر، توپ را با سر برای ده‌لیخت آماده کند، چوپو در آفساید بوده. بایرنی‌ها شدیداً به این تصمیم معترض بودند و اعتقاد داشتند مارسینیاک باید حداقل به VAR مراجعه می‌کرد. مارسینیاک درخواست آن‌ها را رد کرد، چون به‌خاطر پرچم کمکش، زودتر سوت زده بود.

دقیقه 115: پایان بازی. رئال باز هم کامبک زد و به فینال ومبلی صعود کرد.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹رسمی؛ ترکیب تیم‌های رئال مادرید و بایرن‌مونیخ

🔹صحبت‌های جالب نیستلروی مهاجم سابق رئال: از انتقال امباپه به مادرید تا گل‌های بلینگام در وقت‌های تلف‌شده

🔹نکات آماری خواندنی از بازی پاری سن ژرمن 0-1 دورتموند؛ از سفر دوباره دورتموند به ومبلی تا طلسم آلمانی پی اس جی

🔹ویدیو | تمامی 6 ضربه پاری سن ژرمن به تیر دروازه دورتموند در رفت و برگشت (اختصاصی فوتبال7)

🔹فابریتسیو رومانو خبر داد: سود اضافی منچستریونایتد از صعود دورتموند و سانچو به فینال

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار