فوتبال7

بحث داغ هواداری در فوتبال انگلیس: آیا تاتنهام به قهرمانی دشمن دیرینه‌اش آرسنال کمک می‌کند؟!

هفته آینده منچسترسیتی باید در یک دیدار عقب‌افتاده به مصاف تاتنهام برود. تاتنهام آخرین مانع قدرتمند آن‌ها در مسیر قهرمانی است. هر چند تاتنهام حال‌وروز خوبی ندارد، اما حداقل به‌لحاظ جدول و سابقه، یک حریف قدرتمند محسوب می‌شود.

1403/02/17 16:42 بهروز شیعه‌یان

بحث داغ هواداری در فوتبال انگلیس: آیا تاتنهام به قهرمانی دشمن دیرینه‌اش آرسنال کمک می‌کند؟!

گری لینه‌کر و آلن شیرر هر دو ایمان دارند که منچسترسیتی، چهارمین جام متوالی خود را بالای سر خواهد برد.

تنها رقیب قدرتمند سیتی روی کاغذ، تاتنهام است. سه‌شنبه هفته بعد در قالب یک دیدار عقب‌افتاده از هفته 34 ام، تاتنهام در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر، میزبان سیتی خواهد بود. تاتنهام، طلسم کهنه پپ گواردیولاست و در آماری عجیب، پپ تاکنون در زمین تاتنهام پیروز نشده. حتی پیروز نشدن سیتی نیز برای قهرمانی آرسنال کفایت می‌کند، البته به شرطی که خود توپچی‌ها، دیدار سخت ماقبل پایانی در الدترافورد را با موفقیت پشت سر بگذارند.

گری لینه‌کر معتقد است که با توجه به فرم اخیر تاتنهام (4 باخت متوالی) و بی‌رحمی مهاجمان سیتی در بازی‌های گذشته، تاتنهام شانسی برای کسب امتیاز ندارد و شاهد هیچ اتفاق خاصی نخواهیم بود. با این‌حال لینه‌کر رُخداد «لحظه آگوئرو» در هفته آخر را غیرمحتمل نمی‌داند. لحظه آگوئرو اشاره به قهرمانی منچسترسیتی در فصل 12-2011 لیگ برتر دارد که آگوئرو در آخرین دقیقه ممکن بازی گلزنی کرد و منچستریونایتد را در بازی همزمان ناکام گذاشت.

مسأله بسیار جذاب دیگری که در این میان مطرح است، اینست که هواداران تاتنهام دوست ندارند تیمشان زمینه‌ساز قهرمانی رقیب همشهری شود! لینه‌کر در مصاحبه با پادکست «The Rest is Football» گفت: « اگه به جمع هوادارای تاتنهام بری، هیچ‌کس دوست نداره باعث قهرمانی رقیب بشه. من با چند تا از هواداراشون صحبت کردم و همه به اتفاق گفتند: ((نه اصلاً دوست نداریم این اتفاق بیفته!)) »

آلن شیرر، اسطوره فوتبال انگلیس نیز در مورد قهرمانی سیتی، با لینه‌کر هم‌نظر است، با این تفاوت که شیرر معتقد است تاتنهام بازی خود را خواهد کرد و در مقابل سیتی برای پیروزی به میدان می‌رود. شیرر، مثال بلکبرن در فصل 95 را یادآوری کرد. در هفته آخر، بلکبرن به آنفیلد رفت و لیورپول می‌دانست که پیروزی بلکبرن یا کسب امتیاز توسط آن‌ها، ممکن است مانع از قهرمانی منچستریونایتد (رقیب دیرینه) شود. اما لیورپولی‌ها بی‌توجه به این موضوع 2-1 بلکبرن را شکست دادند. تک‌گل بلکبرن در آن بازی، توسط خود شیرر به ثمر رسید. البته منچستری‌ها در بازی همزمان، به تساوی 1-1 دست یافتند و این شکست تأثیری نداشت. بلکبرن آن فصل قهرمان لیگ شد.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹به بهانه گل تماشایی هاروی الیوت مقابل تاتنهام؛ آیا فیل فودن بعدی در راه است؟

🔹نقل و انتقالات | مذاکرات جدی بایرن‌مونیخ با تئو هرناندز برای جانشینی آلفونسو دیویس

🔹سزار لوییس منوتی، خالق نخستین جام‌جهانی آرژانتین درگذشت؛ از حذف مارادونا در جام‌جهانی 1978 تا علاقه به سیاست و ادبیات

🔹نکات آماری دست اول از بازی لیورپول 4-2 تاتنهام: از دو رقمی شدن پاس گل‌های صلاح تا برابری سون با رکورد جیمی واردی

🔹کیلیان امباپه پیش از بازی با دورتموند: پاری سن‌ژرمن با کامبک به فینال صعود خواهد کرد

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار