فوتبال7

پیامدهای شکست سنگین بارسلونا مقابل خیرونا؛ قیام لاپورتا علیه برخی بازیکنان

پس از آرام گرفتن کشتی بارسلونا با خبر تمدید قرارداد ژاوی هرناندز، شکست مقابل خیرونا، دوباره این کشتی را طوفان‌زده کرد.

1403/02/16 19:11 بهروز شیعه‌یان

پیامدهای شکست سنگین بارسلونا مقابل خیرونا؛ قیام لاپورتا علیه برخی بازیکنان

هفته پیش، همه جا صحبت از پروژه ژاوی و عزم سرمربی و مدیران برای پیشبرد این پروژه بود. اما شکست تحقیرآمیز 4-2 بارسلونا در مونتولیوی، دوباره این تیم را به ورطه بحران کشیده است. با این شکست بارسلونا، هر 2 بازی رفت‌وبرگشت مقابل خیرونا را با نتیجه مشابه 4-2 واگذار کرد. در تاریخ بارسا، کمتر پیش آمده که این تیم با این نتیجه سنگین، مقابل تیمی که حداقل به لحاظ تاریخچه ضعیفتر از آن‌هاست، دبل شود!

این شکست پیامدهایی داشت و لاپورتا را برای پنج تصمیم کلیدی در پایان فصل، مصمم‌تر ساخت.

فروش قطعی فرنکی دی‌یونگ

نخستین اقدام لاپورتا، بدون هیچ ملاحظه و تأخیری، به فروش گذاشتن هافبک هلندی در بازار است. این هافبک که روزگاری جزو بازیکنان تغییرناپذیر ترکیب بارسلونا بود، به علت عدم ثُبات کافی در طول فصل، مصدومیت‌های بی‌پایان و هزینه گزافی که روی دست باشگاه گذاشته، در لیست قطعی خروج قرار گرفته. البته با توجه به قیمت تعیین‌شده توسط بارسلونا، فروش وی کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد، اما فروش او می‌تواند اوضاع مالی آشفته باشگاه را اندکی سروسامان دهد.

پدری نیز به لحاظ ثبات و مصدومیت، دست کمی از دی‌یونگ ندارد، اما با توجه به اینکه باشگاه هزینه خاصی برای خرید او نکرده، احتمالاً حداقل یک فصل دیگر به پای او صبر خواهد کرد.

تردید دوباره در مورد آینده لواندوفسکی

شکست دیروز حتی لواندوفسکی را که در بازی پیشین مقابل والنسیا هت‌تریک کرد، آماج انتقادات قرار داده. به گزارش Sport، مدیران باشگاه به فکر تحول در خط حمله افتاده‌اند؛ تصمیمی که شاید حتی بهترین گلزن فعلی تیم نیز از گزند آن مصون نماند.

3 چیز در تردید مدیران بارسلونا تأثیر دارد: 1- فرازونشیب‌های لوا بر خلاف فصل گذشته 2- بالا بودن سن او 3- مسأله تمدید قرارداد و امکان جدا شدن به‌عنوان بازیکن آزاد در تابستان آتی

از دیروز خبرهایی مبنی بر تمایل بارسلونا به انتقال داروین نونیز از لیورپول نیز به گوش می‌رسد. علی‌رغم نرخ گلزنی پایین این مهاجم، دستمزد کم او در کنار سن پایین و سختکوشی‌اش در زمین، او را به یک گزینه جذاب برای بارسلونا تبدیل کرده است.

آرائوخو، یک فروش پرسود

نمایش‌های پرانتقاد مدافع اروگوئه‌ای در هفته‌های اخیر، او را نیز موقتاً به لیست «بازبینی» منتقل کرده. آرائوخو که روزگاری به‌عنوان «تصویری از دفاع نسل جدید بارسلونا» تجسم می‌شد، اخیراً و به‌ویژه پس از نمایش تأسف‌بارش مقابل پی‌اس‌جی، دشمنان زیادی روی سکوها و کادر مدیریتی باشگاه پیدا کرده.

مشکلات مالی بلوگرانا و ارائه پیشنهادات خوب از جانب بایرن‌مونیخ و منچستریونایتد، مدیران را در این فکر فرو برده که «اگر قصد نوسازی دفاع را داریم، آیا این بهترین زمان برای فروش آرائوخو نیست؟»

گفته می‌شود که یونایتد حاضر است تا 60 میلیون پوند برای فروش آرائوخو هزینه کند: یک فروش کاملاً پرسود!

آینده کونده نیز روی هواست!

کونده نیز وضعیتی همانند آرائوخو دارد، سن پایین کونده و حداقل یک فصل نمایش خوب او در بارسلونا، می‌تواند او را هم به یک گزینه پرطرفدار در بازار تبدیل کند. اگر پیشنهاد خوبی از راه برسد، باشگاه قطعاً آن را بررسی می‌کند.

تمدید قرارداد با سرباز کهنه‌کار و وینگر همه‌کاره

در میانه حدس و گمان‌هایی که در مورد فروش‌ها منتشر می‌شود، ظاهراً اوضاع برای این دو بازیکن بارسلونا خوب پیش می‌رود. با نظر به تجربه و تنوع در سبک بازی سرخی روبرتو و فران تورس، باشگاه به احتمال زیاد قرارداد آن‌ها را تمدید خواهد کرد، به‌ویژه اینکه این دو بازیکن بر خلاف بسیاری از بازیکنان، سودمندی خود را در مقاطعی از فصل ثابت کرده‌اند.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹مورد عجیب بیرمنگام در فوتبال انگلیس؛ رد پای وین رونی در سقوط احمقانه به دسته 3 !

🔹نقل و انتقالات | 2 بازیکن + 90 میلیون پوند؛ پیشنهاد چلسی به ناپولی برای جذب اوسیمن

🔹ویدیو | گل‌های بازی اینترمیامی 6-2 نیویورک ردبولز (تاریخ‌سازی لیونل مسی و هت‌تریک سوارز)

🔹ویدیو | گل‌های بازی خیرونا ۴-۲ بارسلونا (اختصاصی فوتبال۷)

🔹ویدیو | هت تریک کریستیانو رونالدو مقابل الوحده (اختصاصی فوتبال7)

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار