فوتبال7

نکات آماری و حقایقی از بازی رم 0-2 لورکوزن؛ از نخستین شکست خانگی رم تا نخستین کلین‌شیت تیم مهمان

در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا، لورکوزن در زمین رم به پیروزی 2-0 رسید. به سبک و سیاق همیشگی فوتبال‌7، نکات آماری این بازی را با هم مرور می‌کنیم.

1403/02/14 9:52 بهروز شیعه‌یان

نکات آماری و حقایقی از بازی رم 0-2 لورکوزن؛ از نخستین شکست خانگی رم تا نخستین کلین‌شیت تیم مهمان

🔶 این نخستین حضور متوالی لورکوزن در نیمه‌نهایی یک رقابت اروپایی و هم‌چنین دومین رویارویی متوالی آن‌ها با رُم درین مرحله است. بازی سال پیش 2 تیم در لیگ اروپا، در مجموع 1-0 به سود رم پایان یافت و جالوروسی راهی فینال شد.

🔶 این چهارمین حضور متوالی رمی‌ها در نیمه‌نهایی یک رقابت اروپایی است. تنها تیمی که موفق به این کار شده، رئال‌مادرید است که از فصل 21-2020 تا به امروز در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان حضور یافته. البته بر خلاف رئال، 4 حضور متوالی گرگ‌های ماده محدود به لیگ اروپا نبوده. ضمناً رمی‌ها از 37 حضور قبلی خود در مراحل نیمه‌نهایی اروپایی، فقط 4 بار به فینال رسیده‌اند که نشان‌دهنده استعداد پایین آن‌ها در صعود به فینال است!

🔶 آخرین باری که دو تیم اروپایی به‌طور متوالی به هم برخورد کرده بودند، رقابت رئال و اینتر در نیمه‌نهایی فصول 85-1984 و 86-1985 جام یوفای سابق (لیگ اروپای فعلی) بود.

🔶 لورکوزنی‌ها در این فصل از رقابت‌های لیگ اروپا، پس از پیروزی در نیمه نخست، همیشه پیروز شده‌اند.

🔶 لورکوزن با این پیروزی، به 5 بازی بدون پیروزی مقابل رم پایان داد و به دومین پیروزی برابر رم دست یافت. نخستین پیروزی آن‌ها برابر رم، در نخستین تقابل اروپایی دو تیم در لیگ قهرمانان سال 2004 رقم خورد.

🔶 رکورد شکست‌ناپذیری آلونسو، به 47 بازی رسید (39 پیروزی 8 تساوی)، یکی از جذابترین قصه‌ها در عصر مدرن فوتبال!

🔶 از سال 88-1987 تا به امروز، این نخستین پیروزی لورکوزنی‌ها در نیمه‌نهایی یک رقابت اروپایی بود. در آن فصل، در دور رفتِ نیمه‌نهایی جام یوفا، وردبرمن را شکست داده بودند. اما پس از آن، 36 سال، معادل با 7 بازی بدون پیروزی باقی ماندند (4 تساوی و 3 شکست). در فصل 02-2001 لیگ قهرمانان، لورکوزنی‌ها به فینال راه یافتند، اما هر 2 دیدار نیمه‌نهایی مقابل یونایتد، مساوی شد و پنالتی‌ها تکلیف فینالیست را تعیین کرد!

🔶 این نخستین شکست خانگی رُمی‌ها در این فصل از لیگ اروپا بود (5 پیروزی 1 تساوی 1 شکست).

🔶 پس از 8 سال، این نخستین شکست خانگی رُمی‌ها در دیدار دور رفت بازی‌های حذفی اروپایی بود. آخرین بار در دور رفت لیگ قهرمانان در مرحله یک‌هشتم فصل 16-2015، در استادیوم المپیکو، 2-0 از رئال‌مادریدِ زیدان شکست خوردند.

🔶 لورکوزنی‌ها نخستین تیم مهمان در فصل جاری هستند که در استادیوم المپیکوی رُم کلین‌شیت کردند (در تمام رقابت‌ها).

🔶 گل دیشب فلورین ویرتز، 12 امین گل او در لیگ اروپای این فصل بود. امروز تولد 22 سالگی ویرتز است و با این گل، در شب تولد به خودش کادو داد! ویرتز به دومین بازیکن تاریخ لیگ اروپا (و جام یوفای سابق) تبدیل شد که در چنین سنی، به این تعداد گل می‌رسند! نخستین نفر، دیتر مولر از باشگاه کلن در سال 1975 بود.

🔶 فلورین ویرتز که از او به‌عنوان «تونی کروس جدید» یاد می‌شود، در این سن پایین، به آمار 18 گل و 19 پاس گل در 45 بازی این فصل لورکوزن رسید!

🔶 فلورین ویرتز به رکورد 20 مشارکت گلزنی (10 گل + 10 پاس گل) در سه فصل گذشته لیگ اروپا رسید! رکوردی بی‌سابقه.

🔶 الکس گریمالدو (مدافع چپ) در نخستین فصل خود در لورکوزن، به آمار بی‌نظیر 11 گل و 18 پاس گل در 46 بازی رسید. گفتنیست گریمالدو پرورش‌یافته لاماسیا بارسلونا است که به بنفیکا رفت و یکی از خریدهای هوشمندانه آلونسو در فصل جاری است.




🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹آرنه اسلات به دنبال بازگرداندن هموطن خود برای پُست دفاع وسط در لیورپول

🔹وقتی عملکرد سانچو مقابل پاری سن ژرمن، وینیسیوس را نیز به تحسین وامی‌دارد!

🔹برادر پپ گواردیولا: میشل سرمربی خیرونا می‌تواند جانشین پپ در منچسترسیتی باشد

🔹تن هاخ در کنفرانس خبری بازی با کریستال پالاس: در مورد سانچو تصمیمی نگرفته‌ام

🔹ادعای جدید جرارد پیکه: آرسنال قصد خرید من و مسی را داشت

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار