فوتبال7

بوروسیا دورتموند ۱ – پاریس سنت ژرمن ۰؛ اندوخته اندک زنبور‌ها برای بازی برگشت!

آیا شاگردان تزریچ به فینال خواهند رفت؟

1403/02/13 15:1 علی ساغری

بوروسیا دورتموند ۱ – پاریس سنت ژرمن ۰؛ اندوخته اندک زنبور‌ها برای بازی برگشت!

آخرین بازی دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ چهارشنبه شب بین بوروسیا دورتموند و پاریس سنت ژرمن برگزار شد و این زنبور‌های وست فالن بودند که با تک گل فولکروگ به برتری رسیدند. حال شاگردان ادین ترزیچ برای صعود به فینال باید در بازی برگشت هم نتیجه قابل قبولی را کسب کنند. نتیجه‌ای که با این اندوخته نه چندان زیاد، بدست آوردنش چندان آسان نیست. در این مطلب‌ از فوتبال۷ قصد داریم به حواشی این بازی و نکات مهم آن بپردازیم. با ما همراه باشید. 

انگار قسمت نبود بیش از یک گل زده شود! 

با وجود گلی که توسط فولکروگ در دقیقه ۳۶ به ثمر رسید، اما دو تیم چند بار دیگر هم دروازه حریف را تهدید کردند و توپی از خط رد نشد. بخصوص در ابتدای نیمه دوّم در یک موقعیت خطرناک، دوبار توپ توسط امباپه و اشرف حکیمی به تیرک دروازه دورتموند زده شد. زنبور‌ها هم در چندین موقعیت فرصت گلزنی را داشتند که یا توپ به بیرون رفت و یا توسط دوناروما؛ سنگربان پاریسی‌ها به مهار شد. 

خیر و برکت دورتموند برای فوتبال آلمان

حتما می‌دانید که از فصل آینده، لیگ قهرمانان اروپا با فرمت دیگری برگزار می‌شود. به طوری که هر کشوری با سهمیه متفاوت نسبت به قبل در این تورنمنت شرکت می‌کند. برد دیروز بوروسیا دورتموند مقابل پاریس سنت ژرمن سبب شد که امتیاز فنی فوتبال باشگاهی آلمان افزایش یافته و این کشور با ۵ نماینده از فصل بعد در لیگ قهرمانان شرکت کند. 

سانچو بازهم لرزه برتن مربی شیاطین سرخ انداخت! 

یکی از ستاره‌های بازی دیشب، بدون شک جیدون سانچو بود. کسی که دوّمین مقطع حضور خود را دورتموند تجربه می‌کند و از زمان برگشت به این تیم توانسته به همان فرم آماده قبلی بازگردد. عملکرد عالی این بازیکن جوان انگلیسی در بازی دیشب سبب شد که صفحه توییتر رسمی باشگاه بوروسیا دورتموند با انتشار عکسی از او بنویسد: «همه شما یک عذرخواهی به او بدهکار هستید» این طعنه‌ای به تیم سابق سانچو و مربی آن؛ یعنی اریک تن هاخ بود. 

انتقاد دورتموندی‌ها از داور مسابقه

قهرمان زنبور‌ها در این بازی؛ یعنی نیکولاس فولکروگ معتقد است که آنتونی تیلور؛ داور انگلیسی بازی صحنه خطا برروی او را ندیده و اشتباه سوت زده است. مهاجم ملّی‌پوش دورتموند می‌گوید: «زمانی که به هوا پریدم، مدافع پی اس جی از پشت من رو هل داد. او اجازه نداد من ضربه بزنم و تعادل من رو بهم زد. این یک پنالتی واضح است.» 

مارکینیوش امید صعود به فینال را زنده نگه داشت. 

مدافع برزیلی پاریسی‌ها شب گذشته بی‌نظیر عمل کرد و چه بسا درصورتی که در برخی صحنه‌ها خودش را نمی‌رساند، امید یاران امباپه برای صعود به فینال کاملا از بین میرفت. حرفه‌ای‌ترین کاری که او انجام داد، صحنه‌ای بود که سابیتزر در موقعیت تک به تک با دوناروما قرار داشت. او به سرعت هنگام تصمیم بازیکن اتریشی دورتموند خودش را رساند و با زدن یک تکل حرفه‌ای مانع از رفتن توپ به سمت دروازه دوناروما شد.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹وقتی کیلیان امباپه از اتوبوس پاری سن ژرمن جا می‌ماند!

🔹وقتی کیلیان امباپه از اتوبوس پاری سن ژرمن جا می‌ماند!

🔹اتفاق جالب در دیدار دورتموند- پاری سن ژرمن: نقره داغ شدن تن‌هاخ توسط سانچو!

🔹نکات آماری دست اول از بازی دورتموند 1-0 پاری سن ژرمن؛ از درخشش سانچو تا اولین شکست بدون گل پاریس

🔹دورتموند 1-0 پاری سن ژرمن؛ همه چیز به هفته بعد و به پارک دو پرنس، موکول شد

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار