فوتبال7

دورتموند 1-0 پاری سن ژرمن؛ همه چیز به هفته بعد و به پارک دو پرنس، موکول شد

دو تیم دورتموند و پاری سن ژرمن در قالب مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی دورتموند میزبان پایان یافت.

1403/02/13 1:41 بهروز شیعه‌یان

دورتموند 1-0 پاری سن ژرمن؛ همه چیز به هفته بعد و به پارک دو پرنس، موکول شد

بازی با حملات تیم میزبان آغاز شد. اما اولین موقعیت بازی در دقیقه 11 رقم خورد که دمبله پس از دریبل کردن یار مستقیم خود، از گوشه محوطه جریمه، ضربه زمینی‌ایی را زد که با اختلاف از تیر راست دروازه کوبل به بیرون رفت.

دقیقه 14 سانچو پس از توپ‌ربایی از مندس، توپ را به برانت رساند و برانت، با یک پاس زیبا، سابیتزر را که فرار کرده بود، در موقعیت تک‌به‌تک با دوناروما قرار داد. اما به علت تنگ شدن زاویه، دوناروما با خروج بموقع، شوت هافبک اتریشی را دفع کرد. در دقیقه 18 بازی، حکیمی با یک پاس تیز رو به عقب، دمبله را در گوشه محوطه صاحب توپ کرد که شوت کاددار این بازیکن دوباره با اختلاف از سمت راست دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 23 ، رویز و امباپه، یک‌ودوی خوبی با هم داشتند، اما لمس توپ ضعیف امباپه باعث شد که پیش از شوت زدن او، گرگور کوبل توپ را جمع کند.

پس از شروع تهاجمی دورتموند کمی از شدت بازی کاسته شد و دو تیم با احتیاط بازی را دنبال کردند و دورتموند فقط در مواقع نیاز، اقدام به پرس پاریس از جلو می‌کرد.

در دقیقه 30 بازی، مارکینیوش، شجاعانه خود را در مقابل شوت خطرناک برانت قرار داد و مانع از رسیدن توپ به دروازه دوناروما شد. در دقیقه 34، امباپه با یک پاس عرضی بارکولا را صاحب توپ کرد، بارکولا ریرسون را از پیش رو برداشت و یک پاس تیز رو به عقب فرستاد، اما هیچ بازیکنی از پاریس حاضر نبود که ازین موقعیت خطرناک استفاده کند.

دقیقه 36 نخستین گل بازی از راه رسید. زنبورها نیش اول را زدند. شلوتربک با یک پاس ساده پشت دفاع، فولکروک را که به‌خوبی از یار مستقیم خود جدا شده بود، پا به توپ کرد و مهاجم آلمانی، با یک ضربه دقیق به گوشه سمت چپ دروازه، دوناروما را مغلوب کرد. دیوار زرد، به لطف گل مهاجم نوک کلاسیک خود، اولین ضربه را به پاریس زد.

در دقیقه 41 بازی انریکه مجبور به یک تعویض ناخواسته شد و هرناندز که قادر به ادامه بازی نبود، جای خود را به لوکاس برالدو داد.

دقیقه 44 ، دورتموند فرصت عالی برای رساندن اختلاف به 2 گل را از دست داد و ضربه والی سابیتزر، توسط دوناروما به زیبایی مهار شد. در ادامه این صحنه، یان ماتسن در محوطه جریمه دورتموند سرنگون شد، اما داور پنالتی اعلام نکرد. در دومین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نیمه اول، دمبله از کوبل عبور کرد، اما باز هم کسی نبود تا از پاس رو به عقب او استفاده کند و ریرسون توپ را دفع کرد تا بازی با تک‌گل فولکروک در نیمه اول پایان یابد.

پاریس، نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و برای جبران گل در دقایق ابتدایی نیمه، وارد میدان شد. در دقیقه 48، سانتر مندس، جلو پای بارکولا افتاد، اما شوت کاددار او در دستان کوبل قرار گرفت. دقیقه 51 نیمه دوم، خطرناکترین موقعیت پاریسی‌ها در کل بازی اتفاق افتاد و 2 بار متوالی توپ را به تیر دروازه کوبیدند، ابتدا امباپه با یکی از شوت‌های خاص خود، توپ را به تیر دورتر زد و پس از ناتوانی دورتموندی‌ها در دور کردن توپ، این بار نوبتِ حکیمی بود تا روی پاس بارکولا، توپ را به تیر بکوبد، این بار به تیر چپ. دقیقه 56 ، سانتر زیبا و کم‌ارتفاع مارکینیوش، به‌خوبی روی سر فابین رویز نشست، اما ضربه سر شیرجه‌ای رویز، دقت کافی را نداشت و با اختلاف از سمت راست دروازه پاریس به بیرون رفت.

پس از شروع طوفانی پاریسی‌ها، بازی کمی متعادل‌تر شد و دورتموندی‌ها نیز صاحب موقعیت‌هایی شدند. دقیقه 58، فولکروک روی کنترل زیبای سانچو، در گوشه محوطه صاحب توپ شد، اما شوت زمینی او با برخورد به مارکینیوش منحرف شد و به کرنر رفت. دقیقه 60 نیز سانچو با عبور از مندس و ورود به محوطه، توپ را برای فولکروک کاشت که ضربه والی و سرضرب فولکروک با بی‌دقتی به آسمان رفت.

دقیقه 62، بازی خطرناک کوبل و شلوترباک در مقابل دروازه، نزدیک بود کار دست دورتموندی‌ها دهد، اما امباپه موفق به توپ‌ربایی نشد و خطر از سر ترزیچ گذشت. دقیقه 63، فولکروک در هنگام سانتر برانت، توسط مدافعان پاریس شارژ و در محوطه سرنگون شد، اما آنتونی تیلور و داوران ویدیویی اعتقادی به پنالتی نداشتند.

دقیقه 72 بازی، کوبل، ضربه دمبله از فاصله نزدیک را دفع کرد و ماتسن توپ برگشتی را دور کرد تا خطر از دروازه بدون سنگربان دورتموند دور شود. دقیقه 75 سانچو پس از چند دریبل پشت سر هم، از یک زاویه بسته شوت زد که ضربِ شوت او توسط مندس گرفته شد و توپ در دستان دوناروما آرام گرفت. دقیقه 80، اشرف حکیمی با پاس سریع رو به عقب، توپ را مقابل پای دمبله انداخت اما ضربه پای راست دمبله از داخل محوطه پاریس، فضای بالای دروازه را شکافت و راهی اوت شد. دقیقه 84، پاس زیبا و عمقی سانچو به برانت رسید، اما شوت نزدیک و خطرناک برانت، توسط مارکینیوش سد شد و در ادامه صحنه، نه فولکروک و نه رویس که روی تیر دورتر حضور داشتند، نتوانستند از سانتر برگشتی سانچو استفاده کنند.

دقایق پایانی نیز بدون اتفاق خاصی سپری شد و تک‌گل فولکروک در نیمه اول پابرجا ماند تا همه چیز هفته بعد در بازی برگشت و در پارک دو پرنس تعیین شود.




🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹بحران مصدومیت در چلسی: فقط 11 بازیکن برای بازی با تاتنهام !


🔹مکتب پرورش مربیان بزرگ؛ این قسمت: ژابی آلونسو، لورکوزن و گرانیت ژاکا!


🔹رسمی؛ ترکیب دورتموند و پاری سن ژرمن در بازی امشب


🔹اینتر میلان: فصل شکوفایی دوباره هنریک میخیتاریان در سن 35 سالگی!


🔹یوشوا کیمیش: کنراد لایمر بهترین بازیکن ما مقابل رئال‌مادرید بود.


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار