فوتبال7

اینتر میلان: فصل شکوفایی دوباره هنریک میخیتاریان در سن 35 سالگی!

میخیتاریان 35 ساله ستاره این فصل اینتر است که کمتر از او صحبت می‌شود.

1403/02/12 19:43 بهروز شیعه‌یان

اینتر میلان: فصل شکوفایی دوباره هنریک میخیتاریان در سن 35 سالگی!

هنریک میخیتاریان این فصل تنها یکی از بازی‌های اینتر در سری آ را از دست داده است. هافبک 35 ساله ارمنی و بازیکن سابق آرسنال، منچستریونایتد و رُم، تنها در 1 بازی، به‌عنوان یار تعویضی به زمین آمده که بازی با سالرنیتانا در فصل پاییز سال گذشته بود.

این در حالیست که با انتقال داویده فراتزی در تابستان، بسیاری تصور می‌کردند این هافبک پا به سن‌گذاشته، نیمکت‌نشین خواهد شد و فقط برای دقایقی در بازی‌ها استفاده خواهد شد. اما عکس این داستان رُخ داد و میخیتاریان، به حدی نظر سیمئونه را جلب کرد که فراتزی تازه انتقال‌یافته، کمترین فرصت بازی را در بین بازیکنان اینتر پیدا کرد. این شکوفایی دوباره و چشمگیر باعث شده که «کوریره دلو اسپورت» برای توصیف عملکرد میخیتاریان، از اصطلاح «بلوغ دوم» استفاده کند!

میخیتاریان، نقطه اتصال هافبک سه‌گانه اینتر است و با توجه به سابقه بازی خود به‌عنوان هافبک هجومی یا وینگر، این فصل در فاز هجومی عملکرد بسیار خوبی داشته. میخیتاریان پس از دبل کردن مقابل رقیب همشهری، میلان، در ماه سپتامبر، دیگر موفق به گلزنی نشده، اما 8 گل از گل‌های اینتر، به لطف پاس‌های او به ثمر رسیده است.

مشارکت هافبک ارمنی در اینتر، به فاز هجومی محدود نمی‌شود و هنریک به لحاظ پوشش دفاعی نیز در بهترین فصل خود به سر می‌برد. نفوذهای فدریکو دی‌مارکو و الساندرو باستونی از جناحین، با اتکا به آگاهی محیطیِ وی انجام می‌شود، چون می‌دانند که در صورت نفوذ، میخیتاریان، پوشش دفاعی لازم را در پشت سر آن‌ها فراهم می‌سازد. میخیتاریان فصل پیش مدتی را به‌خاطر مصدومیت از دست داد، اما این فصل می‌توان به جرأت گفت که پُرانرژی‌ترین بازیکن اینتر در زمین مسابقه بوده.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹یوشوا کیمیش: کنراد لایمر بهترین بازیکن ما مقابل رئال‌مادرید بود.


🔹فرصت پیوستن امباپه به باشگاه 50 تایی‌ها در بازی امشب مقابل دورتموند


🔹وقتی جود بلینگام مسیر پنالتی هری کین را پیش‌بینی می‌کند، اما آندری لونین نه!


🔹ادامه داستان درگیری کلوپ و صلاح؛ میکل آنتونیو بازیکن وستهم روایت جدیدی ارائه کرد


🔹انتقاد توماس توخل از کیم مین جائه و دفاع نویر از مدافع کره‌ای


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار