فوتبال7

بایرن‌مونیخ 2-2 رئال‌مادرید؛ تقسیم گل‌ها در یک نیمه آرام و یک نیمه جذاب

دو تیم بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید، امشب از ساعت 22:30 در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به مصاف هم رفتند که این بازی برنده‌ای نداشت و همه چیز به شهر مادرید و ورزشگاه برنابئو کشیده شد.

1403/02/12 2:2 بهروز شیعه‌یان

بایرن‌مونیخ 2-2 رئال‌مادرید؛ تقسیم گل‌ها در یک نیمه آرام و یک نیمه جذاب

بازی در نیمه اول با حملات بایرن آغاز شد، در همان دقیقه 2 بازی، حرکت ترکیبی کین و سانه، بازیکن آلمانی را در موقعیت شوت قرار داد، اما سانه، با یک ضربه نرم زمینی به گوشه سمت راست دروازه، توپ را دقیقاً جایی فرستاد که لونین ایستاده بود و بایرن این فرصت عالی را از دست داد. در دقیقه 7 بازی این بار نوبت کین بود تا شانس خود را امتحان کند، اما ضربه کین نیز از قدرت کافی برای باز کردن دروازه لونین برخوردار نبود. در دقیقه 12 بازی رودیگر، با یکی از همان حرکات همیشگی صورتش، رئالی‌ها را به تمرکز بیشتر بر بازی فراخواند تا تیمش جریان کار را به دست گیرد.

پس از 15 دقیقه طوفانی بایرن، رئالی‌ها کمی بر بازی مسلط شدند. تا دقیقه 19 بازی وینیسیوس کمترین لمس توپ را در بین بازیکنان زمین داشت. در دقیقه 21 بازی، رئال بالاخره به نخستین کرنر خود دست یافت. حملات تازه آغازشده رئال خیلی زود جواب داد و در دقیقه 24 بازی، وینیسیوس که تا دقایقی قبل کم‌اثرترین بازیکن زمین بود، روی پاس عمقی زمینی و دیدنی تونی کروس، در موقعیت تک‌به‌تک نویر را مغلوب کرد و اولین گل رئال به ثمر رسید. نحوه گل زدن رئالی‌ها، ناراحتی توخل در کنار خط را در پی داشت، چون بر خلاف روند بازی و کنترل جریان آن توسط بایرن، رئال با یک پاس به‌راحتی به گل رسید. پس از این گل رئال تا پایان نیمه، به دفاع پرداخت و بایرن نیز از انجام حملات خطرناک ناتوان بود. تنها موقعیت خطرناک باقیمانده در نیمه اول، ضربه آزاد هری کین در دقیقه 42 بود که با اختلاف کمی از تیر سمت چپ دروازه لونین عبور کرد. نیمه اول با همان تک گل وینیسیوس پایان یافت.

نیمه دوم بایرن بازی را با یک تعویض آغاز کرد و توخل، گوئررو را به جای گورتزکا به بازی آورد. بایرن همانند نیمه نخست، نیمه دوم را نیز طوفانی آغاز کرد و بر شدت حملات خود افزود. در خلال حملات بایرن، در دقیقه 51 ، رئال با حرکت وینیسیوس یک ضدحمله سریع را ترتیب داد که در پایان این حرکت، مانوئل نویر، با کش دادن به بدن خود و با یک واکنش زیبا، شوت دیدنی کروس به سمت راست دروازه را دفع کرد.

در دقیقه 53 ، سانه پس از دریافت توپ از لایمر در جناح راست، با یک حرکت فردی استثنایی و جا گذاشتن مندی، با یک شوت زیبا، لونین را در تیر نزدیک مغلوب کرد و اولین گل بایرن به ثمر رسید. پس از این گل، بایرن عقب ننشست و 3 دقیقه بعد، در دقیقه 56، موسیالا با استفاده از فضای آشفته خط دفاعی رئال و دریبل زدن وازکز، تیمش را صاحب یک پنالتی کرد. هری کین پشت توپ ایستاد و پنالتی را تبدیل به گل کرد تا میزبان در آلیانز 2-1 پیش بیفتد. پس از گل دوم حملات بایرن تا دقایقی ادامه داشت، اما تعویض دقیقه 65 آنچلوتی، جریان بازی را به نفع رئال تغییر داد. کاماوینگا به جای ناچو وارد زمین شد تا شوامنی به قلب خط دفاعی منتقل شود و کاماوینگا در خط هافبک قرار بگیرد. در دقیقه 67 بازی، اریک دایر که یارگیری نشده بود، می‌توانست روی کرنر برتری بایرن را به 3 برساند، اما ضربه سر او فقط قدرت داشت و مستقیماً در دستان لونین قرار گرفت.

در دقیقه 75 ، آنچلوتی تعویض جالبی انجام داد و ستاره انگلیسی خود را که شب آرامی داشت، بیرون کشید. مودریچ به جای بلینگام وارد زمین شد. در دقیقه 76 نیز براهیم جای تونی کروس را گرفت. با این تعویض‌ها، ترکیب مادرید شاداب‌تر شد و رفته‌رفته بر بازی حاکم شد. در دقیقه 79 ، مودریچ با یک پاس بقل پای زیبا از جناح چپ، وینیسیوس را در یک موقعیت تک‌به‌تک عالی قرار داد، اما نویر زاویه را بست و ضربه پای چپ وینی را راهی کرنر کرد. کیم مین جائه کره‌ای به لحاظ دفاعی شب کابوس‌واری داشت و روی این صحنه نیز ضعف سرعت او مشهود بود.

شب بد کیم در دقیقه 82 تکمیل شد و با خطای ناشیانه روی رودریگو، علاوه بر کارت زرد، پنالتی داد. وینی پشت توپ قرار گرفت و برای دومین بار خودش و رئال را به گل رساند. در دقایق باقیمانده از بازی، تلاش‌های دو تیم نتیجه خاصی نداشت و جدال بزرگ با همین نتیجه پایان یافت.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹رسمی؛ ترکیب دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید برای بازی امشب


🔹وبسایت گل: جذب لوپتگی منتفی شد، ده‌زربی اولویت آث میلان


🔹نقل و انتقالات | موندو دپورتیوو: بارسلونا به دنبال حفظ ترشتگن و خرید چند بازیکن در کلاس جهانی


🔹هشدار جالب رودیگر به کیلیان امباپه: اگر در فینال لیگ قهرمانان از من رد شوی، لهت میکنم!


🔹دکو تکذیب کرد: درخواست باشگاه برای برکناری برادر ژاوی، دروغ است


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار