فوتبال7

نگاهی به هفته سرنوشت ساز لیگ برتر ایران؛ تثبیت صدرنشینی استقلال یا سبقت پرسپولیس از رقیب سنتی؟

ایا قهرمان لیگ برتر در هفته 25 تعیین میشود؟

1403/02/12 1:13 علی ساغری

نگاهی به هفته سرنوشت ساز لیگ برتر ایران؛ تثبیت صدرنشینی استقلال یا سبقت پرسپولیس از رقیب سنتی؟

هفته بیست و پنجم لیگ برتر ایران روز چهارشنبه با هفت بازی به پیگیری می‌شود که در دو بازی حساس، آبی‌های پایتخت به مصاف تراکتور در تبریز رفته و شاگردان اوسمار ویرا در تیم پرسپولیس هم به مصاف سپاهان می‌روند. بدلیل رقابت تنگاتنگ سرخابی‌های پایتخت بر سر صدرنشینی، این دو مسابقه بیش از هر رویارویی دیگری مهم هستند. هر تیمی به دنبال لغزش رقیب خود بوده و تلاش میکند به دنبال امتیاز از دست دادن تعقیب کننده خود، از فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببرد. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم به تمامی نکات بازی استقلال – تراکتور و پرسپولیس – سپاهان بپردازیم. با ما همراه باشید. 

استقلال – تراکتور؛ سخت‌ترین بازی خارج از خانه آبی‌ها

بدون شک یکی از سخت‌ترین بازی‌های تیم استقلال تا پایان فصل، همین بازیست. شاگردان نکونام قرار است در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل چشم هواداران پرشور تراکتور به میدان بروند و قطعا بازی در چنین اتمسفری برای هر تیمی سخت است. در بازی رفت این دو تیم، آبی‌ها با دو گل به پیروزی رسیدند و حال قرمزهای تبریزی به دنبال جبران شکست بازی رفت و افزایش امید به کسب سهمیه آسیایی هستند. هواداران استقلال، درخشش گوستاوو بلانکو در بازی رفت را به خوبی به خاطر دارند. اما این بازی علاوه بر حساسیت جدولی، چند فکت جالب دیگر هم دارد. 

رویارویی گیتاریست معروف با تیم سابقش

امیر ارسلان مطهری، نامیست که همه هواداران استقلال خاطرات زیادی با او دارند. گیتاریست سابق آبی‌ها که هم اکنون به عنوان بازیکن تراکتور در لیگ برتر توپ می‌زند، در نقل و انتقالات زمستانی این فصل از فوتبال ایران از جمع آبی‌ها جدا شد و در بازی چهارشنبه قرار است مقابل تیم قبلی خود به میدان برود. باید ایستاد و دید که این بازیکن گرمساری مقابل تیم سابق خود چه عملکردی خواهد داشت؟

نکته جالب درباره حضور امیرحسین حسین زاده مقابل استقلال

آخرین پیروزی استقلال مقابل تراکتور در تبریز به اسفند ۱۴۰۰ بازمیگردد. در آن بازی تک گل استقلال را امیرحسین حسین زاده‌ای زد که هم اکنون پیراهن قرمز تراکتور را برتن می‌کند. او در پایان فصل ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ لیگ برتر ایران و بعد از کسب قهرمانی بدون باخت با پیراهن آبیهای پایتخت، به شارلوا رفت و سپس به جمع شاگردان خمس پیوست! 

خبر امیدوار کننده درباره ترکیب احتمالی آبی ها! 

یکی از نگرانی‌های کادرفنی و هواداران استقلال، مصدومیت مدافعانی مانند رافائل سیلوا و آرمین سهرابیان و کمبود مدافع متخصص است. به طوری که غیر از بازیکنانی مانند محمد حسین مرادمند و ایمان سلیمی، عملا نمی‌توان روی بازیکن دیگری برای این کار حساب کرد. با این حال انتشار یک تصویر از آرمین سهرابیان که در جلسه تمرینی آبی‌ها گرفته شده است، قدری نگرانی هواداران استقلال را برطرف کرده است. 

آیا خالدآبادی می‌تواند جای حسینی را پر کند؟ 

قطعا خبر محرومیت حسینی از بازی مقابل تراکتور، یکی از بدترین اخباری بود که به گوش هواداران استقلال رسید. گلر شماره یک آبی‌ها بدلیل حواشی مربوط به بازی آلومینیوم و ضعیف خواندن حکم کمیته انضباطی، از بازی مقابل سرخ‌های تبریز محروم شد. به همین دلیل باید انتظار حضور محمد رضا خالد آبادی را درون دروازه استقلال کشید. باید ایستاد و دید که گلر تیم ملّی امید می‌تواند دروازه تیمش را در این بازی حساس بسته نگه دارد یا خیر؟ 

پرسپولیس – سپاهان؛ بهترین فرصت برای فراموشی شکست مقابل آلومینیوم! 

سرخ‌های پایتخت بعد از شکست مقابل الومینیوم اراک حال به دنبال پیروزی مقابل رقیب اصفهانی خود هستند تا درصورت لغزش استقلال، صدر جدول را برای خود کنند. سپاهان رده سوّمی هم تلاش می‌کند با گرفتن امتیاز از این بازی، هم به روند ناکامی‌های خود پایان بدهد و هم بخت کسب حداقل نایب قهرمانی را زنده نگه دارد. 

سرخ‌ها به دنبال شکست بازی خانگی فصل قبل

آخرین بازی این دو تیم که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، به اسفند ماه ۱۴۰۳ برمیگردد. در آن مقطع زمانی، استقلال، سپاهان و پرسپولیس رقابت تنگاتنگی برای کسب قهرمانی داشتند و این زردهای اصفهانی بودند که با تک گل محمد کریمی توانستند میزبان شناخته شده خود را شکست دهند. 

آمار تامل برانگیز رویارویی‌های این دو تیم

در پنج بازی اخیر دو تیم سپاهان و پرسپولیس، نماینده فوتبال اصفهان موفّق به کسب سه پیروزی شده و تنها یک بار شکست خورده است. یک بازی هم به تساوی انجامیده است! آخرین برد سپاهان مقابل رقیب تهرانی خود به بازی رفت این دو تیم بازمیگردد. جایی که زردها با گل زیبای رضا اسدی توانستند سه امتیاز را از بازی خانگی کسب کنند. 

نگاه سرخ‌ها به این بازیکن است! 

آمار عیسی آل کثیر مقابل سپاهان تحسین برانگیز است. او مقابل این تیم اصفهانی موفق به زدن ۴ گل و ثبت ۳ پاس گل شده است. هواداران فوتبال حتما پیوستن این بازیکن به سپاهان و بازگشت او به پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی را به خاطر دارند.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹رسمی؛ ترکیب دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید برای بازی امشب

🔹وبسایت گل: جذب لوپتگی منتفی شد، ده‌زربی اولویت آث میلان

🔹نقل و انتقالات | موندو دپورتیوو: بارسلونا به دنبال حفظ ترشتگن و خرید چند بازیکن در کلاس جهانی

🔹هشدار جالب رودیگر به کیلیان امباپه: اگر در فینال لیگ قهرمانان از من رد شوی، لهت میکنم!

🔹دکو تکذیب کرد: درخواست باشگاه برای برکناری برادر ژاوی، دروغ است

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار