فوتبال7

قطار لیگ قهرمانان اروپا به ایستگاه نیمه نهایی رسید! ؛ نگاه تمام فوتبال دوستان به وست فالن و آلیانزآرنا

بازگشت هیجان به فوتبال اروپا!

1403/02/11 0:35 علی ساغری

قطار لیگ قهرمانان اروپا به ایستگاه نیمه نهایی رسید! ؛ نگاه تمام فوتبال دوستان به وست فالن و آلیانزآرنا

مرحله نیمه نهایی UCL سه شنبه ۱۱ اردیبهشت با بازی حساس بایرن مونیخ و رئال مادرید آغاز شده و در بازی دیگر این مرحله هم دیگر روز چهارشنبه نماینده فوتبال آلمان؛ یعنی بوروسیا دورتموند به مصاف یاران امباپه در پاریس سنت ژرمن خواهد رفت. هواداران فوتبال منتظرند تا ببینند که از بین این چهار غول فوتبال اروپا؛ کدام دو تیم به مرحله پایانی صعود خواهند کرد. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم به تمامی نکات آماری و فکت‌های فوتبالی مرتبط با این دو مسابقه بپردازیم. با ما همراه باشید. 

بایرن مونیخ – رئال مادرید؛ برگزاری مجدد پرتکرارترین بازی تاریخ UCL

در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، هیچ دو تیمی به اندازه رئال مادرید و بایرن مونیخ به مصاف هم نرفته اند. این دو نام بزرگ فوتبال قاره سبز، تا به حال ۲۶ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۱۲ برد برای رئالی‌ها و ۱۱ برد هم برای باواریایی‌ها ثبت شده است. سه مسابقه هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است! اما حقایق جالب درباره این بازی، به آمار تقابل این دو تیم محدود نمی‌شود! 

بایرن به دنبال شکستن طلسم ۱۲ ساله! 

آخرین باری که قرمز‌های مونیخی موفق به شکست حریف نام آشنای خود شدند، به ۱۲ سال پیش برمیگردد. در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۱ – ۲۰۱۲ بایرن مونیخ تحت هدایت یوپ هاینکس به مصاف رئال مادرید مورینیو رفت و هردو در ورزشگاه خانگی خود با نتیجه دو بر یک پیروز شدند! به همین دلیل بازی برگشت به ضربات پنالتی کشید و بایرن با عملکرد بی‌نظیر مانوئل نویر، توانست حریف خود را شکست دهد. دروازه بان حرفه‌ای باواریایی‌ها و تیم ملی آلمان توانست ضربات پنالتی کاکا و کریستیانو رونالدو را مهار کند. 

اما از آن به بعد پرافتخارترین تیم آلمانی لیگ قهرمانان اروپا موفق به شکست رئال مادرید نشده است. دیگر نتایجی که در پایان بازی این دو تیم به دست آمده اند، به شرح زیرند: 

  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۳ – ۲۰۱۴: در بازی رفت رئال با تک گل کریم بنزما بایرن را در ورزشگاه خانگی‌اش; یعنی سانتیاگو برنابئو شکست داد. در بازی برگشت هم با دبل رونالدو راموس، کهکشانی‌ها ۴ بر ۰ در آلیانز آرنا به پیروزی رسیدند. 
  • یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷: بازی رفت در آلیانز آرنا برگزار شد و رئال مادرید با دبل رونالدو، با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. در بازی برگشت هم کهکشانی‌ها حریف خود را ۴ بر ۲ شکست دادند و راهی نیمه نهایی شدند. 
  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸: کهکشانی‌ها بازهم حریف خود را در آلیانز آرنا با نتیجه دو بر یک شکست دادند و در بازی برگشت هم به تساوی دو گله در سانتیاگو برنابئو رضایت دادند. 

باید ایستاد و دید که توخل می‌تواند به باخت‌های بایرن مونیخ مقابل رئال مادرید، در مرحله حذفی پایان بدهد یا خیر؟ 

ژنرال دوست داشتنی فوتبال آلمان؛ موفق‌ترین مربی تاریخ بازی‌های بایرن – رئال 

در تاریخ تقابل این دو تیم، هیچ مربی به اندازه اوتمار هیتسفلد موفق به شکست رئال مادرید نشده است! او در ۴ بازی خانگی پیاپی توانست کهکشانی‌ها را شکست دهد و این رکورد را بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ به ثبت رساند. حتما می‌دانید که هیتسفلد در سال ۲۰۰۱ موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها با بایرن شد. 

سابقه تقابل‌های توخل و آنجلوتی 

آمار مربی المانی نسبت به مرد باتجربه ایتالیایی در تقابل‌های رو در رو بهتر است. این دو مربی سرشناس فوتبال اروپا تاکنون ۸ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند و ۴ برد سهم توخل و ۳ برد هم سهم آنجلوتی بوده است. یک بازی هم به تساوی انجامیده است! لازم به ذکر است که کارلتو به عنوان مربی بایرن و ناپولی و توخل نیز به عنوان مربی دورتموند و پاریس سنت ژرمن مقابل هم قرار گرفته اند. 

محرومان و مصدومان دو تیم چه کسانی هستند؟ 

کهکشانی برای جدال با قرمز‌های مونیخ، دنی کارواخال را بدلیل محرومیت و داوید آلابا را بدلیل مصدومیت دراختیار ندارند. از سوی دیگر حضور مرزاوی و گنابری در ترکیب بایرن قطعی نیست و به احتمال ۱۰۰ درصد کینگزلی کومان و سار بازی فردا را از دست خواهند داد. 

دورتموند – پاریس سنت ژرمن؛ انتقام گیری زرد‌ها یا صعود یاران امباپه به فینال؟ 

دیگر بازی حساس مرحله نهایی چمپیونزلیگ بین زرد‌های وست فالن و یاران امباپه برگزار می‌شود. این دو تیم در مرحله گروهی هم مقابل یکدیگر قرار گرفتند و یک بازی با برد پاریسی‌ها و بازی دیگر با تساوی ۱ بر ۱ به پایان رسید. البته این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ هم مقابل هم قرار گرفتند که بازی رفت در وست فالن با برد دو بر یک زرد‌ها به پایان رسید و در بازی برگشت هم پاریسی‌ها موفق به شکست دو بر صفر دورتموند و صعود به مرحله بعد شدند! 

آیا دورتموند خاطره لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۳ را زنده می‌کند؟ 

روند زرد‌ها در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، به روند این تیم در فصل ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳ این رقابت‌ها شباهت دارد. آن‌ها در آن دوره با رئال مادرید، منچسترسیتی و آژاکس همگروه بودند و علاوه بر رویارویی با کهکشانی‌ها در مرحله گروهی، در مرحله نیمه نهایی هم مقابل رئال قرار گرفتند و اتفاقا موفق به حذف آن‌ها شدند. در این فصل نیز زنبور‌ها در دور گروهی مقابل پاریس سنت ژرمن قرار گرفتند و حال در نیمه نهایی هم باید رو در روی یاران امباپه قرار بگیرند. باید ایستاد و دید که آیا شاگردان لوئیز انریکه هم به سرنوشت رئال دچار خواهند شد یا خیر؟

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹صحبت‌های والورده در کنفرانس خبری: با آنچلوتی، چه در زمین فوتبال و چه به‌لحاظ فردی، رشد کرده‌ام

🔹کارلو آنچلوتی در کنفرانس خبری رسمی: هیچ‌کس نمی‌تواند کار بایرن مونیخ را تمام‌شده بداند!

🔹خبر فوری | لب‌خوانی، پرده از حرف‌های محمد صلاح برداشت !

🔹کنفرانس خبری توماس توخل برگزار شد: از تمجید از بلینگام تا ستایش از فروتنی آنچلوتی

🔹پسر لیونل مسی راه پدر را دنبال می‌کند: قهرمانی تیاگو در آمریکا

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار