فوتبال7

لیورپول و آرنه اسلات: سرمربی جدید چه تغییراتی در تیم کلوپ ایجاد خواهد کرد؟

آرنه اسلات، سرمربی فعلی فاینورد و فصل آینده قرمزها، همانند هر مربی دیگری تغییراتی در این تیم ایجاد خواهد کرد که به‌طور مختصر آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

1403/02/08 12:50 بهروز شیعه‌یان

لیورپول و آرنه اسلات: سرمربی جدید چه تغییراتی در تیم کلوپ ایجاد خواهد کرد؟

علی‌رغم میراث خوبی که کلوپ برای مربی آینده لیورپول بر جا گذاشته، طبیعیست که هر مربی، بسته به سبک و نگاه خود، دست به تغییراتی در تیمش بزند. آرنه اسلات سرمربی هلندی نیز ازین قضیه مستثنی نیست. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به بازیکنانی که او حفظ خواهد کرد، بازیکنانی که مایل به کار با آن‌ها نیست و بازیکنان احتمالی که به تیمش اضافه می‌کند.

آلیسون بکر

در پُست دروازه، نیازی به تغییر احساس نمی‌شود. دروازه‌بان برزیلی یکی از بهترین‌هاست و به بازیسازی از عقب که سبک موردعلاقه اسلات نیز هست، کمک می‌کند. اما درخشش کلهر در برخی بازی‌های لیورپول، این دروازه‌بان را در رادار باشگاه‌های اروپایی قرار داده. در صورت جدایی او، اسلات باید به فکر یک دروازه‌بان دوم باشد.

مدافعان: آرنولد، فن‌دایک، ویلیام پاچو، رایان آیت نوری

با توجه به اینکه جوئل ماتیپ در پایان فصل به‌عنوان بازیکن آزاد از باشگاه جدا می‌شود، یکی از اولویت‌های لیورپول، خرید یک مدافع میانی چپ‌پا است. در ماه‌های اخیر «ویلیام پاچو» ستاره اکوادوری آینتراخت فرانکفورت در خط دفاعی، به لیورپول لینک شده و می‌تواند شریک مناسبی برای فن‌دایک در خط میانی باشد.

هم‌چنین مصدومیت‌های رابرتسون و دقایق زیاد بازی او در دوران کلوپ، باشگاه را به فکر جانشینی برای او انداخته. از طرفی اسلات علاقمند به استفاده از مدافعان کناری است که توانایی حرکت مسلط و پا به توپ تا خط میانی، یا توانایی نفوذ سریع و به‌موقع به یک سوم هجومی حریف و قدرت تشخیصِ زمان اضافه شدن به حملات را داشته باشند. «رایان آیت نوری» مدافع چپ الجزایری وولورهمپتون گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

هافبک‌ها: الکسیس مک‌آلیستر، متس ویفر، دومینیک سوبوسلای

فرآیند بازسازی و جوانگرایی در خط میانی لیورپول، از تابستان گذشته آغاز شده، اما باشگاه هنوز نتوانسته مکملی برای مک‌آلیستر پیدا کند. برای رفع این نقطه ضعف، اسلات قصد دارد شاگرد فعلی خود در فاینورد، «متس ویفر» را همراه خود به آنفیلد منتقل کند. ویفر هلندی، همانند رودری در منچسترسیتی، یک هافبک دفاعی نگهدارنده‌یِ شش‌دانگ است که چسبیده به خط دفاعی بازی می‌کند و درخشش او در فاینورد در فصل جاری لیگ هلند، توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ را جلب کرده.

این هافبک 24 ساله، خرید ارزانی برای قرمزها نخواهد بود، اما می‌تواند قطعه گمشده پازل لیورپول در خط میانی باشد. سوبوسلای به بازی در پُست شماره 10 زیر نظر اسلات ادامه خواهد داد. اندو و کرتیس جونز هم‌چنان به‌عنوان یار تعویضی در تیم باقی خواهند ماند. تیاگو آلکانتارا نیز احتمالاً باید به دنبال یک تیم جدید باشد.

مهاجمان: هاروی الیوت، ویکتور گیوکرش، دیوگو ژوتا

شایعات فراوانی در مورد فروش محمد صلاح و لوییز دیاز شنیده می‌شود. در صورت فروش آن‌ها، خرید مهاجم ضروری است.

گفته می‌شود که داروین نونیز با نظر مستقیم کلوپ خریداری شده، اما نمایش‌های او درین فصل و بخصوص، تقلاهای اخیر او در گلزنی در هفته‌های حساس گذشته، احتمالاً اسلات را به تجدیدنظر در مورد مهاجم اروگوئه‌ای ترغیب کند.

انتخاب اسلات برای پُست شماره 9 یک مهاجم کلاسیک خواهد بود. «ویکتور گیوکرش» مهاجم تیم ملی سوئد و باشگاه اسپورتینگ پرتغال، بهترین گزینه موجود در بازار به نظر می‌رسد. مایکل ادواردز مدیر اجرایی لیورپول نیز خرید این مهاجم را رد نکرده است. گیوکرش، ارزان نخواهد بود، اما می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹پیشخوان فوتبال 7: از دومین دربی لندن در یک هفته تا نبرد نایب‌قهرمانی و سهمیه در ایتالیا و اسپانیا

🔹گزارش روز | برندگان و بازندگان ادامه حضور ژاوی در بارسلونا چه کسانی هستند؟

🔹نگاهی ویژه به قهرمانی تاریخی بایرلورکوزن در بوندسلیگا؛ خلق شاهکار توسط مربی اسپانیایی

🔹گزارش | تحلیل بازی رئال‌مادرید-بارسلونا از لنز هواداران

🔹پیشخوان فوتبال7: از دربی میلان در شمال ایتالیا تا دربی لندن در قلب انگلیس


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار