فوتبال7

پیشخوان فوتبال 7: از دومین دربی لندن در یک هفته تا نبرد نایب‌قهرمانی و سهمیه در ایتالیا و اسپانیا

مثل هر هفته، مهمان شما هستیم تا بهترین بازی‌های هفته را برای شما روی پیشخوان فوتبال7 بگذاریم.

1403/02/08 0:55 بهروز شیعه‌یان

پیشخوان فوتبال 7: از دومین دربی لندن در یک هفته تا نبرد نایب‌قهرمانی و سهمیه در ایتالیا و اسپانیا
پیشخوان این هفته از بازی یوونتوس-آث میلان آغاز می‌شود و با بازی حساس آرسنال-تاتنهام در روز یکشنبه پایان می‌یابد. در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز شاهد مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان خواهیم بود. پایان‌بخش این هفته نیز نیمه‌نهایی لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا در روز پنج‌شنبه است. ضمن اینکه یک دیدار عقب‌افتاده از هفته 26 لیگ برتر نیز در ساعت 22:00 پنج‌شنبه شب بین چلسی و تاتنهام در استمفوردبریج برگزار می‌شود.

سری آ ایتالیا: یوونتوس-میلان، غروب شنبه ساعت 19:30

یوونتوس و میلان با احساسات متفاوتی در برابر هم قرار می‌گیرند. میلانی‌ها این هفته هم دربی را باختند و هم محکوم به تماشای جشن قهرمانی اینتر شدند. یووه اما جشن صعود به فینال جام حذفی را در استادیوالمپیکو برگزار کرد و پس از حذف لاتزیو، با روحیه‌ای مضاعف گام به دیدار شنبه می‌گذارد.

برخلاف روسونری، رؤیای بیانکونری برای کسب جام درین فصل هنوز پایان نیافته و باید در سفر مجدد به المپیکوی رُم، در فینال جام حذفی، بخت خود برای کسب پانزدهمین قهرمانی را برابر آتالانتا، دیگر تیم راه‌یافته به فینال، بیازماید. این شاید آخرین جام الگری در یوونتوس باشد.

یووه‌یِ این فصل هر چقدر بد بوده، اما در خانه سد مستحکمی نشان داده و تنها 1 بازی را واگذار کرده است. بنابراین هواداران یووه، روی شکست میلان برای کسب نایب‌قهرمانی، حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، چون این بازی در تورین برگزار می‌شود.

میلان پیولی برای ترمیم زخم‌هایش به تورین سفر می‌کند تا ششمین شکست متوالی در دربی میلان را به دست فراموشی بسپارد. شکست در دربی میلان، سومین شکست آن‌ها در چهار مسابقه آخرشان بود (از جمله 2 شکست مقابل رُم در لیگ اروپا).

پیولی دلخوش به فُرم اخیر میلان در بازی‌های رو در رو با یوونتوس است: آن‌ها پس از 9 شکست متوالی از یوونتوس در سری آ، در سه سفر آخرشان به استادیوم آلیانز، شکست نخورده‌اند و 2 پیروزی هم کسب کرده‌اند. در تمام رقابت‌ها نیز 5 بازی می‌شود که میلان در خانه یوونتوس بدون شکست است؛ هر چند در آخرین بازی دو تیم در سن‌سیرو، میلان 10 نفره با تک گل لوکاتلی مغلوب یوونتوس شد.

یوونتوس فقط 2 امتیاز با بولونیای رده چهارمی فاصله دارد، بنابراین هم برای سهمیه و هم برای نایب‌قهرمانی، چاره‌ای جز پیروزی در این بازی ندارد! آخرین نبرد احتمالی الگری-پیولی به نفع میزبان تمام خواهد شد یا مهمان؟ فوتبال7 شما را دعوت می‌کند تا در ساعت 19 و سی دقیقه شنبه به تماشای نبرد نایب‌قهرمانی در فوتبال ایتالیا بنشینید.

بوندس‌لیگا: لورکوزن-اشتوتگارت، شنبه شب ساعت 20:00

لورکوزن برای حفظ رکورد شکست‌ناپذیری و اشتوتگارت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان، به مصاف همدیگر می‌روند.

شاگردان آلونسو نخستین تیم شکست‌ناپذیر بوندس‌لیگا لقب گرفتند که تا هفته 30 اُم شکست‌ناپذیری خود را حفظ کرده است. آن‌ها هم‌چنین با 45 بازی بدون شکست در تمام رقابت‌ها، تنها تیم شکست‌ناپذیر اروپا در فصل جاری هستند.

جنگ اشتوتگارت، دورتموند و لایپزیش بر سر سهمیه ادامه دارد و آخرین مورد از تساوی‌های دقیقه آخری تیم آلونسو، هفته گذشته مقابل یکی از اضلاع این مثلث، رقم خورد. هفته گذشته شاگردان آلونسو با گل دقیقه 97 خود در سیگنال ایدونا پارک، آب روی آتش هواداران دورتموند ریختند.

یوسیپ استانیشیچ پس از به ثمر رساندن گل تساوی تیمش مقابل دورتموند، مدعی شد: «وقتی عقب میفتیم، آخرین چیزی که بهش فکر می‌کنیم، جبران نتیجست!» ژاکا، هافبک تیم، حفظ ذهنیت شکست‌ناپذیری با وجود قهرمانی را کار دشواری خواند. گل استانیشیچ 16 اُمین گل لورکوزنی‌ها درین فصل بود که پس از دقیقه 89 به ثمر می‌رسد.

شاگردان آلونسو علاوه بر رکورد شکست‌ناپذیری، نیم‌نگاهی نیز به شکستن رکورد امتیازی در بوندس‌لیگا دارند. رکورد فعلی با 91 امتیاز در اختیار بایرن‌مونیخ 13-2012 یوپ هاینکس است که فاتح سه‌گانه شد. لورکوزن در صورت کسب امتیازات کامل از این بازی و 3 بازی پس از آن، رکوردشکنی خواهد کرد.

اشتوتگارت این فصل نیز در حال جابجایی تمام رکوردهای تاریخ باشگاه است و در حالی به لورکوزن سفر می‌کند که 30 امتیاز بیش از مقطع مشابه فصل پیش دارد.

اشتوتگارت در آخرین بازی در زمین وردبرمن 2-1 شکست خورد. این شکست، شکست تلخی بود، چون رکورد 11 بازی شکست‌ناپذیری و هم‌چنین رکورد 5 برد متوالی خارج خانه، از بین رفت. آن‌ها به دنبال این هستند که انتقام این شکست را از لورکوزن بگیرند. اشتوتگارت با بایرن 3 امتیاز و با لایپزیش رده چهارمی، 4 امتیاز اختلاف دارد.

این سومین بار در فصل جاریست که دو تیم روبروی هم قرار می‌گیرند. در دور رفت لیگ، تقابل آن‌ها با تساوی 1-1 پایان یافت. در تک‌بازی جام حذفی در بای‌آرنا، لورکوزن کامبک زد و در دقایق پایانی، شکست 2-1 را با پیروزی 3-2 عوض کرد. این کامبک منجر به حذف اشتوتگارت شد.

در 25 بازی اخیر، اشتوتگارت فقط 1 بار برابر لورکوزن پیروز شده. مدت‌هاست که این بازی با نتیجه 0-0 تمام نشده و دو تیم جزو بهترین خط حمله‌های بوندس‌لیگا هستند. 60 گل از 75 گل لورکوزنی‌ها و 59 گل از 68 گل اشتوتگارتی‌ها، در جریان بازی (غیرپنالتی) به دست آمده.

در لورکوزن آلونسو، حداقل 16 بازیکن متفاوت گلزنی کرده‌اند و این تیم از حیث تنوع گلزنان نیز رکورددار است. تنها 50 گل لورکوزن توسط هافبک‌ها به ثمر رسیده که رکورد بی‌نظیریست.

سرخیو گیراسی مهاجم اشتوتگارت، با 25 گل، پس از هری کین دومین گلزن بوندس‌لیگاست.

با تمام این اوصاف، به نظر می‌رسد که فردا شب دو تیم جانب احتیاط را کنار بگذارند و شاهد یک بازی پر گل باشیم. آیا باز هم شاهد یک گل دقیقه آخری از شاگردان آلونسو خواهیم بود؟ فوتبال7 شما را دعوت می‌کند تا در ساعت 20 شنبه شب به تماشای این دیدار بنشینید.

لالیگا اسپانیا: اتلتیکومادرید-اتلتیک بیلبائو، شنبه شب ساعت 22:30

نبرد فردا شب، نبرد سهمیه و جنگ مستقیم برای کسب رتبه چهارم جدول است. اتلتیکومادرید دوست ندارد سومین شکست متوالی را متحمل شود. آن‌ها هفته گذشته به دست دورتموند در لیگ قهرمانان حذف شدند و پس از آن نیز در مینی‌دربی مادرید در زمین آلاوز 2-0 شکست خوردند.

اختلاف دو تیم در جدول 3 امتیاز است و پیروزی برای اتلتیکو حیاتی است. شاگردان سیمئونه در هفته‌های گذشته، رده چهارم را به دست آوردند، اما دوباره آن را به باسکی‌ها پس دادند.

پشتِ روخی بلانکو به رکورد خانگی این تیم گرم است. آن‌ها پس از رئال‌مادرید (44 امتیاز خانگی)، دومین تیم لالیگا از نظر امتیازات خانگی هستند و در 16 بازی، 43 امتیاز اندوخته‌اند. آخرین بازی دو تیم در واندا، فصل گذشته بود که با پیروزی 1-0 اتلتی همراه بود. اما بازی دور رفت لیگ در این فصل، با پیروزی 2-0 بیلبائو پایان یافت.

بیلبائو پس از قهرمانی در جام حذفی، مصمم است که برای نخستین بار در 10 سال گذشته، فصل را در جمع چهار تیم برتر لالیگا به پایان برساند. آن‌ها این فرصت را دارند که پرونده سهمیه را در زمین اتلتیکو ببندند و با شکست این تیم، خیال خود را بابت رده چهارم راحت کنند. اگر موفق شوند، از سال 2011 به این سو، این نخستین شکست خانگی اتلتیکو مقابل آن‌ها خواهد بود. فوتبال7 شما را دعوت می‌کند تا در ساعت 22 و سی دقیقه شنبه شب به تماشای جدال جذاب سیمئونه-والورده بنشینید.

لیگ برتر انگلیس: دربی شمال لندن، بعد از ظهر یکشنبه ساعت 16:30

 سرنوشت آرسنال در مقطع پایانی فصل، به دربی‌های لندن گره خورده است! شاگردان آرتتا برای دومین بازی متوالی باید به مصاف یک رقیب لندنی بروند. تاتنهامی‌ها آخرین باری که در لیگ برتر بازی کردند، در زمین نیوکاسل بود که با ارائه یک نمایش ضعیف، 4-0 شکست خوردند. در مقابل آرسنالی‌ها با 2 پیروزی برابر وولوز و چلسی، به ورزشگاه تاتنهام می‌روند.

با شکست لیورپول مقابل اورتون، رقابت قهرمانی اکنون مانند یک رقابت پنالتی مستقیم بین آرسنال و منچسترسیتی است. از سویی تاتنهام با 2 بازی کمتر از استون‌ویلا و با 6 اختلاف امتیاز در رده پنجم به سر می‌برد و برای کسب سهمیه، نیازمند پیروزی در دربی است.

اسپرز در صورت دریافت گل در بازی فردا، برای دومین فصل متوالی، به رکورد منفی 50 گل خورده می‌رسد.

سون هیونگ مین، با 7 گل زده در تمام رقابت‌ها، بهترین گلزن تاتنهامی‌ها مقابل آرسنال و هم‌چنین ششمین گلزن تاریخ این دربی است. در دیدار برگشت دو تیم نیز سون هر 2 گل تیمش را به ثمر رساند و 2 بار تلاش آرسنالی‌ها برای پیروزی را خنثی کرد! آیا سون در بازی فردا هم دبل می‌کند؟ طبق آمار، تنها یک بازیکن در تاریخ دربی موفق به زدن 2 گل یا بیشتر در هر دو دیدار رفت‌وبرگشت شده است.

در میان بازیکنان آرسنال، آماده‌ترین بازیکن فعلی، ادگارد است که در 6 بازی اخیر لیگ برتر، 3 گل و 3 پاس گل داشته.

آرتتا هیچ غایب خاصی برای این بازی ندارد و مهمترین غایب پوستوغلو، دستینی اودوگی است. پدرو پورو و ریچارلیسون نیز به ترکیب تاتنهام باز می‌گردند.

تا فصل 16-2015، دربی شمال لندن، پر تساوی‌ترین بازی در تاریخ لیگ برتر بود. اما از فصل 17-16 این روند تغییر کرده و فقط 4 مسابقه از 15 دربی، با تساوی خاتمه یافته.

آرسنال فصل پیش 2-0 در خانه تاتنهام پیروز شد، اما سال‌هاست که موفق نشده پیروزی خود در زمین تاتنهام را برای دومین بازی متوالی تکرار کند.

از 6 دیدار آخر دو تیم در لیگ برتر، تاتنهام فقط 1 بار به برتری دست یافته و 4 بار، یعنی به اندازه 16 دربی پیش از آن، از توپچی‌ها شکست خورده.

تاتنهام 25 بازی است که در خانه گلزنی می‌کند. اما تیم پوستوغلو همان‌قدر که در حمله خوب است، در دفاع ضعیف نشان داده و در 12 بازی خانگی گذشته کلین‌شیت نکرده است. ازین حیث تاتنهام هم‌سطح تیم‌های قعر جدولی شفیلد و برنلی است !

بر خلاف تاتنهام، نقطه قوت آرسنال، دفاع آن‌هاست و در 6 بازی آخر خارج خانه کلین‌شیت کرده‌اند. آیا شاگردان آرتتا می‌توانند برای 7 امین بازی متوالی خارج خانه و دومین دربی متوالی در خانه تاتنهام، کلین‌شیت کنند؟ در پایان قصه یکشنبه عصر، چه کسی خوشبخت می‌شود؟ آرسنال در کورس قهرمانی زنده می‌ماند یا تمام آرزوهای تاتنهام را برای سهمیه می‌کشد؟! با هم به تماشای دربی لندن می‌نشینیم، وعده‌ی ما ساعت 16 و سی دقیقه بعد از ظهر یکشنبه.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹گزارش روز | برندگان و بازندگان ادامه حضور ژاوی در بارسلونا چه کسانی هستند؟


🔹نگاهی ویژه به قهرمانی تاریخی بایرلورکوزن در بوندسلیگا؛ خلق شاهکار توسط مربی اسپانیایی


🔹گزارش | تحلیل بازی رئال‌مادرید-بارسلونا از لنز هواداران


🔹پیشخوان فوتبال7: از دربی میلان در شمال ایتالیا تا دربی لندن در قلب انگلیس


🔹ویدیو | پنالتی‌های بازی منچستریونایتد-کاونتری (صعود منچستر به فینال جام حذفی)


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار