فوتبال7

منچسترسیتی 4-0 برایتون؛ منچسترسیتی، با یک برد آسان، به رده دوم جدول صعود کرد

کورس جذاب قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، ادامه دارد و منچسترسیتی با یک نمایش مقتدرانه، دوباره به 1 امتیازی آرسنال رسید.

1403/02/07 1:51 بهروز شیعه‌یان

منچسترسیتی 4-0 برایتون؛ منچسترسیتی، با یک برد آسان، به رده دوم جدول صعود کرد

منچسترسیتی پس از 2 دیدار بسیار دشوار در لیگ قهرمانان و جام حذفی، امشب در خانه مرغان دریایی به میدان رفت. لشکر خسته پپ، در غیاب فرمانده خط حمله، هالند، به شهر برایتون سفر کردند. این دیدار در حقیقت تقابل دو مربی لیگ برتر بود که داعیه‌دار سبک مالکیتی هستند.

در نیمه اول بازی، یک ربع ابتدایی تقریباً معادل پیش رفت. شاگردان پپ تلاش کردند تا بازی خود را به حریف دیکته کنند، اما تیم نترس ده‌زربی رقابتی پایاپای ارائه کرد، هرگز زیر توپ نزد و هر بار تحت پرس سنگین سیتی، بازی را از جلو دروازه خودی آغاز می‌کرد.

در دقیقه 17 بازی، فودن با یک حرکت و پاس زیبا، کایل واکر را در جناح راست صاحب توپ کرد و کوین دی‌بروینه، روی ارسال زیبای واکر، با یک ضربه سر شیرجه‌ایِ تماشایی، دروازه برایتون را باز کرد. در غیاب هالند، دی‌بروینه در نقشی ظاهر شد که کمتر از او دیده بودیم: گلزنی با ضربات سر !

پس ازین گل سیتیزن‌ها کنترل بازی را بدست گرفتند و در دقیقه 26، فودن روی ضربه آزادی که روی حرکت خودش به دست آمده بود، برای بار دوم دروازه برایتون را گشود. ضربه فودن پس از برخورد به دیواره دفاعی و انحراف، وارد دروازه شد. در ادامه شیرازه برایتون از هم پاشید و اصرار آن‌ها بر بازی از دروازه در این شرایط، گل سوم سیتی را در دقیقه 34 رقم زد. فودن روی اشتباه مدافعان برایتون در پاسکاری، با هوشیاری تمام و با یک ضربه سریع، در همان نیمه اول نسخه برایتون را پیچید.

در نیمه دوم سیتی، به کنترل بازی رو آورد و برایتون حملات پراکنده‌ای را روی دروازه سیتی ترتیب داد، اما تلاش‌های مرغان دریایی مؤثر نبود و در دقیقه 62 گل چهارم را نیز دریافت کردند. آلوارز، توپ برگشتی واکر را که نتیجه‌یِ حرکت زیبای او بود، تبدیل به گل کرد و پس از بازبینی ویدیویی، گل سیتی تأیید شد. بازیکنان برایتون توان رقابت با سیتی را نداشتند و تنها صحنه خاص تا پایان بازی، سرنگون شدن ژوائو پدرو توسط گواردیول بود که از نظر داور وسط و داوران ویدیویی، این برخورد در حد پنالتی نبود. این تصمیم با اعتراض شدید تماشاگران میزبان مواجه شد.

در نهایت سیتی در شبی که تصور می‌شد بازی سختی داشته باشد، با در هم کوبیدن برایتون و با 1 بازی کمتر از آرسنال به رده دوم صعود کرد.




🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹نگاهی ویژه به قهرمانی تاریخی بایرلورکوزن در بوندسلیگا؛ خلق شاهکار توسط مربی اسپانیایی


🔹گزارش | تحلیل بازی رئال‌مادرید-بارسلونا از لنز هواداران


🔹ویدیو | قیچی تماشایی العزوزی (گل اول بولونیا به رم)


🔹ویدیو | گل‌های ال کلاسیکو (رئال مادرید 3-2 بارسلونا)


🔹پیشخوان فوتبال7: از دربی میلان در شمال ایتالیا تا دربی لندن در قلب انگلیس


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار