فوتبال7

رسمی | ژاوی در بارسلونا ماندنی شد: به‌خاطر حمایت هواداران و ادامه پروژه می‌مانم

نشست خبری در باشگاه بارسلونا با حضور دکو و لاپورتا برگزار شد و ژاوی رسماً برای یک فصل دیگر درین تیم ماندگار شد.

1403/02/06 18:19 بهروز شیعه‌یان

رسمی | ژاوی در بارسلونا ماندنی شد: به‌خاطر حمایت هواداران و ادامه پروژه می‌مانم

مربی 44 ساله اسپانیایی، در ماه مارس با اعلام تصمیمش برای جدایی در پایان فصل، بازیکنان بارسا را که علاقه زیادی به او دارند، در شوک فرو برد. این شوک مثبت تاحدودی جواب داد و بارسلونا در مقطعی به ریلِ نتایج خوب برگشت. اما در مقطع کلیدی فصل بارسا، با شکست مقابل پی‌اس‌جی و رئال، به‌ترتیب لیگ قهرمانان و لالیگا را از دست داد.

دیروز به‌طور غیررسمی خبر رسید که ژاوی و باشگاه تحت شرایط خاصی به کار با همدیگر ادامه خواهند داد. برخی منابع خبر داده‌اند که یکی از شروط ژاوی برای مدیران بارسلونا، خرید حداقل یک بازیکن در کلاس جهانی است.

در نشستی که امروز با حضور دکو و لاپورتا برگزار شد، ژاوی اظهار داشت:

«همه میدونن که بارسلونا برای من چه معنایی داره، من شناخت خوبی از باشگاه دارم و همیشه سعی کردم تمام توانم رو وقف باشگاه کنم. در بارسا مهمترین چیز، نهاده باشگاهه، نه افراد.»

ژاوی دلایل تغییر نظرش را نیز اینگونه برشمرد: «بله درسته، 3 ماه پیش گفته بودم مهم نتایجه و سرنوشت ما مربیا رو نتایج تعیین میکنه. اما بعد از صحبت با مدیران باشگاه و مطمئن شدن از اعتماد اونا، متقاعد به موندن شدم، به‌خصوص با حمایتی که از طرف هوادارا دریافت می‌کنم. من حمایت اون‌ها را همه جا حس می‌کنم، تو کوچه و خیابون، توی ورزشگاه، ... .»

«من و رییس، هر دو خواهان ثبات بودیم. درسته که جام نبردیم، ولی یه پروژه در حال پیشرفت داریم که نباید رها بشه. بارها در تاریخ این باشگاه بوده که ما به ساخت آینده فکر کردیم، نه به عناوین. برای همین تصمیم به موندن گرفتم.»

ژاوی، به‌خاطر هفته دشواری که بر هواداران بارسا گذشت، با آن‌ها همدردی کرد: «درک می‌کنم که ظرف 4 روز همه چی رو از دست دادیم و این فصل دست خالی موندیم، اما همه چی تموم شده و باید فصل آینده، با هیجان و سختکوشی بیشتر برگردیم. باید روی اون جزئیاتی که از ما یک شخصیت قهرمان می‌سازه، نکات کوچیکی که این بازی‌های بزرگ رو تعیین می‌کنه، بیشتر کار کنیم.»

سرمربی بارسلونا، تصمیم به تغییر نظرش را ساده توصیف کرد: «من و دکو درک کاملی از هم داریم. بعد از صحبت با اون و رییس، خیلی راحت از تصمیمم برگشتم. مسأله من و بارسا هیچ‌وقت پول نبوده. من عاشق بارسا و این پروژه هستم، اینجا بحث خودپرستی مطرح نیست.»

پس از صحبت‌های ژاوی، لاپورتا نیز تغییر نظر ژاوی را ستود: «تصمیم ژاوی برای جدایی، همه ما رو متعجب کرد. شاید یه ذره تردید داشتم، ولی بعد جلسه دیروز مطمئن هستم که ژاوی، انرژی و انگیزه لازم برای ادامه پروژه رو داره.»

لاپورتا در پاسخ به درخواست خبرنگاران برای اعلام گزینه‌هایی که باشگاه برای جانشینی ژاوی مدنظر داشت، گفت: «متأسفانه نمیتونم هیچ اسم یا اطلاعاتی به شما بدم!»


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹نگاهی ویژه به قهرمانی تاریخی بایرلورکوزن در بوندسلیگا؛ خلق شاهکار توسط مربی اسپانیایی

🔹گزارش | تحلیل بازی رئال‌مادرید-بارسلونا از لنز هواداران

🔹ویدیو | قیچی تماشایی العزوزی (گل اول بولونیا به رم)

🔹ویدیو | گل‌های ال کلاسیکو (رئال مادرید 3-2 بارسلونا)

🔹پیشخوان فوتبال7: از دربی میلان در شمال ایتالیا تا دربی لندن در قلب انگلیس

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار