فوتبال7

نگاهی ویژه به قهرمانی تاریخی بایرلورکوزن در بوندسلیگا؛ خلق شاهکار توسط مربی اسپانیایی

کدام عوامل در قهرمانی لورکوزن نقش داشتند؟

1403/02/06 2:23 علی ساغری

نگاهی ویژه به قهرمانی تاریخی بایرلورکوزن در بوندسلیگا؛ خلق شاهکار توسط مربی اسپانیایی

شاید کمتر کسی ابتدای فصل ۲۰۲۳.۲۰۲۴ فوتبال اروپا احتمال قهرمانی تیم بایرلورکوزن، آن هم با این رکورد‌های قابل احترام را میداد. اما شاگردان ژابی آلونسو نشان دادند که برای نمایش عملکرد فوق العاده، نیازی به داشتن توانایی‌های ماورایی نیست. آن‌ها با این دستاورد ارزشمند، حالا با روحیه‌ای مضاعف به استقبال مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا خواهند رفت. در این مطلب قصد داریم درباره قهرمانی بایرلورکوزن و رکورد‌های فوق العاده این تیم صحبت کنیم. پس مانند همیشه همراه فوتبال۷ باشید.

کدام بازیکنان بایرلورکوزن، بیشترین سهم را در قهرمانی این تیم داشتند؟

دستاورد تاریخی این تیم آلمانی در شرایطی به ثبت رسید که نام هیچ بازیکن بزرگی در اسکواد آن دیده نمی‌شود. به طوری که ژابی آلونسو برای پایان دادن به سلطه بایرن در بوندسلیگا از سلاح خاصی برخوردار نبوده است. در ادامه به چند مورد از بازیکنان تاثیرگذار این تیم اشاره خواهیم کرد و عملکرد آن‌ها را زیر ذره بین خواهیم برد.

فلورین ویرتز

بدون شک از این بازیکن جوان می‌توان به عنوان موثرترین مهره آلونسو در ترکیب تیمش یاد کرد. علی رغم اینکه او در فصول اخیر فوتبال اروپا مصدومیت‌های زیادی را تجربه کرده، اما نباید از آمار فوق العاده او در این فصل ساده عبور کرد. ویرتز در این فصل موفّق شد ۱۴ گل به ثمر برساند و ۱۸ پاس گل را به نام خود ثبت کند.

الکس گریمالدو

او به صورت رایگان به جمع شاگردان آلونسو پیوست و شاید ابتدای حضورش کمتر هوادارای فکرش را میکرد که روزی عملکرد خوبش، توجه همه رسانه‌ها را جلب کند. این بازیکن توانست بیش از ده گل را برای تیمش در رقابت‌های بوندسلیگا و یا لیگ اروپا به ثمر برساند.

گرانیت ژاکا

همه شما این بازیکن خوش فکر سوئیسی را می‌شناسید. او به دنبال قهرمانی با پیراهن لورکوزن، حسرتی که با لباس آرسنال داشت را به دست فراموشی سپرد. ژاکا هم در کارهای دفاعی به بهترین شکل حاضر می‌شود و هم به عنوان یک هافبک خلاق می‌تواند به خوبی تیمش را رهبری کند.

جاناتان تاه

تا چندی پیش یکی از نگرانی‌های هواداران تیم ملّی آلمان، نداشتن یک مدافع مطمئن بود که این دلهره با وجود بازیکنانی مانند جاناتان تاه، تاحدود زیادی برطرف شده است. به طوری که می‌توان روی او درکنار بازیکنانی مانند رودیگر و یا اشلوتربرگ برای آرامش دادن به خط دفاع مانشافت حساب کرد.

ژابی آلونسو، اینتر، رئال مادرید، سلیتک و یوونتوس را در جیبش گذاشت.

بایرلورکوزن بعد از کسب تساوی مقابل بوروسیا دورتموند به رکورد ۴۵ بازی بدون باخت پیاپی رسید. در قرن ۲۱ میلادی هیچ تیمی به اندازه این باشگاه آلمانی موفق به ثبت بازی‌های بدون باخت پیاپی نشده است. بد نیست نگاهی بندازیم به سایر تیم‌هایی که حسرت برد را به دل حریفان گذاشته اند. این تیم‌ها و رکوردهایشان در لیست زیر آمده اند:

·        یوونتوس (فصل ۲۰۱۱ - ۲۰۱۲): شاگردان آنتونیو کونته علی رغم داشتن پیش فصل نه چندان خوب، موفق شدند در ۴۳ بازی بدون شکست باقی بمانند.

·        سلتیک اسکاتلند (۲۰۱۶ - ۲۰۱۷): قهرمان چمپیونزلیگ ۱۹۶۷، در این فصل توانست ۴۲ بازی در رقابت‌های داخلی را بدون شکست پشت سربگذارد. در آن زمان براندن راجرز روی نیمکت این تیم می‌نشست.

·        اینتر میلان (۲۰۰۴ - ۲۰۰۵): رقابت آنجلوتی و مانچینی در آن فصل از فوتبال ایتالیا بسیار جذاب بود. نراتزوری توانست در ۴۰ بازی متوالی روند شکست ناپذیری خود را حفظ کند. به طوری که تا هفته بیست و پنجم سری آ و با درنظرگرفتن رقابت‌های کوپا ایتالیا موفق به ثبت این رکورد شدند.

·        رئال مادرید (۲۰۱۶ – ۲۰۱۷): در این فصل دروازه کهکشانی‌ها برای ۴۰ بازی متوالی بسته ماند. آن‌ها موفق به کسب UCL و همچنین قهرمانی در لالیگای اسپانیا شدند.

بایرلورکوزن؛ سیزدهمین قهرمان مختلف بوندسلیگا

تا قبل از قهرمانی شاگردان ژابی آلونسو، تیم‌های بایرن مونیخ، دورتموند، وولفسبورگ، مونیخ ۱۸۶۰، آینتراخت براینشوایگ، نورنبرگ، کایزسلاترن، کلن، اشتوتگارت، هامبورگ، مونشن گلاباخ و وردربرمن موفق به کسب جام بوندسلیگا آلمان شده بودند. بایرلورکوزن با شاهکاری که ثبت کرد به سیزدهمین تیم مختلف تبدیل شد که موفق به قهرمانی در لیگ برتر فوتبال آلمان می‌شود.

رفاقت شاگردان ژابی آلونسو با وقت‌های اضافه!

اگر نگاهی به آمار بازی‌های بایرلورکوزن بندازید، پی خواهید برد که تعداد قابل توجهی از گل‌های این تیم در وقت‌های اضافه به ثمر رسیده اند. در لیست زیر به چند مورد از گل‌های دقیقه آخری شاگردان آلونسو به رقبا در سال ۲۰۲۴ اشاره کرده ایم:

·        گل استانیسیچ مقابل دورتموند در دقیقه ۹۷

·        گل پیروزی بخش هینکاپی به لایپزیش در دقیقه ۹۱

·        گل برتری توسط پاتریک شیک به هوفنهایم در دقیقه ۹۱

·        گل تساوی توسط پاتریک شیک به قره باغ در دقیقه ۹۳

·        گل پیروزی بخش جاناتان تا به اشتوتگارت در دقیقه ۹۰

·        و…

مرد اسپانیایی خیال هواداران لورکوزن را راحت کرد!

به دنبال عملکرد تحسین برانگیز ژابی آلونسو در بایرلورکوزن، بسیاری از رسانه‌های فوتبالی شایعه نشستن این مربی جوان روی نیمکت تیم‌های بزرگ؛ از جمله رئال مادرید را مطرح کردند. اما به تازگی خبر تمدید قرارداد آقای خاص جدید فوتبال اروپا، سکونشینان بای آرنا را نسبت به تداوم نتایج خوب امیدوار کرد.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹گزارش | تحلیل بازی رئال‌مادرید-بارسلونا از لنز هواداران


🔹ویدیو | قیچی تماشایی العزوزی (گل اول بولونیا به رم)


🔹ویدیو | گل‌های ال کلاسیکو (رئال مادرید 3-2 بارسلونا)


🔹پیشخوان فوتبال7: از دربی میلان در شمال ایتالیا تا دربی لندن در قلب انگلیس


🔹ویدیو | پنالتی‌های بازی منچستریونایتد-کاونتری (صعود منچستر به فینال جام حذفی)


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار