فوتبال7

بجامانده از بازی منچسترسیتی-چلسی: 5 نکته‌ی هواداری

حتی خستگی هم مانع از آن نشد که شاگردان پپ، دست از تلاش برای جاودانگی بردارند. در نقطه مقابل، تیم گران‌قیمت پوچتینو، با وجود یک هفته استراحت، یک جام دیگر را هم از دست داد. در مقاله پیش‌رو، 5 نکته حاشیه‌ای از دیدار دیروز را مرور می‌کنیم. همراه فوتبال7 باشید.

1403/02/02 18:28 بهروز شیعه‌یان

بجامانده از بازی منچسترسیتی-چلسی: 5 نکته‌ی هواداری
  • منچسترسیتی با پیروزی 1-0 بر چلسی پوچتینو، به فینال جام حذفی صعود کرد.
  • نیمه اول، بازی در قبضه شاگردان پوچه بود. پالمر ستاره چلسی بود، اما فرصت‌سوزی‌های جکسون، چلسی را دست خالی راهی رختکن کرد.
  • در نیمه دوم چلسی موفق به تکرار نمایش نیمه اول نشد، اما باز هم موقعیت‌های خوبی داشت که یکی پس از دیگری هدر رفت.
  • در نهایت سیتی با یک گل دیرهنگام از برناردو سیلوا، چلسی را تنبیه کرد و این برتری تا پایان بازی پابرجا ماند.
  • جدا از خستگی مفرط بازیکنان پپ به‌خاطر استراحت کمتر، بازی چند نکته جالب داشت. در ادامه 5 نکته جالب را مرور می‌کنیم.

خطای هند جنجالی

10 دقیقه بیشتر از نیمه دوم نگذشته بود که آبی‌ها در خارج از محوطه صاحب یک ضربه آزاد شدند. پالمر پشت توپ ایستاد و یک ضربه هوشمندانه را به سمت دروازه سیتی روانه کرد. شوت پالمر در میانه راه منحرف شد. علی‌رغم لمس توپ توسط گریلیش، داور بازی مایکل اولیور، ضربه دروازه به نفع سیتی را اعلام کرد.

در صحنه آهسته تلویزیونی مشخص شد که ضربه  پالمر، به بازوی گریلیش در دیواره دفاعی برخورد کرده، اما برخورد زمانی رُخ داد که گریلیش در حال پرش بود و دست او در حال پایین آمدن. داوران ویدیویی نیز پس از مرور تقریباً کوتاه صحنه، نظر الیور را تأیید کردند. نکته عجیب این بود که VAR، حتی کرنر هم اعلام نکرد. تماشاگران و بازیکنان چلسی از تصمیم عجیب تیم داوری نا امید شدند و یک فرصت خوب برای پیشتازی در این بازی را از دست دادند.

فصلی برای فراموشی

اگر روزی جکسون دفتر خاطراتش را ورق بزند، هیچ‌گاه دوست ندارد این فصل از داستان زندگیش را یاد کند. مهاجم سنگالی که در این فصل 13 گل برای چلسی به ثمر رسانده، فصل پرفرازونشیبی در لندن داشته، گاهی تک‌ستاره پرفروغ آسمان لندن بوده و گاهی نیز به مانند دیدار دیشب، کم‌فروغترینِ ستاره میدان.

نوک پیکان انتقادات هواداران و کارشناسان پس از بازی دیشب، متوجه جکسون است. از لحاظ درصد گلزنی به نسبت موقعیت‌های گلزنی، جکسون جزو بدترین مهاجمان لیگ برتر است. تقلاهای جکسون درین فصل، مقابل سیتی نیز ادامه یافت. درست در اواسط نیمه اول، جکسون با پاس عمقی انزو فرناندز تک به تک شد و اگرچه در دریبل زدن ارتگا موفق بود، اما آن‌قدر در شوتزنی تأخیر کرد که مدافعان سیتی از راه رسیدند. در نهایت نیز سعی کرد به پالمر پاس دهد که این تلاش هم ناکام بود و پاس کم‌رمق او قطع شد. موقعیت خراب کردن‌های جکسون در نیمه دوم نیز ادامه یافت تا نشان دهد که این بازیکن جوان علی‌رغم استعداد نهفته، راه درازی تا پُخته شدن در پیش دارد.

خزانِ جک گریلیش

جک گریلیش در سنین جوانی با استون‌ویلا به شهرت رسید. ویلا به کمک جک گریلیش، به لیگ برتر بازگشت و در سال 2020 حضور خود در لیگ را تثبیت کرد. در تابستان 2021 گریلیش در یک انتقال بزرگ، عازم شهر منچستر شد.

گریلیش از بدو ورود به اتحاد، عظمت باشگاهی چون سیتی را حس کرد و در سال 2022 با این تیم قهرمان لیگ برتر شد. این نخستین عنوان دوران بازی او بود. گریلیش درین قهرمانی نقش چندانی نداشت. در واقع او در نخستین فصل حضورش در ترکیب سیتی سردرگم بود و این احساس به هواداران دست داد که باشگاه مبلغ هنگفتی را به پای یک خریدِ بی‌حاصل دور ریخته است. اما در فصل 23-2022 گریلیش احیا شد و با ایفای نقشی مؤثر، به فتح سه‌گانه سیتی کمک کرد. گریلیش امسال دوباره به خانه اول برگشت. آسیب‌دیدگی‌ها و زهردار نبودن او در یک سوم هجومی حریفان، گریلیش را از فُرم آرمانی دور ساخته، چنان‌که گواردیولا گاهی حتی جرمی دوکو را به او ترجیح می‌دهد. گریلیش مقابل چلسی بد نبود، اما همانند هفته‌های پیش خوب هم نبود. در هفته‌های پایانی و تعیین‌کننده فصل، هواداران دوست دارند دوباره همان گریلیش فصل پیش را ببینند، نه یک نسخه متوسطِ کم‌انگیزه را.

این به آن دَر!

با توجه به رقم انتقال مویسس کایسدو از برایتون به چلسی، بار مسئولیت از همان ابتدا بر شانه‌های او سنگینی می‌کرد. انتظارات بالا در غرب لندن، زندگی را برای او سخت کرده. در مقاطعی از فصل، کایسدو شمه‌هایی از یک بازیکن آینده‌دار را به نمایش گذاشته، از جمله آخرین بازی چلسی در لیگ برتر که درخشش کایسدو در کنار کول پالمر، منجر به پیروزی قاطعانه 6-0 برابر اورتون شد.

اما درخشش‌های کایسدو دوامی ندارد و خیلی زود با یک نمایش ضعیف، امیدهای زنده‌شده را به یأس بدل می‌سازد. آخرین نمونه ازین نمایش‌های متناقض، خطاهای احمقانه او در دیدار دیشب مقابل سیتی بود. خطاهای پیاپی کایسدو در نیمه اول، صبر الیور را لبریز کرد و پیش از اینکه سوت پایان نیمه را بدمد، بالاخره کایسدو را به‌خاطر کشیدن پیراهن گریلیش، با یک کارت زرد جریمه کرد.

در نیمه دوم اصل داستان فرقی نکرد و خطاهای کایسدو ادامه یافت، تنها چیزی که تغییر کرد، مهربانتر شدن الیور با هافبک اکوادوری بود. الیور و داوران ویدیویی، با بی‌تفاوتی از کنار بی‌احتیاطی کایسدو گذشتند تا او در کمال خوش‌شانسی در زمین باقی بماند. ضربه بی‌مهابای کایسدو به نوک زانوی گریلیش، در بهترین حالت مستحق دریافت قرمز مستقیم و در کمترین حالت مستحق دریافت یک کارت زرد بود که با احتساب زرد نیمه اول، منجر به اخراج او می‌شد. گریلیش برآشفته هنگام تعویض با داور چهارم دهان به دهان شد تا اینگونه نارضایتی خود را اعلام کند.

در پاسخ به هواداران چلسی که داوران بازی را به نادیده گرفتن خطای هند گریلیش متهم می‌کنند، هواداران سیتی نیز می‌توانند مهربانی داور با کایسدو را یادآور شوند و بگویند: این به آن دَر!

قصه‌یِ پرغصه‌ی مدافعان چپ

بن چیلولِ این فصل هیچ نشانی از چیلول فصول قبل ندارد. مصدومیت‌های متعدد بازدهی او را کاهش داده و این بازیکن حتی از معدود فرصت‌هایی که در میانه این مصدومیت‌ها نصیبش می‌شود، استفاده نمی‌کند. در وقت‌های تلف‌شده بازی دیشب، دفاع چپ انگلیسی جانشین مارک کوکوریایی شد که او هم درین فصل نمایش‌های دلپذیری نداشته.

درست یک دقیقه پس از ورود چیلول به زمین بازی، او در موقعیتی خوب از جناح چپ پا به توپ شد و این فرصت را داشت تا پاس گل تساوی‌بخش را برای رحیم استرلینگ ارسال کند، اما بی‌دقتی در تنظیم سرعت توپ و گام‌هایش، منجر به یک پاس بی‌دقت شد که روبن دیاز به راحتی آن را قطع کرد. از دست دادن چنین فرصتی در چنین لحظه مهمی از بازی، خشم هواداران را برانگیخت.




🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹ویدیو | گل‌های مسی به نشویل (به همراه پاس گل او برای بوسکتس)


🔹پیش بازی رئال مادرید – بارسلونا؛ تداوم روزهای خوب آنجلوتی یا خروج ژاوی از بحران؟


🔹ویدیو | خلاصه بازی منچسترسیتی 1-0 چلسی (فصل بدون جام برای پوچتینو)


🔹پیشخوان فوتبال7: از جدال مرگ و زندگی ژاوی در ال کلاسیکو تا نبرد کلاسیک پپ و پوچتینو در جام حذفی


🔹ویدیو فان | واکنش بامزه دنیله ده روسی به وقت پرسیدن یورنته وسط دیدار با میلان


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار