فوتبال7

پیش بازی رئال مادرید – بارسلونا؛ تداوم روزهای خوب آنجلوتی یا خروج ژاوی از بحران؟

اوج هیجان در سانتیاگو برنابئو

1403/02/02 1:16 علی ساغری

پیش بازی رئال مادرید – بارسلونا؛ تداوم روزهای خوب آنجلوتی یا خروج ژاوی از بحران؟

یکشنبه شب هواداران فوتبال، بار دیگر قرار است شاهد یکی از محبوب‌ترین و حساس‌ترین بازی‌های فوتبال اروپا باشند. سفیدپوشان رئال مادرید که بعد از حذف منچسترسیتی از لیگ قهرمانان اروپا، بالاترین میزان روحیه را دارا هستند، درمقابل بارسلونایی قرار خواهند گرفت که ناباورانه مقابل پاریس سنت ژرمن تن به شکست داد. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم نگاهی به نکات آماری این مسابقه و حواشی مربوط به الکلاسیکوی 257 بندازیم. با ما همراه باشید. 

گام بلند رئال مادرید برای قهرمانی یا احیای امید‌های بارسلونا؟ 

هم اکنون در جدول رده‌بندی لالیگای اسپانیا، رئال مادرید با ۷۸ امتیاز صدرنشین بوده و بارسلونای ژاوی با هشت امتیاز اختلاف در تعقیب آن‌هاست. همچنین پدیده این فصل لالیگا؛ یعنی تیم خیرونا با ۶۵ امتیاز رتبه سوم لیگ برتر فوتبال اسپانیا را دراختیار دارد. درصورت پیروزی کهکشانی‌ها مقابل رقیب سنتی، اختلاف این دو تیم به ۱۱ امتیاز می‌رسد و جبران چنین اختلافی، آن هم در فاصله ۶ هفته مانده به پایان رقابت‌ها اصلا ساده نیست. اما درصورت پیروزی آبی اناری ها، رقابت در صدر جدول حساس‌تر شده و هفته‌های پایانی تکلیف قهرمان را معلوم خواهد کرد. 

نگرانی هواداران رئال مادرید درباره ترکیب این تیم 

طبق آخرین اخبار بدست رسیده از اردوی کهکشانیها، غیبت فرلاند مندی مقابل بارسلونا تاحدود زیادی قطعی است. مشکل عضلانی او سبب شده که نتوان به صورت قطعی درباره حضور وی در ال کلاسیکو نظر دارد. مندی در آخرین تمرین رئال مادرید پیش از تقابل با بارسلونا هم غایب بود. نکته جالبی که در این جلسه تمرینی سفیدپوشان مادریدی دیده می‌شد، حضور تیبو کورتوا بود. این دروازه بان بلژیکی چند هفته قبل در تمرین مصدوم شده بود، اما به نظر می‌رسد که تمرینات خود را از سر گرفته است. 

البته نگرانی هواداران رئال مادرید درباره تیمشان فقط به نبود مندی محدود نمی‌شود. چرا حضور دنی کارواخال هم در هاله‌ای از ابهام است. او در بازی مقابل منچسترسیتی، جانانه مقابل گریلیش و دوکو ایستاد و پس از ۱۱۰ دقیقه نبرد بی‌نقص، به دلیل مصدومیت از ترکیب تیمش خارج شد و بجای او ادر میلیتائو به میدان آمد. کارواخال در تمرین روز گذشته تیمش غایب بود، اما به احتمال زیاد در بازی روز یکشنبه به میدان خواهد رفت. 

نگاهی به آمار تقابل رئال مادرید و بارسلونا 

دو تیم تا پیش از بازی روز یکشنبه، در ۲۵۶ مسابقه رسمی به مصاف هم رفته‌اند که ۱۰۴ پیروزی سهم رئال مادرید و ۱۰۰ برد برای بارسلونا بوده است. همچنین ۵۲ تقابل آبی اناری‌ها و سفیدپوشان مادریدی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. 

نگاهی به الکلاسیکو‌های برگزار شده در ماه آوریل 

رئال مادرید و بارسلونا در تاریخ لالیگا، ۲۴ مسابقه را در ماه آوریل برگزار کرده اند. آبی اناریها توانسته اند ۹ بازی را به نفع خود تمام کنند و سهم کهکشانی‌ها هم ۷ پیروزی بوده است. ۸ بازی هم به تساوی انجامیده است. 

برترین گلزنان تاریخ الکلاسیکو 

لیونل مسی افسانه‌ای هم اکنون با ۲۶ گل، رکورددار گلزنی در تاریخ این رقابت جذاب است. همچنین اسطوره رئال مادرید؛ یعنی آلفردو دی استفانو و کریسیتانو رونالدو با ۱۸ گل، کریم بنزما با ۱۶ گل و رائول گنزالس هم با ۱۵ گل، نام‌های بزرگ دیگری هستند که به کرات دروازه حریف را باز کرده اند. 

بازیکنان مشترک تاریخ رئال مادرید و بارسلونا 

اگر نگاهی به بازیکنان مشترک این دو تیم بندازید، به چند مورد مشترک برخورد می‌کنید. ساموئل اتوئو، آلفونسو پرز، خوئلن لوپتگی، میشل لادروپ، لوئیز انریکه، رابرت پروسینکی، رونالدو، گئورگی هاکی، لوییز فیگو و خاویر ساویولا از مهم‌ترین بازیکنان مشترک رئال مادرید و بارسلونا هستند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که رونالدو نازاریو، لوییز فیگو و لوییز انریکه سه بازیکنی هستند که با پیراهن هردو باشگاه در الکلاسیکو دروازه حریف را باز کرده اند.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | خلاصه بازی منچسترسیتی 1-0 چلسی (فصل بدون جام برای پوچتینو)

🔹پیشخوان فوتبال7: از جدال مرگ و زندگی ژاوی در ال کلاسیکو تا نبرد کلاسیک پپ و پوچتینو در جام حذفی

🔹ویدیو فان | واکنش بامزه دنیله ده روسی به وقت پرسیدن یورنته وسط دیدار با میلان

🔹گزارش | نکات آماری شب رویایی کول پالمر مقابل اورتون

🔹ویدیو | آتش بازی کول پالمر مقابل اورتون، گلی همراه با دریبل و پاس تماشایی

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار