فوتبال7

پیش بازی اتلتیکو مادرید - دورتموند؛ اوّلین رویارویی سیمئونه و ترزیچ

جدال جذاب غولهای اسپانیا و آلمان

1403/01/22 7:39 علی ساغری

پیش بازی اتلتیکو مادرید - دورتموند؛ اوّلین رویارویی سیمئونه و ترزیچ

در یکی از زیباترین بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ زردپوشان وست فالن باید به مصاف راه راه‌پوشان مادریدی بروند. این بازی در ورزشگاه خانگی اتلتیکو مادرید؛ یعنی وندا متروپولیتانو قرار است برگزار شود و نخستین رویارویی دیگو سیمئونه باتجربه و ادین ترزیچ جوان تلقی است. در این مطلب از سایت فوتبال۷ نگاهی به آمار تقابل دو تیم و سایر نکات مهم این بازی خواهیم انداخت. با ما همراه باشید. 

نگاهی به اوضاع دو تیم در فوتبال داخلی

هم اکنون بوروسیا دورتموند با ۵۳ امتیاز؛ مشابه با لایپزیش رده چهارمی، در جایگاه پنجم بوندسلیگا آلمان قرار دارد. درمقابل اتلتیکو مادرید با ۵۸ امتیاز رتبه چهارم لالیگا اسپانیا را دراختیار دارد و از نظر بخت کسب سهمیه فصل بعد، عملا روی لبه تیغ راه میرود. به بیان بهتر دو تیم یکی از ناموفّق‌ترین فصول خود را تجربه می‌کنند. 

دورتموند در اندیشه شکستن طلسم حضور در نیمه نهایی

آخرین حضور دورتموند در نیمه نهایی چمپیونزلیگ به زمان حضور یورگن کلوپ روی نیمکت این تیم برمیگردد. آن‌ها در فصل ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳ با کسب پیروزی معجزه آسا مقابل مالاگا توانستند به نیمه نهایی آن دوره صعود کنند و با شکست رئال مادرید، حضور در فینال را نیز تجربه کنند. اما در هیچ یک از فصول بعدی زنبور‌ها نتوانستند از جمع هشت تیم برتر صعود کنند. در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ آن‌ها مقابل موناکو در دور یک چهارم نهایی شکست خوردند. همچنین در فصل ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ این رقابت‌ها منچسترسیتی مانع از صعود شاگردان ترزیچ به نیمه نهایی شد. حال باید ایستاد و دید که مربی جوان دورتموند می‌تواند حضور در چهار تیم برتر اروپا را تجربه کند یا خیر؟ 

آمار کلی تقابل زنبور‌ها با راه راه‌پوشان مادریدی

۶ بازی بین این دو تیم برگزار شده که ۴ مورد آن مربوط به رقابت‌های UCL بوده و ۲ مسابقه آن در جام در جام اروپا برگزار شده است. سهم دورتموند از این تعداد بازی سه پیروزی بوده و دو بازی هم به سود اتلتیکو مادرید تمام شده است. 

آخرین تقابل این دو تیم با چه نتیجه‌ای تمام شد؟ 

این دو تیم در فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ چمپیونزلیگ با تیم‌های موناکو و کلوب بروژ در یک گروه قرار داشتند. لوسین فاوره اوّلین حضور خود در دورتموند را تجربه میکرد و بازیکنانی مانند پاکو الکاسر، اکسل ویتسل و اشرف حکیمی به تازگی پیراهن زرد و مشکی دورتموند را برتن کرده بودند. بازی رفت این دو نام محبوب دنیای فوتبال در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند با نتیجه چهار بر صفر به سود میزبان به پایان رسید. اما راه راه‌پوشان مادریدی در مسابقه برگشت موفّق به کسب پیروزی دو بر صفر مقابل رقیب آلمانی خود شدند.

عدم حضور بازیکن موثر اتلتیکو مادرید 

بسیاری از هواداران فوتبال، بخصوص دوستداران تیم ملّی فوتبال هلند انتظار رویارویی ممفیس دپای و دونیل مالن را در این بازی می‌کشیدند. اما ظاهرا مهاجم اتلتیکو مادرید نمی‌تواند تا حداقل ۴ هفته تیمش را همراهی کند. 

ویتسل به خانه دوّم بازمیگردد. 

در بازی چهارشنبه شب دورتموند و اتلتیکو مادرید، اکسل ویتسل با پیراهن راه راه نماینده شهر مادرید باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. او در تقابل سال ۲۰۱۸ این دو تیم موفّق به گلزنی برای زنبور‌ها شد.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹پیش بازی بارسلونا – پاریس سنت ژرمن؛ رویارویی تیم‌هایی اقتدار سابق را ندارند!

🔹ویدیو | خلاصه بازی رئال مادرید 3-3 منچسترسیتی (اختصاصی فوتبال7)

🔹ویدیو | خلاصه بازی آرسنال 2-2 بایرن مونیخ (اختصاصی فوتبال7)

🔹پیش‌بازی رئال مادرید- منچسترسیتی: شبیخون پادشاه به فرماندهی بلینگام یا تثبیت تاج‌وتخت با دی بروینه؟

🔹پیش‌بازی آرسنال- بایرن‌مونیخ : کوک کردن بیگ‌بِن روی ساعت انتقام

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار