فوتبال7

پیش بازی بارسلونا – پاریس سنت ژرمن؛ رویارویی تیم‌هایی که اقتدار سابق را ندارند!

بازهم بلوگرانا مقابل تیم متموّل پاریسی قرار میگیرد!

1403/01/22 7:9 علی ساغری

پیش بازی بارسلونا – پاریس سنت ژرمن؛ رویارویی تیم‌هایی که اقتدار سابق را ندارند!

در آخرین شب دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ دو غول فوتبال اسپانیا و فرانسه قرار است رو در روی هم قرار گیرند. علاقه مندان ورزش فوتبال خاطرات زیادی را از رقابت این دو تیم داشته و باید ایستاد و دید که رویارویی چهارشنبه شب آبی اناری‌ها با سرمربی سابق خود با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد. جدال بارسلونا و پاریس سنت ژرمن در قرن ۲۱ یکی از پرتکرارترین رقابت‌های اروپایی بوده است. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قرار است نگاهی به سابقه تقابل این دو تیم و سایر نکات مربوط به آن بندازیم. با ما همراه باشید!

لوئیز انریکه کارما پس می‌دهد!

در فصل ۲۰۱۴ – ۲۰۱۵ بارسلونا با سرمربیگری لوئیز انریکه توانست برای پنجمین بار قهرمان چمپیونزلیگ بشود. او در این مسیر مقابل همین تیم پاریس سنت ژرمن نیز قرار گرفت. اما این بار نوبت به رویارویی سرمربی مطرح اسپانیایی با تیم سابق خود رسیده است. قطعا انریکه مقابل تیم سابق خود انگیزه‌های زیادی دارد.

رقابتی پرتکرار و خاطره‌انگیز

از سال ۲۰۱۲ تا به حال، رقابت پاریس سنت ژرمن و بارسلونا به یکی از پرتکرارترین رویارویی‌های لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شده است. در ادامه نگاهی به چند تقابل معروف این دو تیم در معتبرترین تورنمنت فوتبال باشگاهی قاره سبز خواهیم انداخت.

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳؛ وقتی که گل زده در خانه حریف به داد بارسا رسید!

در آن مقطع زمانی بازیکنانی مانند زلاتان ابراهیموویچ و ازکوئل لاوتزی تازه به جمع پاریسی‌ها آمده بودند. بازی رفت این دو تیم در ورزشگاه پارک دو پرنس با تساوی دو بر دو به پایان رسید و مسابقه برگشت هم با نتیجه مساوی یک گله دو تیم تمام شد تا بدلیل گل زده بیشتر در خانه حریف؛ آبی اناری‌ها راهی مرحله بعد شوند. گل‌های بارسا در بازی رفت توسط مسی و ژاوی زده شد و در بازی برگشت هم پدرو موفق به گلزنی برای آبی و اناری‌ها شد. همچنین دو گل پاریسی‌ها در بازی رفت را ابراهیموویچ و متوئیدی به ثمر رساندند و در تقابل برگشت هم خاویر پاستوره برای این تیم گلزنی کرد.

لیگ قهرمانان اروپا 2014 - 2015 ; چهار بازی در یک تورنومنت!

دو غول فوتبال اسپانیا و فرانسه در دور گروهی آن دوره چمپیونزلیگ مقابل هم قرار گرفتند که بازی رفت به میزبانی پاریسی‌ها برگزار شد و درنهایت این مسابقه با نتیجه سه بر دو به سود نماینده فرانسه تمام شد. اما آبی و اناری شکست در تقابل رفت را با پیروزی خانگی سه بر یک پاسخ دادند. این دو تیم بازهم در آن تورنومنت مقابل هم قرار گرفتند. این بار در مرحله یک چهارم نهایی که بارسلونا با دو برد سه بر یک و دو بر صفر، جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کرد.

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷؛ ثبت معجزه نیوکمپ در تاریخ

شکست چهار بر صفر بلوگرانا در بازی رفت، امید هواداران این تیم برای کسب ششمین جام را تقریبا از بین برده بود. دو گل از کاوانی و یک گل از دراکسلر و دی ماریا، تاحدود زیادی پاریسی‌ها را بابت حضور در یک چهارم نهایی آسوده خاطر کرده بود. اما بارسایی‌ها در بازی برگشت، بهترین مثال برای معجزه را خلق کردند. آن‌ها از همان دقیقه ۳ گلزنی را شروع کردند و بازی را تا نتیجه سه بر صفر پیش بردند. دقیقه ۶۲ آن بازی یکی از گل‌ها از سوی کاوانی پاسخ داده شد تا کار بارسایی‌ها برای صعود سخت و سخت‌تر شود. اما آن‌ها خود را نباختند و حدفاصل دقایق ۸۸ تا ۵ + ۹۰ توانستند سه گل دیگر بزنند تا با شایستگی به دور بعد صعود کنند.

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱؛ خبری از تکرار معجزه نبود!

مانند بسیاری دیگر از تقابل‌های این دو تیم، مسابقه رفت در ورزشگاه خانگی پاریس سنت ژرمن برگزار شد و در پایان یاران امباپه با نتیجه چهار بر یک به پیروزی رسیدند. بارسایی‌ها نتوانستند در بازی برگشت این شکست را جبران کنند و بازی با تساوی ۱ – ۱ دو تیم تمام شد.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | خلاصه بازی رئال مادرید 3-3 منچسترسیتی (اختصاصی فوتبال7)

🔹ویدیو | خلاصه بازی آرسنال 2-2 بایرن مونیخ (اختصاصی فوتبال7)

🔹پیش‌بازی رئال مادرید- منچسترسیتی: شبیخون پادشاه به فرماندهی بلینگام یا تثبیت تاج‌وتخت با دی بروینه؟

🔹پیش‌بازی آرسنال- بایرن‌مونیخ : کوک کردن بیگ‌بِن روی ساعت انتقام

🔹از آرتتا تا اسکولز- بزرگترین هافبک‌های تاریخ لیگ برتر چه کسانی هستند؟ (بخش سوم و پایانی)


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار