فوتبال7

پیش‌بازی رئال مادرید- منچسترسیتی: شبیخون پادشاه به فرماندهی بلینگام یا تثبیت تاج‌وتخت با دی بروینه؟

باز هم لیگ قهرمانان و باز هم تقابل رئال و سیتی. باز هم رئال و باز هم مصاف با دشمن دیرینه، پپ گواردیولا. این بار چه کسی ضربه کاری را خواهد زد؟ با فوتبال7 همراه باشید تا آمار تقابل‌های پیشین را در چند خط مرور کنیم.

1403/01/21 4:44 بهروز شیعه‌یان

پیش‌بازی رئال مادرید- منچسترسیتی: شبیخون پادشاه به فرماندهی بلینگام یا تثبیت تاج‌وتخت با دی بروینه؟

- این سومین فصل متوالی است که دو تیم در مراحل حذفی به همدیگر برخورد می‌کنند. ال کلاسیکوی جدید اروپا، لقبیست که به دیدار رئال‌مادرید-سیتی داده‌اند.

- منچسترسیتی، با چمدانی پر از پیروزی، به مادرید سفر می‌کند. سیتیزن‌ها هر 10 بازی آخر خود در اروپا را پیروز شده‌اند. از حیث پیروزی‌های متوالی در لیگ قهرمانان، فقط بایرن‌مونیخ رکورد بهتری دارد (15 پیروزی متوالی).

- در 2 تقابل فصول پیشین در مرحله نیمه‌نهایی، 1 بار رئال پیروز شده است (فصل 22-2021 با یک کامبک خاطره‌انگیز در برنابئو) و 1 بار هم برتری از آن سیتی بوده (فصل گذشته با برتری قاطعانه 5-1 در مجموع رفت‌وبرگشت).

- مصاف دو تیم از رقابت‌های جذاب و پرگل اروپاییست. صرفاً 4 دیدار آخر آن‌ها، 17 گل در بر داشته که 10 گل سهم سیتی و 7 گل سهم رئال بوده.

- هالند مشترکاً بهترین گلزن لیگ قهرمانان در فصل جاری است، اما تاکنون موفق به گلزنی مقابل رئال نشده است.

- در دو دیدار رفت‌وبرگشت فصل گذشته، سایه‌ای از هالند را شاهد بودیم و او علی‌رغم 7 ضربه (5 ضربه در چارچوب)، موفق به گشودن دروازه کورتوا نشد.

- سه‌شنبه شب علاوه بر رقابت رئال و سیتی، شاهد رقابت دو هافبک درجه یک نیز خواهیم بود. در تعداد پاس‌های خط‌شکن در فصل جاری لیگ قهرمانان، روردی با 137 پاس، اول و تونی کروس با 128 پاس، دوم است.

- از آغاز فصل 22-2021 لیگ قهرمانان تاکنون، وینیسیوس رکورددار مشارکت در گل‌ها است. 14 گل و 13 پاس گل، به‌معنای 27 بار مشارکت او در گلهای رئال است.

- او هم‌چنین رکورددار بیشترین دریبل موفق (97) و بیشترین پیشروی موفق با توپ (373) در همین بازه زمانی است.

- بلینگام زوج موفق وینیسیوس در این فصل، در 6 بازی اروپایی خود، 4 گل و 4 پاس گل برای تیم آنچلوتی ثبت کرده است.

- خوش‌ترین خبر برای کارلو، بازگشت ادر میلیتائو به ترکیب است، هر چند تازه از مصدومیت رهایی یافته و به احتمال زیاد از ابتدا بازی نخواهد کرد.

- پپ در بازی شنبه برابر پالاس، به دو مهره اصلیِ هجومی و بازیساز خود، فودن و سیلوا استراحت داد. ادرسون نیز به ترکیب سیتی بازگشته و شاید در بازی سه‌شنبه شب حاضر شود. استونز، واکر، آکه و گواردیول به بازی نخواهند رسید.

- مادرید آمار خوبی برابر سیتی پپ ندارد و از 6 دیدار گذشته فقط 1 بازی را پیروز شده (همان کامبک معروف 3-1 در برنابئو که منجر به صعود این تیم به فینال 22-2021 شد).

- آمار دفاعی مادرید نیز مقابل سیتی فاجعه‌بار است و در 10 بازی، 17 گل از سیتی دریافت کرده است (میانگین 7. 1 !)

- دو مربی‌ایی که امشب به مصاف هم خواهند رفت، به‌ترتیب در رده‌های اول و دوم بیشترین پیروزی در لیگ قهرمانان قرار دارند (کارلو، 113 و پپ، 109 پیروزی).

- از 3 دوئل قبلی پپ و کارلو در مراحل حذفی، کارلو 2 بار و پپ 1 بار موفق به پیروزی در مجموع دو دیدار و صعود به مرحله بعد شده‌اند. هر 2 صعود کارلو با رئال و از مرحله نیمه‌نهایی به فینال بوده. تنها صعود پپ نیز با سیتی و از مرحله نیمه‌نهایی به فینال بوده.

- پپ در دوران هدایت بایرن‌مونیخ، 2 بار مغلوب کارلو شد. اما در سیتی، پپ مربی ایتالیایی را کیش‌ومات کرده است (6 پیروزی و تنها 1 شکست که البته 4 پیروزی پپ مربوط به دوران حضور کارلو در اورتون است).

- سیتی قصد دارد رکورد 21 بازی شکست‌ناپذیری خود در لیگ قهرمانان را حفظ کند و با قهرمانی در فصل جاری، به رکورد شکست‌ناپذیری اروپایی منچستریونایتد (25 بازی) برسد.

- جالب آنکه آخرین شکست اروپایی سیتیزن‌ها، مقابل رئال در برنابئو رقم خورده است (همان کامبک معروف 3-1).

- رئال‌مادرید تاکنون در اتحاد پیروز نشده است. بنابراین خوب می‌داند که باید کار را در برنابئو یکسره کند یا حداقل یک حاشیه امن نسبی ایجاد کند. آیا رئال‌مادرید و ستاره جدید آن‌ها بلینگام از پس این مأموریت برمی‌آیند؟ نظر شما چیست؟


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹پیش‌بازی آرسنال- بایرن‌مونیخ : کوک کردن بیگ‌بِن روی ساعت انتقام


🔹از آرتتا تا اسکولز- بزرگترین هافبک‌های تاریخ لیگ برتر چه کسانی هستند؟ (بخش سوم و پایانی)


🔹فرانک ریبری ۴۱ساله شد؛ مروری بر سوابق ورزشی و زندگینامه صورت زخمی دنیای فوتبال


🔹پیشخوان فوتبال7: از نخستین دربی رم با ده‌روسی تا فرصت انتقام لیورپول


🔹گزارش | چلسی ۴ – منچستریونایتد ۳؛ بازهم فوتبال از هوادارنش دلبری کرد!


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار