فوتبال7

پیش‌بازی آرسنال- بایرن‌مونیخ : کوک کردن بیگ‌بِن روی ساعت انتقام

بایرن در دو دهه اخیر اصلی‌ترین دشمن آرسنال در لیگ قهرمانان بوده. در آستانه بازی فردا شب، با فوتبال7 همراه باشید تا مروری کوتاه بر سابقه تقابل‌های این دو تیم داشته باشیم.

1403/01/21 1:14 بهروز شیعه‌یان

پیش‌بازی آرسنال- بایرن‌مونیخ : کوک کردن بیگ‌بِن روی ساعت انتقام

- آرسنال هر سه بازی آخر مقابل بایرن را با نتیجه مشابه 5-1 واگذار کرده است. شکست با اختلاف 4 گل، بزرگترین شکست در تاریخچه اروپایی آرسنال است.

- هری کین قاتل آرسنالی‌هاست و در 19 رویارویی خود با توپچی‌ها، 14 بار دروازه این تیم را گشوده است. هری کین هم‌چنین در کنار دیگو ژوتا و جیمی واردی، رکورددار گلزنی در ورزشگاه خانگی آرسنال (امارات) است.

- علی‌رغم عملکرد ضعیف بایرن درین فصل، هری کین در امر گلزنی عالی بوده و در کنار هالند، گریزمان و امباپه، با 6 گل بهترین گلزن لیگ قهرمانان است. هری کین با زدن 3 گل دیگر، با رکورد بهترین گلزن انگلیسی لیگ قهرمانان برابری خواهد کرد. رکورد فعلی با 30 گل در اختیار وین رونی است.

- آرسنال با خوش‌بینی و پس از پایان دادن به 14 سال ناکامی در صعود به مرحله یک‌چهارم، گام به این مرحله می‌گذارد.

- آخرین رویارویی دو تیم به فصل 17-2016 لیگ قهرمانان برمی‌گردد که بایرن در مرحله یک‌هشتم، موفق به دبل کردن نتیجه 5-1 برابر آرسنال شد و در مجموع دو دیدار رفت‌وبرگشت، آرسنال را 2-10 شکست داد.

- فصل 17-16 فصل ماقبل پایانی ونگر در آرسنال بود. در سال‌های آخر حضور او توپچی‌ها وضعیت خوبی نداشتند. آرسنال در آن فصل به رده پنجم لیگ برتر قناعت کرد، اما در بازی فردا شب، در قامت صدرنشین لیگ برتر، پذیرای باواریایی‌ها خواهد بود.

- ساکا با 7 بار مشارکت در گلزنی (3 گل و 4 پاس گل)، بهترین مهره اروپایی آرتتا است.

- پرس موفق آرسنال در این فصل، محدود به لیگ برتر نیست. در اروپا نیز پرس آرسنالی‌ها به حدی سنگین بوده که میانگین پاس‌های متوالی حریفان از 4. 9 فراتر نرفته است (معیار PPDA = پاس‌های حریف از دروازه خودی تا انتهای دایره میانی در زمین آرسنال). ازین حیث فقط پاریسی‌ها از آن‌ها بهتر بوده‌اند.

- بایرنی‌ها 2 بازی آخر خارج از خانه در مراحل حذفی لیگ قهرمانان را واگذار کرده‌اند، به‌ترتیب: 1-0 برابر لاتزیو در فصل جاری و 3-0 برابر منچسترسیتی در فصل گذشته.

- آخرین باری که آن‌ها 3 شکست متوالی در بازی‌های خارج خانه مراحل حذفی را تجربه کردند، به بین سال‌های 2009 و 2010 بر می‌گردد که به‌ترتیب برابر بارسلونا، فیورنتینا و منچستر، شکست خوردند.

- رافائل گوئررو به ترکیب بایرن باز می‌گردد. حضور نویر، کومان، سانه و مزروعی در هاله‌ای از ابهام است.

- در 20 سال گذشته، آرسنال و بایرن 12 بار دیدار کرده‌اند که آرسنال فقط 3 بار پیروز شده است!

- در هر چهار تقابل گذشته مراحل حذفی که در مرحله یک‌شانزدهم بوده، بایرن آرسنال را شکست داده.

- بایرن در خانه انگلیسی‌ها آمار خوبی دارد و از 6 سفر آخر خود به انگلیس در لیگ قهرمانان، 4 پیروزی و 1 تساوی دشت کرده است. تنها شکست در این 6 بازی، شکست فصل پیش در اتحاد بود.

- در خود انگلیس نیز «لندن» شهر محبوب بایرنی‌هاست و حاصلِ 9 بازی آخر آن‌ها درین شهر، 4 پیروزی، 2 تساوی و 3 شکست بوده.

- آرسنال پس از شکست 1-0 برابر پورتو، 7 بازی بدون شکست است (6 پیروزی و 1 تساوی برابر سیتی در لیگ برتر).

- آرسنال شکست 1-0 برابر پورتو را در امارات با نتیجه‌ای مشابه جبران کرد و سپس در پنالتی‌ها به پیروزی رسید. و اگر فردا شب برابر بایرن نیز به پیروزی برسد، پس از فصل 09-2008 ، این نخستین بار خواهد بود که موفق به کسب 2 پیروزی متوالی خانگی اروپایی در مراحل حذفی می‌شود.

- آرسنال آمار خوبی در مرحله یک‌چهارم ندارد و از 7 شانس قبلی صعود ازین مرحله، فقط 2 بار رنگ نیمه‌نهایی را دیده است. آخرین حضور آن‌ها در فصل 10-2009 بود که با شکست 6-3 برابر بارسلونایِ پپ، از صعود به نیمه‌نهایی بازماندند.

- بایرن نیز پس از قهرمانی در فصل 20-2019 لیگ قهرمانان، یک‌چهارم نهایی‌های خوبی را تجربه نمی‌کند و 3 بار ازین مرحله حذف شده است.

- تیم توخل پس از 2 شکست متوالی برابر دورتموند و هایدنهایم به مصاف آرسنال می‌رود. آخرین باری که آن‌ها 3 شکست متوالی را تجربه کردند، ماه فوریه بود (شامل شکست 1-0 برابر لاتزیو در مرحله یک‌هشتم).

- توخل سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان علی‌رغم ضعف در لیگ‌های داخلی را دارد. چلسی در حالی با توخل قهرمان فصل 21-2020 اروپا شد که فصل را در رده چهارم لیگ برتر به پایان رساند.

- با توجه به اینکه پورتو تیم تقریباً آسانی محسوب می‌شود، آرسنالی‌ها باید شایستگی اروپایی خود را با شکست و حذف بایرن ثابت کنند. به نظر شما کدام تیم پیروز دیدار فردا شب و دیدار برگشت در هفته آتی خواهد شد؟

 


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹از آرتتا تا اسکولز- بزرگترین هافبک‌های تاریخ لیگ برتر چه کسانی هستند؟ (بخش سوم و پایانی)


🔹فرانک ریبری ۴۱ساله شد؛ مروری بر سوابق ورزشی و زندگینامه صورت زخمی دنیای فوتبال


🔹پیشخوان فوتبال7: از نخستین دربی رم با ده‌روسی تا فرصت انتقام لیورپول


🔹گزارش | چلسی ۴ – منچستریونایتد ۳؛ بازهم فوتبال از هوادارنش دلبری کرد!


🔹گزارش کوتاه | خیز بلند فیل فودن برای شکستن رکورد رونالدو


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار