فوتبال7

فرانک ریبری ۴۱ساله شد؛ مروری بر سوابق ورزشی و زندگینامه صورت زخمی دنیای فوتبال

بازیکن مسلمان سالهای نه چندان دور بایرن که بود و چه کرد؟

1403/01/19 16:22 علی ساغری

فرانک ریبری ۴۱ساله شد؛ مروری بر سوابق ورزشی و زندگینامه صورت زخمی دنیای فوتبال

اگر از دنبال کنندگان فوتبال آلمان باشید، احتمالا زوج دوست داشتنی ریبری – روبن را به خاطر دارید. این دو ستاره سابق بایرن مونیخ، نقش مهمی در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۳ داشتند. بازیکن سابق باواریایی‌ها و تیم ملّی فرانسه، امروز ۴۱ساله می‌شود و به همین مناسب در این مطلب از سایت فوتبال۷ تصمیم داریم نگاهی به سوابق فوتبالی و زندگینامه این بازیکن بندازیم. با ما همراه باشید. 

اطلاعات شخصی فرانک ریبری

فرانک آنری پیر ریبری متولد ۷ آوریل ۱۹۸۳ در شهر بولون سور مر کشور فرانسه است. او در خانواده‌ای فقیر بدنیا آمد و فوتبال خود را ابتدا با تیم‌های محلی آغاز کرد. اما از سال ۱۹۹۶ عضو رده‌های سن لیل در دسته دوم شد. بعد از لیل به بولون پیوست و درهمان تیم حضور در رده سنی بزرگسالان را نیز تجربه کرد. در کارنامه ورزشی فرانک ریبری حضور در تیم‌هایی چون مارسی، گالاتاسرای، متس، بایرن مونیخ، فیورنتینا و سالرنیتانا دیده می‌شود که اتفاقا در سال ۲۰۲۲ با پیراهن همین تیم ایتالیایی خداحافظی کرد. 

داستان جراحت‌های صورت ریبری

برای بررسی علت وجود جراحت‌های دلخراش روی صورت ریبری باید به زمانی برویم که او تنها دو سال داشته است. فرانک خردسال به همراه خانواده‌اش در خودروی شخصی عازم سفر بودند و در این مسیر تصادف شدیدی با یک کامیون داشتند. اینطور که به نظر می‌رسد زخم‌های عمیق صورتش، تنها از نظر ظاهری آزارش نمی‌دهند. بازیکن سابق تیم ملّی فرانسه و باشگاه بایرن مونیخ می‌گوید «از بچگی من را صورت زخمی می‌نامیدند و در مدرسه من را تمسخر می‌کردند و این موضوع من را وادار به گریه در تنهایی می‌کرد. با این حال این موضوع در زندگی کمک زیادی به من کرد.» وی همچنین در جایی اشاره کرده که پیش از فوتبال، همراه پدرش به کار بنایی مشغول بوده است. 

وقتی فرانک مسلمان شد! 

سال ۲۰۰۵ بود که فرانک ریبری اعلام کرد که دین اسلام را برگزیده و درهمین راستا اسم بلال یوسف محمد را برای خود انتخاب کرده است. همسر وی نیز یک بانوی فرانسوی بوده که اصالتی الجزایری دارد. ریبری هم اکنون زندگی عاشقانه‌ای با معشوقه دوران کودکی خود داشته و تولد ۵ فرزند حاصل این ازدواج بوده است. دختران او نامهای حزیة، وشاهینیز و کلثوم شریفه را دارند و فرزندان پسرش به اسم‌های محمد و سیف الاسلام شناخته می‌شوند. 

مهم‌ترین وقایع فوتبالی دوران ورزشی فرانک ریبری

کارنامه بازیکنی با سابقه دو دهه حضور در سطح یک فوتبال اروپا، قطعا موارد مهم زیادی دارد. فرانک ریبری هم در عرصه ملّی و هم در عرصه باشگاهی دوران پرفراز و نشیبی را داشت. می‌پرسید چرا؟ ادامه مطلب را مشاهده کنید. 

ریبری و اتهام رسوایی اخلاقی

در سال ۲۰۱۰ بود که بازیکن وقت تیم ملّی فرانسه به همراه هم تیمی‌هایی نظیر کریم بنزما به علت اتهامات اخلاقی به دادگاه فراخوانده شدند. ظاهرا ریبری و دوستان رابطه‌ای نامشروع با یک دختر جوان مراکشی در یک کلاب شبانه داشتند. ستاره سابق بایرن مونیخ در دادگاه داشتن این رابطه نامشروع را پذیرفت، اما اعلام کرد که از کمتر بودن سن این دختر نسبت به سن قانونی بی‌خبر بوده است. 

قهرمانی با بایرن در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۳

بدون شک بایرن مونیخ در فصل ۲۰۱۳ – ۲۰۱۲ یکی از قوی‌ترین اسکوادهای تاریخ خود را داشت. بازیکنانی نظیر فرانک ریبری، آرین روبن، ماریو مانژوکیچ، ماریو گومز و توماس مولر توانایی زمین زدن هر تیمی را داشتند. باواریایی‌ها در آن سال در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه هفت بر صفر بارسلونا را نیز شکست دادند و در فینال هم با پیروزی دو بر یک مقابل دورتموند، جام UCL را بالای سر بردند. 

شکست خانگی مقابل چلسی در فینال چمپیونزلیگ ۲۰۱۲

همه چیز برای کسب پنجمین قهرمانی بایرن در اروپا آماده بود تا اینکه در آخرین دقایق بازی در وقت معمول دروگبا کار را به تساوی کشاند. چلسی دی متئو بعد از این گل با روحیه‌ای مضاعف به استقبال وقت‌های اضافه رفت. اما در دو نیمه ۱۵ دقیقه‌ای هم توپی از دروازه‌ها عبور نکرد تا اینکه آبی‌های لندنی در ضربات پنالتی، حریف را با نتیجه چهار بر سه شکست دادند. این اوّلین قهرمانی چلسی در این تورنمنت معتبر اروپایی بود. 

درگیری با آرین روبن در بازی مقابل رئال مادرید 

بایرن یوپ هاینکس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۱ – ۲۰۱۲ باید مقابل رئال مادرید قرار می‌گرفت. رسانه آلمانی بعد از برگزاری این بازی خبر دادند که در نیمه اوّل این بازی آرین روبن و فرانک ریبری دچار جدال لفظی شدند و این مشکل به رختکن هم کشیده شده است. تا جایی که دو بازیکن حتی با هم دست به یقه هم شده اند. البته که ریبری و روبن افتخارات زیادی را کنار هم کسب کردند. 

بدشانسی ریبری در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

فرانسه برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ فرانسه باید در مرحله پلی آف به مصاف اوکراین میرفت. هموطنان شوچنکو بازی خانگی را با نتیجه دو بر صفر بردند امّا در بازی برگشت خروس‌ها شکست دو گله را با برد سه بر صفر پاسخ دادند. اما کمی پیش از شروع جام جهانی ۲۰۱۴ فرانک ریبری دچار مصدومیت شد و این تورنومنت را از دست داد. وی بعد از این اتفاق به همراه سمیر نصری از فوتبال ملی خداحافظی کردند.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹پیشخوان فوتبال7: از نخستین دربی رم با ده‌روسی تا فرصت انتقام لیورپول

🔹گزارش | چلسی ۴ – منچستریونایتد ۳؛ بازهم فوتبال از هوادارنش دلبری کرد!

🔹گزارش کوتاه | خیز بلند فیل فودن برای شکستن رکورد رونالدو

🔹ویدیو | برگردون کریستیانو به یوونتوس با صدای گزارشگران مشهور (اختصاصی فوتبال7)

🔹ویدیو | هتریک استثنایی کریستیانو رونالدو مقابل ابها

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار