فوتبال7

گزارش | چلسی ۴ – منچستریونایتد ۳؛ بازهم فوتبال از هوادارنش دلبری کرد!

مگر میشود یک مسابقه فوتبال تا این حد جذاب باشد؟

1403/01/17 15:40 علی ساغری

گزارش | چلسی ۴ – منچستریونایتد ۳؛ بازهم فوتبال از هوادارنش دلبری کرد!

ورزشگاه استمفورد بریج لندن، پنج شنبه میزبان یکی از زیباترین رقابت‌های بین دو تیم منچستریونایتد و چلسی بود. نبرد دیشب شاگردان اریک تن هاخ و مائوریتسیو پوچتینو، به قدری جذاب پیش رفت که تا آخرین لحظه امکان پیش بینی برنده آن وجود نداشت. شیاطین سرخ برای حفظ امید کسب سهمیه اروپایی به برد در این بازی نیاز داشتند و از سوی دیگر آبی‌پوشان لندنی هم برای دلجویی از هواداران خود باید این مسابقه را با پیروزی پشت سر می‌گذاشتند. درنهایت چلسی با درخشش ستاره جوان خود؛ یعنی کول پالمر فاصله جهنم تا بهشت را در کمتر از ۹۰ ثانیه طی کرد و توانست این بازی را با برد پشت سر بگذارد. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم توضیحات کاملی درباره این بازی و رکوردهایی که پالمر در آن بدست آورد بدهیم. با ما همراه باشید. 

استمفوردبریج چگونه قتلگاه شیاطین سرخ شد؟ 

شاگردان پوچتینو که از امتیاز میزبانی برخوردار بودند، از همان ابتدا برای بازکردن دروازه حریف تلاش کردند. تلاش بازیکنان چلسی در دقایق ۴ و ۱۹ جواب داد و کانر گلگر و کول پالمر توانستند دروازه منچستریونایتد را باز کنند. علی رغم تداوم تلاش آبی‌پوشان لندنی برای زدن گلهای بیشتر، یک اشتباه از سوی کایسدو سبب شد که گارناچو اوّلین گل قرمزهای شهر منچستر را به ثمر برساند. 

این گل روحیه شاگردان اریک تن هاخ را افزایش داد و تلاش آن‌ها را برای گلزنی بیشتر کرد تا اینکه درهمان نیمه اوّل برونو فرناندز توانست گل تساوی را هم وارد دروازه چلسی کند. تا پایان۴۵ دقیقه نخست، دیگر توپی از دروازه منچستر عبور نکرد و تنها موقعیت خطرناک بازی، ضربه کانر گلگر بود که به تیرک دروازه اونانا برخورد کرد. با شروع نیمه دوّم یاران برونوفرناندز در تیم منچستر به حملات خود ادامه دادند و در دقیقه ۶۷ بازهم گارناچو با پاس زیبای آنتونی توانست برای تیمش گلزنی کند. 

علی رغم اینکه همه چیز تمام شده به نظر می‌رسید، چلسی در آخرین دقایق بازی، نتیجه را به نفع خود رقم زد. در دقایق ۱۰+۹۰ و ۱۱+۹۰ کول پالمر توانست بازی سه بر دو به نفع منچستر را با نتیجه چهار بر سه به سود تیم خود تمام کند. با این نتیجه شاگردان پوچتینو در همان رده دهم باقی ماندند و شیاطین سرخ نیز جایگاه ششم را حفظ کردند. در این بازی زیبا شاهد دو کامبک بودیم که به جذابیت این بازی به شدت اضافه کرد. 

چلسی بالاخره موفق به شکست شیاطین سرخ شد! 

آخرین برد آبی‌پوشان لندنی مقابل منچستریونایتد در لیگ برتر جزیره به سال ۲۰۱۷ بازمیگردد. در آن زمان چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج موفق شد مقابل حریف خود با یک گل به برتری برسد. در جام حذفی هم آخرین برد نماینده لندن مقابل شیاطین سرخ به حدود چهارسال پیش بازمیگردد. در سال ۲۰۲۰ بود که چلسی در این تورنمنت موفق شد با نتیجه سه بر یک حریف منچستری را شکست دهد. 

دیرترین پیروزی در تاریخ لیگ برتر جزیره 

رقابت‌های لیگ برتر انگلیس تا پیش از این بازی، چنین برد دیرهنگامی را ندیده بود. کول پالمر با گلزنی در دقایق ۱۰+۹۰ و همچنین ۱۱+۹۰ موفق شد دیرترین پیروزی در این تورنمنت معتبر را به نام تیم خود ثبت کند. 

رکوردهایی که کول پالمر در این بازی درو کرد! 

بسیاری از کارشناسان فوتبال از کول پالمر به عنوان لمپارد جدید چلسی یاد می‌کنند. این بازیکن جوان انگلیسی با هتریک در بازی دیروز موفق شد دستاوردهای مختلفی را به نام خود ثبت کند. مهم‌ترین این رکوردها را در ادامه خواهیم گفت. 

پالمر در جایگاه لوکاکو و بنتلی

این بازیکن انگلیسی، با هتریک در این بازی تبدیل به سوّمین بازیکن جوانی شد که مقابل منچستریونایتد در یک بازی سه گل به ثمر می‌رساند. پالمر این رکورد را درحالی که ۲۱ سال و ۳۳۴ روز دارد به ثبت رساند. پیش از او روملو لوکاکو با ۲۰ سال و ۶ روز و همچنین دیوید بنتلی با ۲۱ سال و ۱۵۸ روز سن، چنین رکوردی را بست آورده بودند. این نکته را هم باید ذکر کرد که پالمر با هتریک در مسابقه دیشب، تبدیل به دویستمین بازیکنی شد که در یک مسابقه لیگ برتبر جزیره سه گل میزند.

رکورد جالب بازیکن انگلیسی در زمینه گرفتن پنالتی

ستاره این فصل چلسی در این فصل موفّق به گرفتن هشت پنالتی شده و تمام آن‌ها را به گل تبدیل کرده است. به بیان بهتر رکورد ۸/۸ را به نام خود ثبت کرده است. او از این نظر، سومین بازیکن رکورددار تلقی می‌شود. تا پیش از او یحیی توره رکورد ۱۱/۱۱ و همچنین دیمیتری برباتوف دستاورد ۹/۹ را ثبت کرده بودند. 

تشابه پالمر با ماتا و لمپارد 

پالمر در این فصل موفّق به گلزنی در دو بازی رفت و برگشت مقابل منچستریونایتد شده است. تا پیش از او خوان ماتا در فصل ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳ به عنوان بازیکنی غیرانگلیسی توانسته بود این رکورد را به نام خود ثبت کند. همچنین فرانک لمپارد افسانه‌ای هم در فصل ۲۰۱۰ – ۲۰۱۱ به عنوان یک بازیکن انگلیسی موفق به بازکردن دروازه شیاطین سرخ در دو بازی رفت و برگشت شده بود.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹گزارش کوتاه | خیز بلند فیل فودن برای شکستن رکورد رونالدو

🔹ویدیو | برگردون کریستیانو به یوونتوس با صدای گزارشگران مشهور (اختصاصی فوتبال7)

🔹ویدیو | هتریک استثنایی کریستیانو رونالدو مقابل ابها

🔹لیورپول، آرسنال یا سیتی | کدام تیم قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار