فوتبال7

گزارش | بایرن مونیخ ۰–۲ دورتموند؛ بالاخره زنبور‌ها موفق به شکست باواریایی‌ها شدند

یاران ترزیچ با شایستگی طلسم آلیانز آرنا را شکستند

1403/01/12 15:57 اشکان زارع

گزارش | بایرن مونیخ ۰–۲ دورتموند؛ بالاخره زنبور‌ها موفق به شکست باواریایی‌ها شدند

در حساس‌ترین بازی هفته بیست و هفتم بوندسلیگا آلمان دو غول بزرگ فوتبال آلمان؛ یعنی بایرن مونیخ و دورتموند در ورزشگاه آلیانز آرنا به مصاف هم رفتند و برخلاف انتظار فوتبال دوستان این بازی با دو گل به سود یاران ادین ترزیچ به پایان رسید. شاگردان توخل که در چند بازی گذشته نتایج خوبی گرفته بودند، برای برد در این بازی روحیه خوبی داشتند. اما شکست در مسابقه درکلاسیکر اندک امید‌های قهرمانی و پشت سر گذاشتن بایرلورکوزن را از آن‌ها گرفت. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم نگاهی ویژه به آخرین بازی این دو تیم بیندازیم. 

شنبه شب در آلیانز آرنا چه گذشت؟ 

با توجه به برد مقتدرانه بایرن مونیخ مقابل دورتموند در بازی رفت، بسیاری انتظار یک برد راحت را برای قرمز‌های مونیخی می‌کشیدند. اما خیلی زود کریم آدیمی توانست دروازه اسون اولرایش را روی یک پاس دقیق از سوی جولین برانت باز کند. بازی با حملات دو تیم ادامه یافت، اما تا پایان نیمه اوّل توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد. نیمه دوّم حملات شاگردان توخل شدت بیشتری گرفت و یاران مولر برای زدن گل تساوی لحظه به لحظه زهردارتر شدند. اما این تلاش‌ها بی‌نتیجه بود تا اینکه جولین ریرسون با گلزنی در آخرین دقایق بازی، توانست برتری را به دو گل برساند. 

آیا بازهم هری کین هدف انتقاد‌ها قرار می‌گیرد؟ 

یکی از سوژه‌های صحبت فوتبال دوستان در فضای مجازی، خوش یمن نبودن هری کین برای تیم‌هایی که در آن بازی کرده، است. تا جایی که گاها علت افت بایرن در این فصل از فوتبال اروپا به حضور این بازیکن در جمع باواریایی‌ها ارتباط داده می‌شود. این بازیکن دررقابت درکلاسیکر روز شنبه چندین بار صاحب موقعیت شد، اما نتوانست آن‌ها را تبدیل به گل کند. در آخرین دقایق بازی بود که روی ارسال نصیر مرزاوی، این بازیکن توانست دروازه دورتموند را باز کند. اما چند دقیقه بعد کمک داور ویدیویی، قاضی بازی را به کنار زمین کشاند تا از طریق بازبینی کردن صحنه، رای به مردود بودن گل بدهد. 

متس هوملس؛ کسی که ۳۵ سالگی هم مانع از حضور مفیدش نمی‌شود! 

بدون شک یکی از باتجربه‌ترین فوتبالیست‌های حال حاضر فوتبال اروپا، متس هوملس است. کسی که سابقه کسب جام‌های داخلی بسیار با بایرن و دورتموند و البته قهرمانی جام جهانی با تیم ملّی آلمان را دارد. در بازی روز شنبه این بازیکن ۳۵ساله در چند صحنه دروازه تیمش را به بهترین شکل نجات داد. در نیمه اوّل این بازی بود که هوملس پیش از آنکه دروازه تیمش توسط دی لیخت باز شود، با یک حرکت آکروباتیک جذاب، مانع از گل خوردن دورتموند شد. او با این کار نشان داد که ناگلزمن درباره دعوت نکردن او به تیم ملّی آلمان دچار اشتباه شده است. 

پایان حسرت ۵ساله دورتموند

از آخرین برد زنبور‌ها مقابل بایرن مونیخ حدود نیم دهه می‌گذرد. شهریور ۱۳۹۸ یا همان سپتامبر ۲۰۱۹ بود که در فینال سوپرجام آلمان، این دو تیم مقابل هم قرار گرفتند و با دو گل پاکو آلکاسر و جیدون سانچو، بازی به نفع زردپوشان وست فالن به پایان رسید. در آن زمان کواچ سرمربی بایرنی‌ها بود و لوسین فاوره دوّمین فصل حضور خود روی نیمکت دورتموند را شروع کرده بود. در پایان آن فصل فوتبال آلمان؛ یاران مارکو رویس نایب قهرمان بوندسلیگا شدند و قرمز‌های مونیخی هم موفق به کسب ۶گانه تحت هدایت هانسی فیلیک شدند. 

توخل در آلیانز آرنا کارما پس داد! 

توماس توخل سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به مدت دو فصل روی نیمکت دورتموند نشست و توانست با این تیم به قهرمانی در جام حذفی ۲۰۱۷ فوتبال آلمان یا همان دی اف بی‌پوکال برسد. در نیمه نهایی آن تورنومنت، دورتموند برابر رقیب سنتی خود؛ یعنی بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانز آرنا قرار گرفت و آن بازی به نفع زنبور‌ها به پایان رسید. آن برد، آخرین پیروزی وست فالنی‌ها در ورزشگاه خانگی باواریایی‌ها تا قبل از بازی امروز بود. اما روز شنبه، نوبت به باخت توخل در این ورزشگاه، آن هم مقابل تیم سابق رسیده بود

آیا لورکوزن را قهرمان این فصل فوتبال باشگاهی آلمان باید دانست؟ 

شاگردان ژابی آلونسو هم اکنون با ۷۳ امتیاز و ۱۳ امتیاز اختلاف نسبت به بایرن مونیخ در صدر جدول بوندسلیگا هستند. آن‌ها برای قهرمانی به ۹ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن، یعنی ۳ پیروزی نیاز دارند. باید ایستاد و دید که آیا مربی اسپانیایی می‌تواند برای نخستین بار تیمش را قهرمان فوتبال آلمان، آن هم بدون حتی یک باخت کند؟


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹پیشخوان فوتبال7- در آخرین هفته از تعطیلات نوروزی، چه فوتبالی را نگاه کنیم؟

🔹به مناسبت تولد ۳۸ سالگی سرخیو راموس؛ نگاهی به رکورد‌ها و سوابق کاپیتان سابق رئال مادرید

🔹مانوئل نویر ۳۸ساله شد؛ نگاهی به رکوردها و سوابق فوتبالی گلر معروف مانشافت

🔹از آرتتا تا اسکولز- بزرگترین هافبک‌های تاریخ لیگ برتر چه کسانی هستند؟ (بخش دوم)

🔹از آرتتا تا اسکولز- بزرگترین هافبک‌های تاریخ لیگ برتر چه کسانی هستند؟ (بخش اول)


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار