فوتبال7

نگاهی به مسابقات مهم ملی در نوروز ۱۴۰۳؛ کدام بازی‌ها عید سال نو را جذاب می‌کنند؟

فوتبال دوستان ایرانی قرار است سال 1403 هجری شمسی را با چند بازی جذاب نو کنند. علی رغم رویارویی تیم ملی ایران با رقیب نه چندان مطرحی به نام ترکمنستان، چند مسابقه جذاب بین تیم‌های مطرح ملی قرار است به صورت دوستانه برگزار شود و دورهمی‌های خانوادگی در روزهای نوروز را جذاب و جذاب‌تر کند. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم به بررسی مهم‌ترین بازی‌های فیفادی پیش رو بپردازیم. با ما همراه باشید.

1403/01/01 15:25 علی ساغری

نگاهی به مسابقات مهم ملی در نوروز ۱۴۰۳؛ کدام بازی‌ها عید سال نو را جذاب می‌کنند؟
از بازی‌های تیم ملّی ایران تا مسابقات جذاب بین تیم‌های اروپایی

در روزهای پیش رو، علاوه بر تیم ملّی ایران که در چهارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی باید به مصاف ترکمنستان برود، تیم‌های اروپایی نیز به منظور حضور هرچه بهتر در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، چند بازی دوستانه جذاب قرار است برگزار کنند. بازی‌هایی که فوتبال دوستان خاطرات زیادی با آن‌ها دارند.

ایران - ترکمنستان؛ اولّین آزمون قلعه نویی بعد از جام ملّت‌های آسیا

تیم ملّی فوتبال کشورمان در روزهای پنج شنبه ۲ فروردین و نیز سه شنبه ۷ فروردین قرار است دو بازی رفت و برگشت را با این حریف گمنام برگزار کند. یاران آزمون و طارمی بعد از حذف در نیمه نهایی جام ملّت‌های آسیا، حال باید در یک آزمون نه چندان سخت به میدان بروند.

پرتغال – سوئد؛ آیا رونالدو از علی دایی بیشتر سبقت می‌گیرد؟

این مسابقه فوتبال دوستان را یاد رقابت جذاب دو تیم در پلی آف جام جهانی ۲۰۱۴ می‌اندازد. در آن زمان کری خوانی‌های رونالدو و ابراهیموویچ این دو مسابقه رفت و برگشت را بسیار حساس کرد و درنهایت این ستاره پرتغالی بود که جواب دبل ستاره سوئد را با هتریک داد. حال این دو نام آشنای فوتبال اروپا قرار است روز پنج شنبه دوم فروردین در قالب یک بازی دوستانه به مصاف هم روند. در سه تقابل اخیر این دو تیم یکبار سوئد و دوبار پرتغال به برتری رسیده است.

انگلیس – بلژیک؛ تقابل دی بروینه با هم تیمی‌های خود

شاگردان گرت ساوت گیت قرار است مقابل یکی از بهترین تیم‌های اروپا محک بخورند. این دو تیم از سال ۲۰۱۸ تا به امروز در ۴ بازی مقابل یکدیگر به میدان رفته‌اند که سهم سه شیرها ۱ برد و سهم شیاطین سرخ ۳ پیروزی بوده است. یاران دی بروینه در دور گروهی و مسابقه رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۸ و البته لیگ ملت‌های ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ موفق به شکست رقیب پرآوازه خود شدند. بازی انگلیس و بلژیک روز سه شنبه مصادف با ۷ فروردین در ورزشگاه ومبلی برگزار خواهد شد.

آلمان – هلند؛ آیا میزبان یورو ۲۰۲۴ آماده کسب چهارمین جام است؟

تیم ملّی آلمان که چند سالیست قدرت سابق خود را ندارد، بازهم قرار است درقالب یک بازی دوستانه و حیثیتی به مصاف رقیب دیرینه خود؛ یعنی تیم ملی هلند برود. همه فوتبال دوستان از افت فاحش مانشافت به خوبی باخبر هستند. این تنها باری نیست که دو تیم رقابت جذاب خود را در روزهای مصادف با نوروز برگزار می‌کنند. آن‌ها درست در همین مقطع زمانی از سال ۹۸ به مصاف هم رفتند که بازی با گل دقیقه آخری نیکو شولتز به نفع ژرمن‌ها در خاک حریف به پایان رسید. از ۵ مسابقه آخر این دو تیم سهم آلمان ۱ برد و سهم هلند ۲ پیروزی بوده و ۲ مسابقه هم به تساوی ختم شده است. ژرمن‌ها روز سه شنبه ۷ فروردین میزبان لاله‌های نارنجی خواهند بود.

آلمان – فرانسه؛ ژرمن‌ها با گربه سیاه سال‌های اخیر خود چه خواهند کرد؟

اغراق‌آمیز نیست اگر عملکرد سالهای اخیر مانشافت مقابل خروس‌ها را بسیار ضعیف تلقی کنیم. آن‌ها در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ موفق به شکست یاران کریم بنزما شدند. اما بترتیب در نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶، لیگ ملّت‌های اروپا ۲۰۱۸ و یورو ۲۰۲۰ برابر شاگردان دشان شکست خوردند. البته آخرین تقابل این دو تیم با برتری ۲ – ۱ آلمان به پایان رسید. ولی این پیروزی هنوز هم آمار ضعیف قهرمان ۴ دوره جهان را مقابل یاران امباپه بهتر نمی‌کند. باید ایستاد و دید که رقابت این دو تیم در روز شنبه ۴ فروردین با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد.

برزیل – اسپانیا؛ به یاد فینال جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۳

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید در روز چهارشنبه ۸ فروردین محل برگزاری یک بازی بسیار هیجان‌انگیز است. یاران نیمار قرار است برابر تیمی قرار بگیرند که حسرت روزهای اوج خود را می‌خورد. تیمی که روزی قهرمانی در یورو و جام جهانی را به صورت متوالی تجربه کرد. باید ایستاد و دید که آیا تیکی تاکای اسپانیایی می‌تواند مقابل تکنیک ناب فوتبالی آمریکای جنوبی عرض اندام کند یا خیر؟

انگلیس – برزیل؛ ایا طلسم سه شیرها مقابل سلسائو می‌شکند؟

ورزشگاه ومبلی علاوه بر تقابل انگلیس و بلژیک، قرار است از این رقابت جذاب هم میزبانی کند. سه شیرها در ۵ بازی اخیر خود مقابل برزیل موفق به کسب پیروزی نشده و در تلاش هستند که این طلسم را با حمایت هواداران خود بشکنند. این دو تیم روز ۴ فروردین به میدان خواهند رفت.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹بجامانده از بازی اتلتیکومادرید- بارسلونا: واندا دژ نفوذناپذیر ژاوی

🔹بررسی دلایل شکست لیورپول مقابل منچستریونایتد

🔹ویدیو | سوپرگل ضربه آزاد غیرقابل مهار پسر پائولو مالدینی (گل مونزا به کالیاری)

🔹پیشخوان فوتبال7: بررسی بازی‌های مهم این هفته در فوتبال اروپا

🔹تحلیل قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و بررسی شانس قهرمانی هر تیم

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار