فوتبال7

پیشخوان فوتبال7: بررسی بازی‌های مهم این هفته در فوتبال اروپا

چه فرصتی بهتر از تعطیلات آخر سال برای تماشای دیدارهای جذاب اروپایی! ما نیز ازین فرصت استفاده کرده‌ایم و به روال همیشگی خود، دیدارهای مهم این هفته اروپا را برای شما روی پیشخوان فوتبال7 گذاشته‌ایم.

1402/12/26 12:33 بهروز شیعه‌یان

پیشخوان فوتبال7: بررسی بازی‌های مهم این هفته در فوتبال اروپا
جام حذفی انگلیس: منچستریونایتد- لیورپول

فوتبال7 | در ابتدای این هفته و آخر هفته انگلیسی‌ها، مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی انگلیس برگزار می‌شود و غروب یکشنبه در یکی از حساسترین دیدارهای این مرحله، قهرمان 12 دوره جام حذفی، میزبان قهرمان 8 دوره آن خواهد بود. سربازان تن‌هاخ با یک برد خفیف 1-0 در ناتینگهام که با گل جنجالی کاسمیرو به دست آمد، به این بازی رسیدند، اما قرمزها پس از شکست پرگل ساوتهمپتون (3-0) که با حضور جوانان آکادمی به دست آمد، راهی شهر منچستر می‌شوند.

قرمزهای منچستر گرچه به روال سال‌های گذشته، مقابل همشهری خود در اتحاد تسلیم محض بودند، اما به پشتوانه 7 برد از 9 بازی اخیر خود و گلزنی در هر 13 بازی اخیر خود، پا به این دیدار می‌گذارند.

البته قرمزهای بندر لیورپول نیز از نظر بی‌رحمی در خط حمله، دست کمی از شیاطین ندارند و همین پنج‌شنبه شب در دیدار لیگ اروپا، ظرف 14 دقیقه چهارگل به ثمر رساندند و اسپارتاپراگ را به آتش کشیدند. مصدومیت‌ها باعث شده که یورگن کلوپ در هفته‌های اخیر، به جوانان خود تکیه کند و به ثمر رساندن 37 گل در 12 بازی آخر (میانگین 3 گل در هر بازی) نشان می‌دهد که جوانان آکادمی، به‌خوبی پاسخ اعتماد مربی آلمانی را داده‌اند. 

شکست نخوردن لیورپولی‌ها در 9 بازی آخر در تمامی رقابت‌ها و به‌علاوه، پیروزی آن‌ها در هر 6 دیدار آخر مرحله یک‌چهارم در حضورهای پیشینشان در جام حذفی، باعث می‌شود با امیدواری زیادی به بازی یکشنبه شب نگاه کنند.

در تقابل‌های رودرروی دو تیم در تمامی رقابت‌ها، لیورپول اخیراً دست بالا را داشته، از جمله دو برد لیگ برتری 5-0 در الدترافورد در سال 2021 و برد 7-0 فصل پیش. یونایتد در 18 بازی آخر خود برابر قرمزها، فقط 3 بار به پیروزی دست یافته است. منچستری‌ها در دیدار رفت لیگ برتر در آنفیلد به تساوی دست یافتند، اما این تساوی در حالی حاصل شد که قرمزهای آنفیلد از 34 فرصت گلزنی خود بهره نبردند!

در جام حذفی داستان کاملاً متفاوت است. دو تیم، 18 بار شاخ به شاخ شده‌اند که منچستر حرف اول را می‌زند (10 پیروزی یونایتد، 4 پیروزی لیورپول و چهار تساوی). آخرین رقابت دو تیم به دور چهارم جام حذفی در سال 2021 برمی‌گردد که منچستر با پیروزی 3-2 در الدترافورد، لیورپول را حذف کرد. آخرین پیروزی لیورپولی‌ها نیز به جام حذفی 12-2011 برمی‌گردد.

راسموس هویلوند، مگوایر و فن‌بیساکا برای این بازی به ترکیب یونایتد برمی‌گردند و لیورپول نیز علی‌رغم درخشش جوانانش در بازی‌های اخیر، با بازگشت بازیکنانی چون صلاح، رابرتسون و کوناته، می‌تواند به نسخه تقریباً اصلی خود بازگردد. لیورپول به‌خاطر بازی در لیگ اروپا، با استراحت کمتری به میدان می‌رود، هر چند بازیکنانی چون دیاز، فن‌دایک و مک‌آلیستر مقابل اسپارتاپراگ استراحت کردند.

با توجه به تغییر مالکان یونایتد و اوج گرفتن صحبت‌ها پیرامون آینده تن‌هاخ در باشگاه، تردیدی نیست که تن‌هاخ بیش از کلوپ به این بُرد نیاز دارد. بنابراین فوتبال‌7 شما را به تماشای جدالی دعوت می‌کند که به احتمال زیاد نقش زیادی در تعیین سرنوشت تن‌هاخ خواهد داشت، در ساعت 7 غروب یکشنبه.

لالیگا اسپانیا: اتلتیکومادرید- بارسلونا

دو تیم سرمست از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، در هفته بیست‌ونهم لالیگا، در یکی از دیدارهای کلاسیک فوتبال اسپانیا به مصاف هم خواهند رفت.

در حالی‌که اتلتیکو در یک‌چهارم به قرعه مناسبی برخورد کرده و باید به مصاف دورتموند برود، اما نمی‌تواند چشم خود را بر رقابت‌های لالیگا ببندد. شکست 2-0 اتلتیکو در زمین کادیز در هفته گذشته، با توجه به رده هجدهم کادیز در جدول، احتمالاً بدترین شکست فصل این تیم محسوب می‌شود. پس ازین شکست، اختلاف اتلتی رده چهارمی و بیلبائو رده پنجمی، به 2 امتیاز رسیده است و جنگ سهمیه بیش از پیش داغ شده است.

بارسلونا نیز در حالی به واندا می‌رود که هنوز در لالیگا زنده است و با توجه به برگزاری ال‌کلاسیکو در هفته‌های پیش‌رو، می‌تواند به ادامه لیگ امیدوار باشد. در دیدارهای رودرروی دو تیم، حتی در واندا، بارسلونا معمولاً تیم برتر میدان بوده، اما در رقابت‌های امسال لالیگا، اتلتیکو علی‌رغم عملکرد ضعیف، در خانه بهترین تیم بوده و موفق به 13 پیروزی و 1 تساوی (40 امتیاز) از 14 بازی خانگی شده است. دو پیروزی لالیگایی آخر اتلتی مقابل بلوگرانا نیز در خانه به دست آمده و از فوریه 2006 ، اتلتیکو موفق به شکست بارسلونا در خارج از خانه در لالیگا نشده است.

بارسلونا با رکورد 9 بازی شکست‌ناپذیری، به مادرید سفر می‌کند. به‌علاوه از سال 2021، بارسا در تمام رقابت‌ها، مقابل اتلتیکو شکست نخورده و در چهار بازی اخیر لالیگا نیز مقابل آن‌ها پیروز شده (3 کلین‌شیت درین چهار بازی)، از جمله برد 1-0 در ورزشگاه مونتجوییک در دور رفت. همان‌طور که اتلتی قدرت اول لالیگای این فصل در خانه است و شکست نخورده است، بارسلونا نیز دومین قدرت خارج از خانه محسوب می‌شود و ضمن شکست نخوردن در زمین حریفان لالیگایی، از 13 بازی خارج خانه، 27 امتیاز کسب کرده است.

هشت بازی آخر دو تیم فقط در لالیگا بوده و بارسلونا آخرین بار با پیروزی واندا را ترک کرده است (برد 1-0 فصل پیش).

به جز مصدومین نام‌آشنای هفته‌های گذشته چون دی‌یونگ و پدری، بقیه بازیکنان دو مربی در دسترس هستند. اتلتیکو یک روز کمتر از بارسا استراحت کرده است و به‌علاوه بازی با اینتر نیز به وقت‌های اضافه کشیده شد. اگر شما هم مثل ما دوست دارید بدانید که آیا ژوائو فلیکس همانند بازی رفت مقابل تیم سابق خود گلزنی خواهد کرد یا نه، فوتبال7 شما را به تماشای دیدار کلاسیک لالیگا در ساعت 23 و سی دقیقه یکشنبه شب دعوت می‌کند.

سری آ ایتالیا: اینتر- ناپولی

دو تیمی که در هفته 29 سری آ ایتالیا به مصاف هم می‌روند، دقیقاً دو تیمی هستند که از اتلتیکو و بارسا در لیگ قهرمانان، شکست خورده‌اند: اینتر و ناپولی.

مدافع عنوان قهرمانی سری آ در حالی در جوزپه مه‌آتزا میزبان ناپولی خواهد بود که پس از نمایش مقتدرانه در سال 2024 و 13 پیروزی پیاپی، کمتر کسی تصور می‌کرد با شکست مقابل اتلتیکو، از صحنه اروپا کنار برود. گرچه نراتزورری با خیالی آسوده و 16 اختلاف امتیاز نسبت به تیم دوم (میلان)، به مصاف ناپولی می‌رود، اما با توجه به حذف از اروپا و کوپا ایتالیا، باید این بازی را کاملاً جدی بگیرند، چون این تنها جام معتبر باقیمانده برای سیمونه اینزاگی است. اینتری‌ها به دنبال آن هستند که با پیروزی در بازی یکشنبه شب، برای سومین بار در تاریخ خود، به رکورد 11 پیروزی پیاپی در سری آ دست یابند (آخرین بار با آنتونیو کونته موفق به این رکورد شدند).

با توجه به حذف اینتر از لیگ قهرمانان، اینتر دیگر این شانس را ندارد که پادشاه این فصل اروپا لقب بگیرد، اما با 70 گل زده و 13 گل خورده در سری آ، بهترین تیم اروپایی از حیث تفاضل گل در پنج لیگ معتبر است و لقب «پادشاه تفاضل گل» کاملاً برازنده آن‌هاست. ضمن اینکه از 11 دیدار اخیر دو تیم در سری آ، اینتر در 7 بازی پیروز شده است، از جمله پیروزی 3-0 دور رفت در استادیوم آرماندو مارادونا.

بر خلاف اینتری‌ها، وارثان مارادونا در حالی از اروپا حذف شدند که فصل تقریباً ضعیفی را پشت سر می‌گذاشتند و کسی روی صعود آن‌ها حساب نمی‌کرد. ناپولی از بارسلونا شکست خورد تا در پنج تلاش آخر خود برای صعود از مرحله یک‌هشتم، برای چهارمین بار ناکام بماند.

علی‌رغم احیای پارتنوپی زیر نظر فرانچسکو کالزونا در نیم‌فصل دوم سری آ، آن‌ها با 31 اختلاف امتیاز فاصله با اینتر به میلان می‌روند. اما چیزهایی برای امیدواری در بازی یکشنبه شب وجود دارد، از جمله اینکه ناپلی‌ها در 6 بازی آخر خود که با هدایت کالزونا همراه بوده، فقط 1 بار (مقابل بارسا) شکست خورده‌اند و زوج آتشین خط حمله آن‌ها نیز احیا شده است (5 گل از اوسیمن و 4 گل از کوارتسخلیا درین 6 بازی). ناپولی هر 5 دیدار آخر خود در زمین اینتر در سری آ را با نتیجه 8-2 (مجموع 5 دیدار) واگذار کرده است و در هر دو دیدار این فصل مقابل اینتر (سوپرجام و رفت لیگ) نیز شکست خورده است، اما با توجه به احیای خط حمله خود، با میانگین 2 و نیم گل در بازی‌های اخیر به شهر میلان سفر می‌کند تا نگاه امیدوارانه‌تری به این بازی داشته باشد.

با توجه به 9 پیروزی پیاپی اینتر در خانه و هفت کلین‌شیت درین 9 بازی، ظاهراً شب سختی در انتظار ناپلی‌ها خواهد بود، به‌ویژه اینکه اینتر سعی می‌کند در سریعترین زمان ممکن شکست اروپایی را به دست فراموشی بسپارد و به مسیر پیروزی برگردد. هر دو تیم جزو شوت‌زن‌ترین تیم‌ها و برترین خطوط حمله سری آ هستند، بنابراین فوتبال7 شما را به جدال احتمالاً پرگل اصلی‌ترین امید قهرمانی این فصل سری آ و مدافع عنوان قهرمانی آن در ساعت 23 و پانزده دقیقه یکشنبه شب دعوت می‌کند.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹تحلیل قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و بررسی شانس قهرمانی هر تیم

🔹گزارش | شب شیرین اتلتیکومادرید مقابل اینترمیلان در متروپولیتانو چگونه رقم خورد؟

🔹تحلیل و بررسی عملکرد درخشان پائو کوبارسی پدیده جدید بارسلونا مقابل ناپولی

🔹ویدیو | گل‌ها و پنالتی‌های بازی آرسنال ۱-۰ پورتو

🔹شهرآورد تهران به ایستگاه ۱۰۳ رسید؛ نگاهی به دربی‌های برگزار شده در اسفند ماه

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار