فوتبال7

به مناسبت بازی امشب لیورپول و منچسترسیتی؛ همه چیز درباره آخرین تقابل کلوپ و گواردیولا

نگاه همه فوتبال دوستان به آنفلید است!

1402/12/20 13:51 علی ساغری

به مناسبت بازی امشب لیورپول و منچسترسیتی؛ همه چیز درباره آخرین تقابل کلوپ و گواردیولا

بدون شک از بازی امشب سیتیزن‌ها و لک لک‌های آنفیلد می‌توان به عنوان فینال زود هنگام این فصل لیگ برتر جزیره یاد کرد. علی رغم اینکه برد شب گذشته آرسنال، سبب شد که صدر جدول موقت دراختیار این تیم باشد، اما نمی‌توان از حساسیت جدولی این بازی چشم پوشی کرد. از یکسو یورگن کلوپ به دنبال پایان رساندن حضور خود در لیورپول با جام لیگ برتر است و از سوی دیگر گواردیولا به دنبال تکرار قهرمانی‌های پی در پی است. در این مطلب از سایت فوتبال۷ صفر تا صد این بازی جذاب را خدمت شما شرح میدهیم!

وضعیت دو تیم تا قبل از این بازی؛ تقابل با حداکثر آمادگی

هم لیورپول و هم منچسترسیتی اکنون در بهترین فرم خود قرار دارند. لک لک‌های آنفلید بجز شکست سه بر یک مقابل آرسنال در تمامی رقابت‌ها با قدرت ظاهر شده و ۷ تقابل پیاپی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. در این تعداد بازی آن‌ها تنها ۱ گل خورده‌اند و ده بار موفق به باز کردن دروازه حریف شده‌اند. اما آمار سیتیزن‌ها هم بسیار وحشتناک است. آن‌ها در ۲۰ بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها موفق به کسب ۱۸ برد و دو تساوی شده‌اند. از آخرین شکست این تیم در لیگ برتر جزیره مدت زمان زیادی گذشته است. آن‌ها در دسامبر ۲۰۲۳ بازی را به استون ویلا، که تحت هدایت اونای امری است، واگذار کردند. 

آمار‌ها درباره تقابل یورگن کلوپ و گواردیولا چه می‌گویند؟ 

جدال جذاب دو سرمربی آلمانی و اسپانیایی از زمان حضور در بوندسلیگا و هدایت دورتموند و بایرن مونیخ شروع شد. بی‌ربط نیست اگر بگوییم زمان حضور این دو مربی، نبرد درکلاسیکر از هر مقطع زمانی دیگری جذاب‌تر بود. از آن زمان تا پیش از بازی امشب، کلوپ و گواردیولا در رقابت‌های مختلف فوتبال انگلیس و آلمان طی ۲۹ بازی به مصاف هم رفته‌اند. کلوپ موفق به کسب ۱۲ برد شده و گواردیولا نیز ۱۱ بازی را به نفع خود به پایان رسانده است.

نگاهی به آمار تقابل‌های اخیر منچسترسیتی و لیورپول

در ۵ بازی اخیر این دو تیم، سهم هریک دو پیروزی بوده و یک بازی هم به تساوی انجامیده است. بازی رفت این دو تیم در لیگ برتر جزیره با تساوی ۱ – ۱ به پایان رسید. شاید مهم‌ترین برد سیتیزن‌ها در این بازه زمانی، به فینال جام اتحادیه ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳ بازگردد. شاگردان گواردیولا موفق به پیروزی سه بر دو در این بازی شدند. از سوی دیگر قرمز‌های آنفیلد هم برد مهمی را در فینال سوپرجام ۲۰۲۲ انگلیس بدست آوردند و با نتیجه ۳ بر ۱ حریف خود را شکست دادند. 

دوئل‌های کلیدی بازی امشب

فیل فودن، ارلینگ هالند و کوین دی بروینه هم اکنون در بهترین سطح آمادگی هستند. از سوی دیگر محمد صلاح قرار است به ترکیب تیم خود کنار بازیکنانی مانند داروین نونیز و دومینیک سوبوسلای اضافه شود. ترکیب غنی دو تیم سبب ایجاد ۳ نبرد تن به تن جذاب می‌شود. در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم. 

هیولایی به نام هالند در مقابل صخره‌ای به اسم فن دایک 

علی رغم اینکه ستاره نروژی سیتیزن‌ها در بازی‌های اخیر موقعیت‌های زیادی خراب می‌کند، اما بازهم رها کردن این بازیکن کاری غیرعاقلانه است. او هم اکنون بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر جزیره می‌باشد. از سوی دیگر فن دایک در بازی‌های اخیر لیورپول برای تیمش سنگ تمام گذاشته است. او نه تنها در محوطه جریمه تیمش بی‌نظیر ظاهر شده، بلکه در برخی از بازی ها به عنوان گلزن تیمش شناخته شد. 

دیاز و نونیز درمقابل هم چه میکنند؟ 

دو بازیکن سابق بنفیکا قرار است در این مسابقه مقابل هم قرار بگیرند. نونیز هم وضعیتی مانند هالند دارد. او هم در بازی‌های اخیر موقعیت‌های گلزنی زیادی خراب می‌کند، اما نباید اینطور تصور کرد که گلزنی را بلد نیست. او به خوبی می‌داند که برای گلزنی مانعی بزرگ به نام روبن دیاز را دارد. این مدافع پرتغالی در بازی‌های اخیر عملکرد مناسب و بدون اشتباهی از خود به نمایش گذاشته است. 

تقابل جذاب اندی رابرتسون و فیل فودن

نمی‌توان وضعیت دو بازیکن را یکسان تلقی کرد. رابرتسون بخش زیادی از فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده است. اما درمقابل فیل فودن یکی از خطرناک‌ترین مهره‌های گواردیولا تلقی می‌شود. او زیر پوشش هالند هر رقیبی را به زانو درمیاورد. این بازیکن انگلیسی تمام تلاش خود را می‌کند که راه خود را برای حضور در یورو ۲۰۲۴ باز کند. 

ترکیب احتمالی دو تیم در بازی امشب 

قرمز‌های آنفیلد احتمالا با ترکیب زیر به زمین بازی خواهند آمد: 

«کلهر – رابرتسون – بردلی – فن دایک – گومز – مک آلیستر – سوبوسلای – اندو – صلاح – دیاز – نونیز» 

از طرف دیگر شاگردان گواردیولا هم با ترکیب زیر به مصاف لک لک‌ها خواهند رفت: 

«ادرسون – واکر – روبن دیاز – آکه – استونز – رودری – دی بروینه – سیلوا – فودن – آلوارز – هالند»


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹زندگی نامه ورزشی و جذاب دیوید بکهام؛ اسطوره‌ای خوشتیپ از جنس فوتبال

🔹ویدیو | سوپرگل انفرادی لامین یامال به مایورکا

🔹پیشخوان فوتبال7 : جدال حساس صدرنشینی در انگلیس و رقابت سهمیه در ایتالیا

🔹گزارش | بهترین بازیکن حال‌حاضر لیگ برتر کیست؟ فیل فودن، دکلان رایس، ...؟

🔹نگاهی به شروع دور برگشت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا؛ از درخشش امباپه تا اعاده حیثیت بایرن

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار