فوتبال7

زندگی نامه ورزشی و جذاب دیوید بکهام؛ اسطوره‌ای خوشتیپ از جنس فوتبال

فوتبال۷ نگاهی ویژه به زندگینامه یکی از برجسته‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ دارد. با ما همراه باشید

1402/12/19 11:0 اشکان زارع

زندگی نامه ورزشی و جذاب دیوید بکهام؛ اسطوره‌ای خوشتیپ از جنس فوتبال
کودکی و عشق به فوتبال

دیوید رابرت جوزف بکهام در دوم ماه مه سال 1975 در شهر لیتون استون لندن چشم به جهان گشود. پدرش، ادوارد آلن، آشپز بود و مادرش، ساندرا جورجینا، آرایشگر. دیوید از کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت و در سن 11 سالگی به آکادمی جوانان منچستریونایتد پیوست. استعداد و پشتکار دیوید، او را به سرعت در سطوح مختلف آکادمی رشد داد و در نهایت سال 1992، در سن 17 سالگی، اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان شیاطین سرخ انجام داد.

ستاره ای در تئاتر رویاها

بکام در طول دوران حضور خود در منچستریونایتد که 11 سال به طول انجامید، به یکی از ستاره‌های بی بدیل این باشگاه و دنیای فوتبال تبدیل شد. او در ۳۹۴ بازی برای یونایتد ۸۵ گل به ثمر رساند و افتخارات متعددی از جمله 6 قهرمانی لیگ برتر انگلستان، 2 قهرمانی جام حذفی و 1 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد.

قدرت ارسال توپ و ضربات آزاد منحصر به فرد

یکی از بارزترین ویژگی‌های دیوید بکهام، قدرت ارسال توپ‌های بلند و دقیق او بود. سانترهای میلیمتری و زمینی دیوید بارها و بارها زمینه ساز گلزنی هم تیمی‌هایش شد. ضربات آزادهای تماشایی و منحصر به فرد بکهام نیز از دیگر خصوصیات بارز او بود که به کرات دروازه حریفان را به لرزه درآورد.

انتقال به رئال مادرید و تجربه ای جدید

در سال 2003، شماره ۷ مشهور شهر منچستر با قراردادی نجومی به رئال مادرید، یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان پیوست و در کنار رونالدو نازالیو، لوییز فیگو، زیدان، روبرتو کارلوس و... تیدیل به یکی از عناصر اصلی تیم کهکشانی فلورنتینو پرز شد. او در 4 سال حضور در برنابئو، 15۹ بازی انجام داد و 20 گل به ثمر رساند، و در فصل 2006-2007 با این تیم قهرمان لالیگا شد.

ماجراجویی در آمریکا و ادامه افتخارآفرینی

بکام در سال 2007 راهی لیگ برتر فوتبال آمریکا (MLS) شد و به تیم لس آنجلس گلکسی پیوست. او در 5 سال حضور در این تیم، ۱۲۴ بازی انجام داد، ۲۰ بار گل زد و 2 مرتبه به مقام قهرمانی MLS دست یافت.

بازگشت به اروپا و میلان

در سال های 2009 و 2010، دیوید بکهام به صورت قرضی به تیم آث میلان ایتالیا پیوست و در ۳۳ بازی 2 گل به ثمر رساند.

پاری سن ژرمن و وداع با فوتبال

بکام در آخرین فصل دوران حرفه ای خود در سال 2013 به پاری سن ژرمن فرانسه پیوست و در 14 بازی ۲ پاس گل به نام خود ثبت کرد. او در پایان این فصل از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد.

افتخارات و رکوردها

دیوید بکهام در دوران پربار ورزشی خود افتخارات و رکوردهای متعددی را کسب کرد. او 115 بازی ملی برای تیم ملی فوتبال انگلستان انجام داد که از این حیث بعد از پیتر شیلتون و وین رونی رکورددار است. همچنین، او به عنوان تنها بازیکن انگلیسی در 4 لیگ معتبر اروپایی (انگلستان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه) به قهرمانی رسیده است.

زندگی شخصی

دیوید بکهام در سال 1999 با ویکتوریا آدامز، خواننده مشهور انگلیسی، ازدواج کرد و حاصل این ازدواج 4 فرزند است. بروکلین، پسر بزرگ آنها، مدل و عکاس است، رومئو، پسر دوم، فوتبالیست است، کروز، پسر سوم، به خوانندگی و مدلینگ علاقه دارد و هارپر، دختر کوچک آنها، هنوز در حال تحصیل می‌باشد.

فعالیت‌های بشردوستانه

بکام در فعالیت های بشردوستانه نیز فعال است و سفیر حسن نیت یونیسف می باشد. او از سال 2005 با این سازمان همکاری می‌کند و برای کمک به کودکان در سراسر جهان تلاش می‌کند.

تاثیر دیوید بکهام بر دنیای فوتبال

دیوید بکهام بدون شک یکی از اسطوره‌های تاریخ فوتبال است. او نه تنها به خاطر مهارت‌های فوتبالی، بلکه به خاطر شخصیت جذاب، تیپ و ظاهر منحصر به فرد، فعالیت‌های بشردوستانه و زندگی خانوادگی موفقش نیز در سراسر جهان شناخته شده و محبوب است.

حضور در دنیای مد و تبلیغات

بکام در دوران حرفه‌ای فعالیت‌های زیادی در عرصه مد و تبلیغات داشت و پس از خداحافظی از فوتبال، تمرکز اصلی خود را در این حوزه بنا نهاد. او در حال حاضر صاحب یک برند مشهور در زمینه تولید لباس و عطر است.

افتخارات و جوایز

🔹6 بار قهرمانی لیگ برتر انگلستان

🔹2 بار قهرمانی جام حذفی انگلستان

🔹1 بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا

🔹1 بار قهرمانی لالیگا

🔹2 بار قهرمانی MLS

🔹115 بازی ملی برای تیم ملی انگلستان

🔹سومین رکورددار بازی ملی در انگلستان

🔹تنها بازیکن انگلیسی قهرمان در 4 لیگ معتبر اروپایی

🔹نفر دوم کاندیدای توپ طلا در سال 1999 بعد از ریوالدو

🔹دریافت نشان امپراطوری بریتانیا در سال 2003

نقل قول های معروف

"تنها چیزی که مهم است، این است که در زمین بهترین عملکرد خود را داشته باشید."

"من به سختی کار می‌کنم، نه به خاطر استعدادم، بلکه به خاطر تعهدی که به خودم دارم."

"مهم نیست که از کجا آمده‌اید، مهم این است که به کجا می‌روید."

دیوید بکهام بدون شک یکی از الهام‌بخش‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های دنیای فوتبال است. او با تلاش و پشتکار خود به یکی از اسطوره‌های این رشته ورزشی تبدیل شد و نام خود را در تاریخ فوتبال جهان ثبت کرد.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹ویدیو | سوپرگل انفرادی لامین یامال به مایورکا

🔹پیشخوان فوتبال7 : جدال حساس صدرنشینی در انگلیس و رقابت سهمیه در ایتالیا

🔹گزارش | بهترین بازیکن حال‌حاضر لیگ برتر کیست؟ فیل فودن، دکلان رایس، ...؟

🔹نگاهی به شروع دور برگشت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا؛ از درخشش امباپه تا اعاده حیثیت بایرن

🔹بررسی تمامی خریدهای چلسی در دوران تاد بولی


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار