فوتبال7

منچستر سیتی ۳ – منچستر یونایتد ۱؛ سیتیزن‌ها در دربی باخت نمی‌دهند!

زور شیاطین سرخ به سیتیزنها نمیرسد!

1402/12/14 12:6 علی ساغری

منچستر سیتی ۳ – منچستر یونایتد ۱؛ سیتیزن‌ها در دربی باخت نمی‌دهند!

شاید کمتر فوتبال دوستی را بتوان یافت که آخرین برد منچستریونایتد در دربی این شهر را به خاطر داشته باشد. شهرآورد یک شنبه شب منچستر درست مانند هر مسابقه دیگری بین این دو تیم حساسیت زیادی داشت. از یک سو شاگردان گواردیولا به دنبال حفظ فاصله با لیورپول صدرنشین بودند و از طرف دیگر قرمزپوشان منچستری به دنبال ادامه دادن نتایج خوب خود. اما طبق آنچه که انتظار میرفت سیتیزن‌ها در ورزشگاه خانگی خود مقابل رقیب همشهری پیروز شدند تا همچنان هوای این شهر آبی بماند. در ادامه درباره بازی بیشتر صحبت خواهیم کرد. 

شیاطین سرخ زور نفس کشیدن هم نداشتند! 

اگر نگاهی به آمارهای مربوط به این بازی بندازید، خودتان متوجه برتری وحشتناک سیتیزن‌ها مقابل یاران اریک تن هاخ خواهید شد. شاگردان گواردیولا ۲۷ موقعیت گلزنی روی دروازه حریف ایجاد کردند و این درحالی بود که قرمزهای شهر منچستر فقط دوبار توانستند دروازه ادرسون را تهدید کنند. میزبان این بازی ۷۶ درصد مالکیت توپ را برای خود ثبت کرد و این رقم برای تیم مهمان فقط ۲۴ درصد بود. از طرف دیگر ۱۵ کرنر در این بازی برای منچسترسیتی بدست آمد و یونایتدی‌ها فقط صاحب دو ضربه کرنر شدند. صفر تا صد آمار نشان از برتری تیم گواردیولا دارد. این تیم با ثبت ۷۳۸ پاس مالک کامل توپ و میدان بود. 

تن هاخ با لشکر مصدومان به دربی منچستر آمد

بزرگترین مصیبت این روزهای سرمربی هلندی شیاطین سرخ، وجود مصدومان بسیار در لیست این تیم است. هری مگوایر، لوک شاو، لیساندرو مارتینز و آرون فن بیساکا بدلیل مصدومیت خود خط دفاعی منچستر یونایتد را به طور کامل خالی کرده بودند. به این موارد نام‌هایی مانند آنتونی مارسیال را هم باید اضافه کرد. البته که نبود یکی از بهترین گلزنان این تیم؛ یعنی راسموس هویلند هم دغدغه بزرگی برای تن هاخ شده است. او در ۸ بازی پیاپی توانست ۸ گل به ثمر برساند. 

فستیوال گل‌های زیبا در اتحاد 

برخلاف آنچه که انتظار میرفت ابتدا یاران اریک تن هاخ به گل رسیدند. دقیقه هشت مارکوس رشفورد روی بازی‌سازی هم تیمی‌های خود در موقعیتی مناسب پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک ضربه زیبا توانست دروازه ادرسون را باز کند. اما گویی منچسر یونایتد با این گل تمامی زورش را در این بازی پیاده کرده بود. چرا که بازی از آن لحظه به بعد به طور کامل دراختیار شاگردان گواردیولا قرار گرفت. دقیقه ۵۵ بود که فودن جواب گل رشفورد را با یک ضربه زیبا داد. او حوالی قوس محوطه جریمه صاحب توپ شد و توانست با یک ضربه زیبا دروازه حریف را باز کند تا کار به تساوی بکشد.

وقتی رشفورد قدر فرناندز و اونانا را نمی‌داند! 

در شبی که بسیاری از بازیکنان منچستر یونایتد مانند خیلی از بازی‌های دیگر، نمایش خوبی از خود ارائه نکردند، برونو فرناندز کمی متفاوت از هم تیمی‌هایش کار کرد. او توانست در چند موقعیت رشفورد را صاحب توپ کند و امکان اینکه دروازه سیتیزن‌ها دوبار دیگر توسط این بازیکن جوان باز شود را فراهم کرد. اما کنترل بد رشفورد سبب شد تا نتواند به چهارچوب ضربه‌ای بزند. 

اعاده حیثیت هالند در آخرین دقایق 

حتما می‌دانید که فودن و هالند دو بازیکن بسیار ارزشمند سیتی در یکی دو فصل اخیر بوده و بسیاری از گل‌های این تیم نتیجه تلاش آن‌هاست. بازیکن نروژی این تیم در همان نیمه اول صاحب یک موقعیت خوب گلزنی درحالی که دروازه حریف تقریبا خالی بود، شد. اما برخلاف انتظار فوتبال دوستان و در کمال تعجب این توپ به بیرون زده شد. در دقیقه ۳ + ۹۰ این بازیکن توانست دروازه حریف را باز کند تا کمی باعث کاهش شدت انتقادات‌ها نسبت به خود شود. 

خودکشی تن هاخ با ورود آمرابات به زمین 

بدون شک هیچ کس بیشتر از سفیان آمرابات نمی‌توانست برای زدن گل سوم به منچستر سیتی کمک کند. او به صورت یار تعویضی وارد زمین بازی شد و با یک اشتباه ناشیانه بستر را برای گل سوم سیتیزن‌ها فراهم کرد. درنهایت ارلینگ هالند توانست گل اوّل خود در این بازی و سومین گل تیمش را وارد دروازه حریف کند. بسیاری از افراد پیش از بازی هم ادعا می‌کردند که جذب این بازیکن و البته افرادی چون آنتونی اشتباه بزرگی از سوی تن هاخ بوده است. 

انتقاد شدید اسطوره منچستر یونایتد از شرایط این تیم

روی کین؛ ستاره سابق منچستر یونایتد در زمان برگزاری این بازی به عنوان مفسر در شبکه اسکای اسپورت حضور داشت و درباره شرایط این تیم شدیدا ابراز نگرانی کرد. او آمار ۱۱ باخت منچستر یونایتد در این فصل را وحشتناک تلقی کرد و اشاره کرد که بیشترین باخت این تیم در یک فصل تعداد 12 شکست در فصول ۲۰۱۳ – ۲۰۱۴ و ۲۰۲۱ - ۲۰۲۲ بوده است. بنابراین شیاطین سرخ در این فصل تنها یک باخت با رسیدن به این رکورد نگران کننده فاصله دارند. او ادعا کرد که بازیکنان یونایتد درست مانند اسباب بازی سیتیزن‌ها شده بودند. روی کین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که نتیجه سه بر یک عادلانه نبوده و باید نتیجه بازی ۴ – ۱ و یا ۵ – ۱ به سود تیم گواردیولا میشد.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹پیشخوان فوتبال7: بررسی بازی‌های مهم هفتگی اروپا، از دربی منچستر تا جدال ناپل

🔹سیمونه اینزاگی، آقای معمولی اینتری‌ها؛ نگاهی به انقلاب اینزاگی در اینترمیلان

🔹به مناسبت آتش بازی هالند مقابل لوتون؛ مروری بر معروف‌ترین پوکر‌های ستارگان فوتبال

🔹اختصاصی: بررسی آماری ۵ گل ارلینگ هالند به لوتون تاون

🔹استقلال ۱ – سپاهان ۰؛ شلیک روزبه چشمی آبی‌ها را در روز تولد سیاوش یزدانی برنده کرد!


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار