فوتبال7

به مناسبت آتش بازی هالند مقابل لوتون؛ مروری بر معروف‌ترین پوکر‌های ستارگان فوتبال

مسی، رونالدو و لواندوفسکی چه بر سر رقبا آوردند؟

1402/12/10 17:2 علی ساغری

به مناسبت آتش بازی هالند مقابل لوتون؛ مروری بر معروف‌ترین پوکر‌های ستارگان فوتبال

سه شنبه شب در بازی منچسترسیتی و لوتون، بار دیگر فوتبال دوستان شاهد بلندپروازی‌های بچه غول نروژی بودند. او یک تنه نسخه این تیم نه چندان مطرح را پیچید تا بازهم دیگر غول‌های فوتبال اروپا برای به خدمت گرفتن او برنامه ریزی کنند. اما قطعا ارلینگ هالند تنها بازیکن تاریخ فوتبال نیست که موفق به ثبت پوکر می‌شود. در این مطلب قصد داریم ابتدا نگاهی به آتش بازی این ستاره مقابل لوتون بندازیم و سپس درباره سایر پوکر‌های تاریخ فوتبال که توسط ستارگان بزرگ این رشته ثبت شده است صحبت خواهیم کرد. 

وقتی دی بروینه و هالند کولاک می‌کنند! 

سه شنبه ۸ اسفند دو تیم لوتون و منچسترسیتی از سری رقابت‌های جام حذفی انگلیس به مصاف هم رفتند و این بازی با برتری ۶ بر ۲ سیتیزن‌ها به پایان رسید. این نتیجه درحالی بدست آمد که ۵ گل شاگردان گواردیولا توسط ارلینگ هالند به ثمر رسید و ۴ پاس گل هم به نام کوین دی بروینه ثبت شد. ستاره نروژی در دقایق 3،18،40،55، 55 توانست دروازه حریف را باز کند و متئو کواچیچ دیگر گل منچسترسیتی را وارد دروازه حریف کرد. 

نگاهی به مشهور‌ترین پوکر‌های تاریخ فوتبال 

شاید این روز‌ها نام‌هایی مانند ارلینگ هالند و کیلیان امباپه در اخبار فوتبال زیاد شنیده شود. اما نباید از پوکر‌هایی که توسط ستارگان بزرگی چون رونالدو، مسی و لواندوفسکی ثبت شده‌اند چشم پوشی کرد. در ادامه به این رکورد‌های ارزشمند فوتبالی اشاره خواهیم کرد. 

رابرت لواندوفسکی؛ از تحقیر ولفسبورگ تا زمین گیر کردن رئال مادرید در سیگنال ایدونا پارک

لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳ بود که در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها بوروسیا دورتموند؛ تیم قدرتمند آن روزها که یورگن کلوپ را روی نیمکت خود می‌دید، باید به مصاف رئال مادرید میرفت. بازی رفت در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک برگزار شد و رابرت لواندوفسکی؛ ستاره نوظهور آن روزهای دنیای فوتبال توانست ۴ بار دروازه دیگو لوپز را باز کند. آن بازی با نتیجه ۴ بر ۱ به سود زنبور‌ها به پایان رسید. 

اما نباید از آتش بازی این بازیکن برابر ولفسبورگ هم چشم پوشی کرد. ولفسبورگ در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ از بهترین تیم‌های فوتبال آلمان بود و حتی به قهرمانی جام حذفی و نایب قهرمانی بوندسلیگا هم رسید. در حالی که بایرن با یک گل از حریف خود عقب بود، به یکباره این بازیکن لهستانی تیمش را به برتری مقتدرانه رساند. به طوری که طی ۹ دقیقه موفق شد ۵ بار دروازه ولفسبورگ را باز کند تا یک رکورد ماورایی از او به ثبت رسیده باشد. 

لیونل مسی؛ وقتی آرسنال و بایرلورکوزن نابود می‌شوند! 

آوریل ۲۰۱۰ بود که بارسلونا باید به مصاف آرسنال در چهارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا میرفت. در این بازی مسی موفق به ثبت رکورد ۴ گل در یک بازی و یا همان پوکر شد تا بار دیگر پپ گواردیولا؛ سرمربی وقت بارسلونا به فوق ستاره جوان خود بنازد. اما این تنها باری نبود که مسی رقیب خود را با این رکورد گل زنی به مسلخ میکشد. بارسلونا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۱ – ۲۰۱۲ باید به مصاف بایرلورکوزن میرفت. در آن بازی که با نتیجه ۷ بر ۱ به سود آبی اناری‌ها به پایان رسید، لیونل مسی به تنهایی موفق به زدن ۵ گل برای تیم خود شد. 

کریستیانو رونالدو؛ از رکورد‌های لالیگایی گرفته تا ثبت اوّلین پوکر تاریخ لیگ عربستان

بدون شک کریستیانو رونالدو را می‌توان یکی از اساتید پوکر دانست. او چه در زمان حضور در رئال مادرید و چه در مقطع زمانی کنونی نزدیک به ۳۹ سال دارد، همواره برای نمایش بهترین عملکرد از خود تلاش کرده است. اگر بخواهیم به مهم‌ترین مسابقاتی که در این بازیکن در آن‌ها موفق به ثبت رکورد ۴ گل در یک بازی شده است اشاره کنیم، بهتر است لیست زیر را شرح دهیم: 

• زدن ۴ گل در بازی النصر و الوحده در سال ۲۰۲۳ که از آن به عنوان اوّلین پوکر تاریخ فوتبال عربستان یاد می‌شود. 

• به ثمر رساندن ۴ گل در بازی مقابل مالمو در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۵

• ۴ بار بازکردن دروازه سویا در رویارویی این دو تیم در سال ۲۰۱۱

• ثبت گلات مقابل اسپانیول در لالیگا ۲۰۱۵

• به ثمر رساندن ۵ گل در بازی مقابل گرانادا در لالیگا ۲۰۱۵

• پوکر مقابل الچه در سال ۲۰۱۴

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹اختصاصی: بررسی آماری ۵ گل ارلینگ هالند به لوتون تاون

🔹استقلال ۱ – سپاهان ۰؛ شلیک روزبه چشمی آبی‌ها را در روز تولد سیاوش یزدانی برنده کرد!

🔹تحلیل بازی بارسلونا-ختافه: بزرگترین پیروزی بارسلونا بعد از 5 ماه، چگونه حاصل شد؟

🔹به بهانه جدال جذاب چلسی-لیورپول؛ مرور لحظات خاطره‌انگیز دو تیم در آستانه فینال اتحادیه

🔹بخش جدید فوتبال7: بررسی بازی‌های مهم هفتگی در 4 لیگ معتبر اروپایی

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار