فوتبال7

اختصاصی: بررسی آماری ۵ گل ارلینگ هالند به لوتون تاون

پس از نمایش خیره‌کننده هالند در بازی دیشب، فوتبال 7 قصد دارد از لنز خود، نگاهی آماری به این تاریخ‌سازی داشته باشد

1402/12/09 13:32 بهروز شیعه‌یان

اختصاصی: بررسی آماری ۵ گل ارلینگ هالند به لوتون تاون

بازی دیشب یک بازی مهم برای منچسترسیتی بود، اما نه به لحاظ راهیابی این تیم به دور ششم یا همان مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی، بلکه از حیث تاریخ‌سازی هالند. در سال 1926، در دیدار جام حذفی، منچسترسیتی با نتیجه 4-11 کریستال‌پالاس را در هم کوبید و فرانک رابرتس، با ثبت 5 گل، نامش را در تاریخ باشگاه ثبت کرد. و اکنون پس از قریب به 100 سال، هالند به دومین بازیکن باشگاه تبدیل شد که موفق به زدن 5 گل در یک بازی جام حذفی می‌شوند.

البته دنیس لاو نیز در سال 1961 ، 6 بار در بازی جام حذفی گلزنی کرد که از قضا آن دیدار نیز برابر لوتون بود، اما از بخت بدِ لاو، باران سیل‌آسا راهی جز توقف بازی در دقیقه 69 برای داور باقی نگذاشت. این بدشانسی بارانی باعث شد که نه تنها رکورد لاو از کتاب رکوردها پاک شود، بلکه در دیدار دوباره، لوتون 3-1 پیروز شد و منچسترسیتی از جام خداحافظی کرد.

رونی روکی در فصل 39-1938 نخستین بازیکنی بود که به رکورد 5 گل در جام حذفی دست یافت. در پیروزی 6-صفر مقابل بِری (Bury)، هر شش گل فولام را روکی به ثمر رساند. دیدار دو تیم منچستریونایتد و نورث‌همپتون در سال 1970 در جام حذفی نیز با نتیجه 8-2 به سود منچستر پایان یافت و جرج بست 6 گل از 8 گل منچستر را به ثمر رساند تا به نخستین بازیکن لیگ برتری تبدیل شود که به این رکورد دست می‌یابد. پس از جرج بست، هالند دومین بازیکن لیگ برتری است که موفق به ثبت 5 گل در یک دیدار جام حذفی می‌شود.

هالند هم‌چنین به نخستین بازیکن تاریخ باشگاه منچسترسیتی تبدیل شد که موفق به زدن 5 گل در دو بازی متفاوت می‌شوند. بازی فصل پیش منچسترسیتی مقابل لایپزیش در لیگ قهرمانان که با پیروزی 7-0 سیتیزن‌ها خاتمه یافت، بازی دیگری بود که هالند گولات کرد (Gulat= زدن 5 گل در یک بازی). علاوه بر این 2 بازی 5 گله، هالند در یک بازی جام‌جهانی جوانان با پیراهن نروژ، 9 گل برابر هندوراس به ثمر رسانده بود و این 3 بازی پرگل‌ترین بازی‌های دوران فوتبال هالند محسوب می‌شوند.

این نخستین بازی هالند در جام‌حذفی بود و هالند با تنها یک بازی، در مسیر کسب کفش طلای جام حذفی قرار دارد. او با 5 گل در کنار ژوائو پدرو از برایتون و اسمودیکس از بلکبرن، در صدر گلزنان قرار دارند. برایتون هنوز در مسابقات حضور دارد و بلکبرن دیشب با شکست برابر نیوکاسل حذف شد. بنابراین هالند شانس بالایی برای آقای گلی در جام حذفی دارد.

5 گل دیشب که یک هت‌تریک را نیز در دل خود داشت، هشتمین هت‌تریک هالند برای منچسترسیتی بود.

هالند که فصل پیش با 36 گل در 35 بازی لیگ برتر، موفق به شکستن رکورد گلزنی لیگ برتر شده بود، با گل‌های دیشبش، به آمار بی‌نظیر 79 گل در 83 بازی برای منچسترسیتی دست یافت. هالند درین فصل نیز با 17 گل در صدر گلزنان لیگ برتر قرار دارد و در 30 بازی منچسترسیتی در تمام رقابت‌ها، 27 گل به ثمر رسانده است.

در کنار گل‌های هالند، دیگر اتفاق جالب بازی دیشب 4 گل پاس گل دی‌بروینه برای هالند بود. آخرین زوجی که به این موفقیت دست یافتند، هری کین و سون هیونگ مین بودند که در پیروزی 5-2 تاتنهام در زمین ساوتهمپتون در لیگ برتر، هری کین، 4 بار با پاس‌های سون، گلزنی کرد.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹استقلال ۱ – سپاهان ۰؛ شلیک روزبه چشمی آبی‌ها را در روز تولد سیاوش یزدانی برنده کرد!

🔹تحلیل بازی بارسلونا-ختافه: بزرگترین پیروزی بارسلونا بعد از 5 ماه، چگونه حاصل شد؟

🔹به بهانه جدال جذاب چلسی-لیورپول؛ مرور لحظات خاطره‌انگیز دو تیم در آستانه فینال اتحادیه

🔹بخش جدید فوتبال7: بررسی بازی‌های مهم هفتگی در 4 لیگ معتبر اروپایی

🔹در شب پایانی دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چه گذشت؟

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار