فوتبال7

استقلال ۱ – سپاهان ۰؛ شلیک روزبه چشمی آبی‌ها را در روز تولد سیاوش یزدانی برنده کرد!

طلسم نبردن استقلال مقابل زردپوشان اصفهانی شکسته شد!

1402/12/08 20:7 علی ساغری

استقلال ۱ – سپاهان ۰؛ شلیک روزبه چشمی آبی‌ها را در روز تولد سیاوش یزدانی برنده کرد!

شاگردان جواد نکونام حساس‌ترین بازی هفته هجدهم لیگ برتر ایران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را با یک گل به نفع خود به اتمام رسانده و جایگاه خود در صدر جدول این رقابت‌ها را تثبیت کردند. این شکست، ششمین باخت پیاپی سپاهان را در تورنومنت‌های مختلف ثبت کرد تا تیم پرمهره این فصل یکی از بحرانی‌ترین مقاطع دوران فعالیت خود را تجربه کند. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم به بررسی چند نکته مهم درباره این بازی حساس بپردازیم. با ما همراه باشید. 

روزبه چشمی، فوتبال دوستان را یاد جام جهانی ۲۰۲۲ انداخت! 

بیایید به یکسال و سه ماه پیش برگردیم. جایی که شاگردان کارلوس کیروش مقابل ولز در رقابت‌های جام جهانی قرار گرفته بودند و مزد برتری خود را با شوت سرکش روزبه چشمی در آخرین دقایق گرفتند. اما امروز هم این بازیکن نشان داد در گل کردن توپ‌های برگشتی، آن هم با شوت‌های سرکش تخصص دارد. او در دو فصل اخیر همواره یکی از اصلی‌ترین مهره‌های ترکیب استقلال بوده و گلزنی در بازی‌های مهم و البته عملکرد عالی در خطوط دفاعی مهم‌ترین مصادیق این گفته اند. 

استقلالی‌های سابق مقابل تیم خود ناکام بودند! 

تعداد قابل توجهی از بازیکنان فیکس و تعویضی سپاهان در این بازی، سابقه پوشیدن پیراهن آبی استقلال را داشتند. به طوری که امید نورافکن، کاوه رضایی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی و میلاد زکی‌پور هریک در مقاطع مختلف حضور در ترکیب این تیم محبوب را تجربه کرده اند. 

تولد ۳۲ سالگی سیاوش یزدانی در روز شکست مقابل تیم سابق

مدافع مشهدی آبی‌ها که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال را نیز در زمان اسکوچیچ دارد، در ۸ اسفند ۱۳۷۰ متولد شده است و درست در روز تولد ۳۲ سالگی خود، شاهد شکست تیمش مقابل هم تیمی‌های سابقش بود. او پیراهن آبی را در زمان مربی‌های مختلف از جمله استراماچونی، فکری، مجیدی و ساپینتو برتن کرد و برای خدمت سربازی همراه با محمد حسین مرادمند به تیم ملوان پیوستند. او کمی بعد از قطع همکاری باشگاه استقلال با محمود فکری، اعتراف کرد که او و چند بازیکن دیگر در بازی مقابل سپاهان کم کاری کردند تا زمینه برای اخراج این مربی فراهم شود. 

اما هواداران استقلال او را به کم کاری دیگری مقابل سپاهان، این بار در زمان ریکاردو ساپینتو متهم می‌کنند. در بازی این تیم که زمستان ۱۴۰۱ در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد بازهم یزدانی زمینه باخت تیمش را فراهم کرد. او یک خطای ناشیانه روی شهریار مغانلو مرتکب شد و بعد از اعلام پنالتی از سوی داور خنده عجیبی روی چهره او ظاهر شد. درست همین موارد باعث شد که این مدافه باتجربه مورد استقبال خوبی در بازی امروز از سوی هواداران استقلال واقع نشود. 

بازگشت مدافع محبوب آبی‌ها به ترکیب این تیم 

بدون شک یکی از اصلی‌ترین بازیکنان ترکیب استقلال در چند فصل اخیر، محمد حسین مرادمند می‌باشد. او که همواره ستون محکم خط دفاعی آبی‌ها تلقی می‌شده است، در سالهای اخیر، بدلیل مصدومیت‌های بسیار مجبور به تنها گذاشتن هم تیمی‌هایش شده است. اما در آخرین دقایق تقابل استقلال و سپاهان مدافع اصفهانی و محبوب هواداران آبی دل توانست برای تیم خود بازی کند. حال با حضور سهرابیان، سلیمی و مردامند دست جواد نکونام برای چینش خط دفاع تیمش کاملا باز است.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹تحلیل بازی بارسلونا-ختافه: بزرگترین پیروزی بارسلونا بعد از 5 ماه، چگونه حاصل شد؟

🔹به بهانه جدال جذاب چلسی-لیورپول؛ مرور لحظات خاطره‌انگیز دو تیم در آستانه فینال اتحادیه

🔹بخش جدید فوتبال7: بررسی بازی‌های مهم هفتگی در 4 لیگ معتبر اروپایی

🔹در شب پایانی دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چه گذشت؟

🔹تحلیل و بررسی دیدار ناپولی 1-1 بارسلونا؛ نبرد غول‌های سقوط‌کرده برنده نداشت!


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار