فوتبال7

به بهانه جدال جذاب چلسی-لیورپول؛ مرور لحظات خاطره‌انگیز دو تیم در آستانه فینال اتحادیه

دیدار فردا شب چلسی-لیورپول در فینال جام اتحادیه، فوتبال7 را بر آن داشت که 5 دیدار خاطره‌انگیز دو تیم در قاب این جام را مرور کند.

1402/12/05 16:57 بهروز شیعه‌یان

به بهانه جدال جذاب چلسی-لیورپول؛ مرور لحظات خاطره‌انگیز دو تیم در آستانه فینال اتحادیه

یکی از دیدارهای پُرتکرار جام اتحادیه، دیدار آبی‌های لندنی و قرمزهای بندر لیورپول است، مصافی که گاه بسیار کسل‌کننده بوده و گاه با جذابیت‌ها یا اتفاقات خاصی همراه بوده که در خاطره هواداران فوتبال ماندگار شده است.

چلسی 0-0 لیورپول (فینال، سال 2022)

از آخرین باری که دو تیم در فینال جام اتحادیه، به مصاف همدیگر رفتند، زمان زیادی نمی‌گذرد. پس از رضایت دادن دو تیم به تساوی بدون گل در زیر سقف ومبلی، سرنوشت قهرمانی به دست ضربات پنالتی سپرده شد. 

دیدار سال 2022 در فینال، اگرچه در وقت‌های عادی و اضافه فاقد جذابیت بود، اما در ضیافت پنالتی‌ها، 22 ضربه طول کشید تا دروازه‌بان قرمزها، تکلیف جام را مشخص کند و به قهرمان تیمش تبدیل شود. دروازه‌بان دوم و ایرلندی تیم مرسی‌ساید، ضربه‌اش رابه گل تبدیل کرد و در سوی مقابل، کپا ضربه‌اش را به آسمان کوبید تا مردان کلوپ با پیروزی 11-10 و کسب نهمین قهرمانی خود پس از یک دهه قحطی در این جام، از منچسترسیتی (8 قهرمانی) عبور کرده و به پرافتخارترین تیم لیگ کاپ یا همان جام اتحادیه تبدیل شوند.

لیورپول 1-2 چلسی (دور سوم، سال 2018)

یک گل دیرهنگام اما جذاب از ادن هازارد، آب سردی بر تن قرمزها بود که در مقابل چشم هواداران خودی بازی می‌کردند. ملی‌پوش بلژیکی، پیش از اینکه به رئال منتقل شود و به دست فراموشی سپرده شود، لحظات بیادماندنی زیادی را برای هواداران چلسی به یادگار گذاشت. یکی ازین لحظات، گل انفرادی او درین دیدار از جام اتحادیه بود. پنج دقیقه بیشتر به پایان بازی نمانده بود که هازارد یک تنه حکم صعود تیمش به دور چهارم را امضا کرد تا جیان فرانچسکو زولا، کمک‌مربی چلسی، او را یکی از «بهترین‌های دوران» بنامد.

مهمان، درین بازی ابتدا عقب افتاد اما با جادوی هازارد، شکست را به پیروزی بدل ساخت.

چلسی 1-0 لیورپول (نیمه‌نهایی، 2015)

در دومین دوره سکانداری چلسی، ژوزه مورینیو به‌دنبال کسب نخستین جام خود برای باشگاه بود و بنابراین این بازی اهمیت زیادی برای او داشت، درست مانند فینال فردا شب که اهمیت زیادی برای پوچیتینو خواهد داشت.

بازی رفت دو تیم در آنفیلد با تساوی 1-1 به پایان رسید. در بازی برگشت، برانیسلاو ایوانوویچ مدافع چلسی، تک‌گل آبی‌ها را در دقیقه 94 به ثمر رساند تا به قهرمان آن شبِ استمفوردبریج تبدیل شود.

چلسی در فینال نیز تاتنهام را در خانه فوتبال انگلیس (ومبلی) مغلوب ساخت تا برای پنجمین بار قهرمان این جام شود. قهرمانی سال 2015، آخرین قهرمانی چلسی در جام اتحادیه محسوب می‌شود.

چلسی 3-2 لیورپول (فینال، 2005)

جان آرنه ریسه، مدافع چپ آن سال‌های چلسی که با شوت‌های ناگهانی و سرکشش شناخته می‌شد، در همان دقیقه ابتدایی بازی، سریعترین گل تاریخ لیگ‌کاپ را به ثمر رساند تا نوید یک فینال جذاب را به تماشاگران روی سکوها بدهد. گل به‌خودی استیون جرارد در اواخر نیمه دوم، کار را به تساوی کشاند تا تکلیف قهرمان، به 120 دقیقه کشیده شود. در وقت‌های اضافه، چلسی با گل‌های دروگبا و کژمان، 3-1 پیش افتاد. در ادامه آنتونیو نونیز برای لیورپول گلزنی کرد، اما این تک گل کافی نبود و نتوانست مانع برپایی جشن قهرمانی چلسی در پایتخت ولز شود.

لیورپول 2-1 چلسی (دور سوم، سال 2000)

از آخرین گلی که فاولر برای لیورپول به ثمر رسانده بود، تقریباً یک سال می‌گذشت. رابی فاولر، برترین گلزن تاریخ جام اتحادیه، بهترین بازی و بهترین لحظه را برای پایان دادن به این قحطی انتخاب کرد و با گلی که در وقت‌های اضافه زد، تیمش را به دور چهارم رقابت‌ها فرستاد. تیم ژرار هولیه در آن سال، با شکست بیرمنگام‌سیتی در ضربات پنالتی، به قهرمانی اتحادیه رسید. رابی فاولر در فینال نیز گلزنی کرد. علاوه بر فاولر، امیل هسکی نیز از دیگر ستاره‌های مشهور لیورپول در آن دوران بود.


با کلیک روی این لینک، ویدیوی مر تبط با این مقاله را که شامل لحظات برتر دو تیم در جام اتجادیه است، از مرکز ویدیوی فوتبال7 پیگیری کنید:


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹بخش جدید فوتبال7: بررسی بازی‌های مهم هفتگی در 4 لیگ معتبر اروپایی

🔹در شب پایانی دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چه گذشت؟

🔹تحلیل و بررسی دیدار ناپولی 1-1 بارسلونا؛ نبرد غول‌های سقوط‌کرده برنده نداشت!

🔹یک بررسی آماری در لیگ قهرمانان اروپا؛ برترین ضربه آزادزن تاریخ چمپیونزلیگ کیست؟

🔹در آستانه بازی پرسپولیس – تراکتور؛ اعاده حیثیت اوسمار یا جبران شکست بازی رفت؟


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار