فوتبال7

بخش جدید فوتبال7: بررسی بازی‌های مهم هفتگی در 4 لیگ معتبر اروپایی

اگر فرصت پیگیری اخبار را ندارید، یا تردید دارید که باید به تماشای کدام مسابقه بنشینید، ازین هفته با فوتبال7 همراه باشید تا مهمترین بازی‌های هر لیگ را به شما معرفی کند.

1402/12/04 23:31 بهروز شیعه‌یان

بخش جدید فوتبال7: بررسی بازی‌های مهم هفتگی در 4 لیگ معتبر اروپایی
بازی پیشنهادی ما در لیگ برتر: آرسنال-نیوکاسل

در مقابل پورتو، آرسنال هیچ نشانی از آرسنال سال جدید نداشت و پس از هفت سال دوری از مرحله حذفی لیگ قهرمانان، برای اولین بار در 11 سال گذشته، یک بازی لیگ قهرمانان را بدون شوت در چارچوب به پایان رساند. بنابراین آرسنال باید ثابت کند که بازی چهارشنبه شب ، یک اتفاق بوده و 3 پیروزی اخیر آن‌ها در لیگ برتر معیار اصلی قضاوت در مورد آن‌هاست. دومین انگیزه آرسنال برای این بازی، انتقام شکست 1-0 دور رفت در خانه کلاغ‌ها است. آرسنالی‌ها برای نخستین بار هر 5 بازی خود در لیگ برتر در یک سال تقویمی جدید را پیروز شده‌اند و به دنبال کسب ششمین پیروزی متوالی هستند.

در زمستان سال پیش که آخرین سفر نیوکاسل به امارات بود، شاگردان ادی‌هاو با یک نمایش کاملاً دفاعی، به تساوی بدون گل دست یافتند و 1 امتیاز را از امارات به غنیمت بردند. آیا ادی هاو امسال هم همین رویکرد را انتخاب خواهد کرد؟ حتی اگر بخواهد، بعید به نظر می‌رسد. در لیگ، نیوکاسل در هفت بازی آخر خود 19 گل دریافت کرده و 8 بازی است که در حسرت کلین‌شیت است. به‌علاوه بازگشت الکساندر ایساک به ترکیب پس از سه بازی مصدومیت، خبر خوبی برای ادی هاو است تا به جای بسته نگهداشتن دروازه خود مقابل آرسنالی که سه بازی پرگل را پشت سر گذاشته (14 گل)، به فکر حمله باشد. آمارها نیز می‌گویند حمله بهترین انتخاب برای نیوکاسل است. با توجه به اینکه نیوکاسل نیز در سه بازی اخیر خود 9 گل به ثمر رسانده، فوتبال‌7 شما را به دیدن یک دیدار پُرگل در ساعت 23 و سی دقیقه شنبه شب دعوت می‌کند.

بازی پیشنهادی ما در بوندس‌لیگا: بایرن- لایپزیش

قهرمان بوندس‌لیگا در 11 فصل گذشته، سه بازی آخر خود را باخته و اختلاف با لورکوزن در صدر جدول، به 8 امتیاز رسیده است. لایپزیش نیز در رقابتی سخت با دورتموند برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد قرار دارد.

تصمیم توخل برای جدایی در پایان فصل، شاید یک آرام‌بخش موقت باشد، اما سؤال اینجاست که آیا توخل، پایان فصل را خواهد دید یا نه؟ پیروز نشدن در بازی فردا شب، به‌معنای بدترین روند بایرن‌مونیخ در 32 سال اخیر خواهد بود. در باشگاهی چون بایرن، شکست در یک بازی غیرقابل تحمل است، چه برسد به 3 بازی پشت سر هم. بنابراین همه از توخل انتظار دارند که تا پایان قراردادش، تلاش حداکثری را برای حفظ شأن باشگاه به خرج دهد.

علاوه بر روند اخیر بایرن، آنچه بازی فردا شب را برای توخل و هواداران ترسناک‌تر می‌کند، روند این فصل لایپزیش برابر باواریایی‌ها است: پیروزی 3-0 در سوپرکاپ و تساوی 2-2 در دیدار رفت بوندس‌لیگا. وجود مصدومینی چون کومان، گنابری و دیویس و درگیری درون‌خانوادگی توخل و کیمیش پس از تعویض او برابر بوخوم، دیگر مشکلات حاضر بایرن هستند.

اما صبر کنید، ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود، ما یک خبر بدتر نیز برای هواداران بایرن داریم. لایپزیش 2 بازی است که در آلیانز پیروز از زمین خارج می‌شود (3-0 سوپرکاپ امسال و 3-1 در لیگ در سال گذشته). بنابراین آن‌ها به دنبال سومین پیروزی خود هستند تا به دومین تیم اروپایی تاریخ تبدیل شوند که در خانه بایرن هت‌تریک می‌کند (تنها رئال‌مادرید موفق به 3 پیروزی خارج خانه برابر بایرن شده است). هم‌چنین لایپزیش در چهار بازی آخر خود برابر بایرن شکست‌ناپذیر بوده که برترین تیم بوندس‌لیگایی ازین حیث محسوب می‌شود.

هر دو تیم جزو بهترین خط حمله‌های لیگ هستند. بایرن علی‌رغم بحران، برترین خط حمله را دارد و لایپزیش نیز چهارمین خط حمله لیگ است. بنابراین فوتبال‌7 شما را به نبرد مرگ و زندگی توخل (البته هفته‌های اخیر هر بازی برای توخل مرگ و زندگی بوده!) و یک دیدار پرحادثه و جذاب در ساعت 21 شنبه شب دعوت می‌کند.

بازی پیشنهادی ما در لالیگا: رئال‌مادرید - سویا

این بازی بیش از هر چیز تحت‌الشعاع تاجگذاری دوباره ولیعهد در برنابئو است. آخرین باری که راموس با یک پیراهن دیگر در برنابئو حاضر شد، به 20 سال پیش بر می‌گردد. احتمالاً شما هم مثل من می‌دانید که آن پیراهن نیز دقیقاً همان پیراهنیست که فردا شب خواهد پوشید.

راموس نخستین اسپانیایی خریداری‌شده توسط پرز بود. او بر خلاف سایر خریدهای اسپانیایی پرز، توانست به یکی از عناصر اصلی رئال تبدیل شود، آن هم در تیمی که نام کهکشانی را یدک می‌کشید و باید در کنار بزرگانی چون زیدان، رونالدو نازاریو و بکهام، بزرگی خود را اثبات می‌کرد. حاصل این انتقال برای راموس و رئال، 469 بازی و 22 جام (چهار لیگ قهرمانان اروپا) بود.

این موفقیت‌های راموس در سایه سبک بازی درگیرانه، خشن و غیرتی او به دست آمد که منجر به بیشترین کارت قرمز در تاریخ لالیگا شد و مشخصه متمایز بازی اوست. بنابراین هیچ بعید نیست در بازی فردا شب که هواداران رئال با عشق، سرگرم تشویق گلادیاتور سابق خود هستند، راموس با همان غیرت، با ضربه سر دروازه رئال را باز کند یا در حال درگیری فیزیکی یا روانی با وینیسیوس جونیور باشد!

دیگر نکته متمایز این بازی حضور کیکه سانچز فلورس روی نیمکت سویاست. پدر او ایسیدرو سانچز یک رئالی (البته معمولی) بود که سابقه بازی در کنار بزرگانی چون دی‌استفانو را دارد. خود او نیز در دوران بازی، 2 فصل در رئال توپ زد  و در پیروزی 5-0 رئال برابر بارسلونا در فصل 95-94، در پُست دفاع راست مسئول مهار استوییچکوف ستاره بارسایی‌ها بود.

سانچز فلورس که به‌عنوان سومین مربی سویا درین فصل انتخاب شده، 20 سال است که در برنابئو پیروز نشده است. درین فصل نیز سویا اوضاع خوبی را سپری نمی‌کند و در آخرین بازی در مستایا، فقط یک شوت در چارچوب در زمین والنسیا داشت تا در رده پانزدهم جدول قرار بگیرد. اما یک نکته جالب وجود دارد: آخرین مربی رئالی که فلورس موفق به شکست او شده، آنچلوتی است (ژانویه 2022).

متداولترین نتیجه در بازی‌های دو تیم، 1-0 است. رئال 22 بازی خانگی شکست نخورده است و بهترین خط حمله لیگ را داراست. اما دو مهره هجومی اصلی، بلینگام و خوسلو غایب هستند. از 5 دیدار آخر 2 تیم نیز 4 پیروزی سهم رئال بوده. بنابراین فوتبال7 شما را به بازی رئال-سویا در ساعت 23 و سی دقیقه یکشنبه شب دعوت می‌کند که احتمالاً با پیروزی رئال با یک برتری خفیف به پایان خواهد رسید.

بازی پیشنهادی ما در سری آ : آث‌میلان-آتالانتا

رقابت کسب سهیمه لیگ قهرمانان در سری آ، هفته به هفته داغ‌تر می‌شود. با تغییر سرمربی در رُم و تغییر روند این تیم، در هفته‌های اخیر باید انتظار جذابیت‌های بیشتری را داشته باشیم.

دو تیم با اختلاف 7 امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند و نبرد آن‌ها یکی از بازی‌های تعیین‌کننده در مسیر کسب سهمیه است. میلان به دنبال جبران دو شکست آخر خود در لیگ اروپا و سری آ است. میلانی‌ها پس از اینکه هفته گذشته با شکست 4-2 برابر مونزا، فرصت صعود به رده دوم را از دست دادند ، دوست ندارند شانس سهمیه را نیز از دست بدهند. میلان در هفت بازی آخر خود در جوزپه مه‌آتزا شکست‌ناپذیر بوده (شش پیروزی و یک تساوی) که 4 بازی با کلین‌شیت همراه بوده. علاوه بر سهمیه، میلانی‌ها به دنبال انتقام شکست خانگی ماه گذشته خود برابر آتالانتا هستند که منجر به وداع آن‌ها با جام حذفی شد.

آتالانتا علاوه بر بازی جام حذفی در جوزپه مه‌آتزا، در بازی رفت لیگ نیز 3-2 میلان را در زمین خود مغلوب کرد، بُردی که آغاز روند احیای آتالانتا در این فصل بود. آتالانتا در حال‌حاضر روند 6 بُرد متوالی را تجربه می‌کند و 9 بازی است که شکست نخورده است، هر چند طبق آمار، عملکرد خارج از خانه آن‌ها بسیار ضعیفتر است. با توجه به اینکه دو تیم در بیشتر بازی‌های اخیر خود، حداقل 2 گل را داشته‌اند و با توجه به نیاز مبرم پیولی به پیروزی، فوتبال7 شما را به دیدار جذاب و پرگل دو تیم در ساعت 23 و پانزده دقیقه یکشنبه شب دعوت می‌کند که احتمالاً با پیروزی نزدیک میلان به پایان خواهد رسید.


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹در شب پایانی دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چه گذشت؟

🔹تحلیل و بررسی دیدار ناپولی 1-1 بارسلونا؛ نبرد غول‌های سقوط‌کرده برنده نداشت!

🔹یک بررسی آماری در لیگ قهرمانان اروپا؛ برترین ضربه آزادزن تاریخ چمپیونزلیگ کیست؟

🔹در آستانه بازی پرسپولیس – تراکتور؛ اعاده حیثیت اوسمار یا جبران شکست بازی رفت؟

🔹بررسی کامل کارنامه مربیگری روبرتو ده‌زربی؛ چرا سرمربی برایتون اصلی‌ترین گزینه هدایت بارسلوناست؟


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار