فوتبال7

در شب پایانی دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چه گذشت؟

نکات آماری سه بازی آخر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا - دور رفت

1402/12/03 16:54 علی ساغری

در شب پایانی دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چه گذشت؟

دور رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های چمپیونز لیگ فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ چهارشنبه ۲ اسفند با برگزاری دو بازی به پایان رسید و حال نگاه فوتبال دوستان به دور برگشت است. شاید تقابل اینتر میلان با اتلتیکو مادرید و بارسلونا برابر ناپولی به عنوان نمایندگان فوتبال اسپانیا و ایتالیا از جذاب‌ترین بازی‌های این مرحله بود. در ادامه درباره هرآنچه که در 4 مسابقه این مرحله گذشت برای شما صحبت خواهیم کرد. 

پیرترین و جوان‌ترین بازیکن مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴

هواداران تیم رئال مادرید احتمالا نام مدافع پرتغالی سالهای نه چندان دور تیم خود را به یاد دارند. پپه، بازیکن تیم پورتو که سابقه حضور در ترکیب کهکشانی‌ها را دارد، هم اکنون با ۴۱ سال به عنوان مسن‌ترین بازیکن این مرحله شناخته می‌شود. باید ایستاد و که او و هم تیمی‌هایش برتری یک گله در بازی رفت را در ورزشگاه ومبلی حفظ خواهند کرد یا خیر؟ 

درمقابل یامال، وینگر کم و سن سال بارسلونا نیز به عنوان جوان‌ترین بازیکن این مرحله شناخته شد. از او به عنوان مسی جدید بارسلونا یاد می‌شود و بسیاری از افراد او را یکی از آینده ترین‌های تیم ملی اسپانیا و بلوگرانا تلقی می‌کنند. 

روند ستودنی اینتر میلان در سال ۲۰۲۴

اگر نگاهی به بازی‌های تیم قابل احترام اینزاگی در سال جدید میلادی بندازید، به نتیجه مهمی می‌رسید. آبی و مشکی‌پوشان شهر میلان از شروع ۲۰۲۴ تا به الان هیچ یک از بازی‌های خانگی خود را بدون برد پشت سر نگذاشته اند. آن‌ها ناپولی، یوونتوس، رم، فیورنتینا، لاتزیو و حالا اتلتیکو را در جوزپه مه آتزا زمین گیر کرده‌اند و باید ایستاد و دید که چه تیمی می‌تواند این روند پیروزی‌های نراتزوی را قطع کند. 

نبود طارمی هم پورتو را از پیروزی مقابل آرسنال دور نکرد

نایج خوب آرتتا در فصل‌های اخیر سبب شد که بسیاری از فوتبال دوستان پورتو را حریف سختی برای آرسنال تلقی نکنند. توپچی‌ها در خانه حریف رکورد مالکیت توپ ۶۷ درصدی را برای خود ثبت کردند و تا آخرین دقایق بازی هم نمایش قابل قبولی را از خود ارائه کردند. اما ضربه وینگر برزیلی این تیم؛ یعنی وندرسون گالنو امید‌های تیم لندنی را از بین برد. آرسنالی‌ها حالا باید در بازی برگشت از امتیاز میزبانی استفاده کرده و نهایت توان خود را مقابل رقیب بکار بگیرند. 

رویارویی مالن با هم تیمی‌های سابق و توقف دورتموند توسط مربی قبلی این تیم

یکی از تیم‌هایی که به هیچ وجه قدرت فصل گذشته خود را ندارد، نماینده محبوب فوتبال آلمان یعنی بوروسیا دورتموند است. شاگردان ادین ترزیچ از گروه مرگ این رقابت‌ها به عنوان صدرنشین صعود کرده و سه شنبه شب باید درمقابل نماینده هلند در خانه حریف به میدان می‌رفتند. در این بازی دونیل مالن، مهاجم زنبور‌ها که دو فصل پیش به دنبال خروج هالند از این تیم خریداری شد، توانست دروازه تیم سابق خود را باز کند. اما شاگردان پیتر بوژ، سرمربی منفور هواداران دورتموند در سالهای گذشته توانستند روی یک ضربه پنالتی توسط لوک دی یانگ کار را به تساوی بکشانند تا همه چیز در جهنم وست فالن مشخص شود. اوضاع دو تیم در رقابت‌های داخلی اصلا قابل مقایسه نیست. آیندهوون با ده اختلاف امتیاز نسبت به تیم دوم؛ یعنی فاینورد در صدر جدول اردیویسه بوده و دورتموند در رتبه چهارم با اختلاف بسیار زیاد نسبت به صدرنشین بوندسلیگا؛ یعنی بایرلورکوزن می‌باشد.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹تحلیل و بررسی دیدار ناپولی 1-1 بارسلونا؛ نبرد غول‌های سقوط‌کرده برنده نداشت!

🔹یک بررسی آماری در لیگ قهرمانان اروپا؛ برترین ضربه آزادزن تاریخ چمپیونزلیگ کیست؟

🔹در آستانه بازی پرسپولیس – تراکتور؛ اعاده حیثیت اوسمار یا جبران شکست بازی رفت؟

🔹بررسی کامل کارنامه مربیگری روبرتو ده‌زربی؛ چرا سرمربی برایتون اصلی‌ترین گزینه هدایت بارسلوناست؟

🔹تحلیل بازی منچسترسیتی-چلسی: از درخشش دوباره پالمر تا شب فاجعه هالند

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار