فوتبال7

در آستانه بازی پرسپولیس – تراکتور؛ اعاده حیثیت اوسمار یا جبران شکست بازی رفت؟

نگاهی به نکات آماری بازی حساس هفته هفدهم!

1402/11/30 23:27 علی ساغری

در آستانه بازی پرسپولیس – تراکتور؛ اعاده حیثیت اوسمار یا جبران شکست بازی رفت؟

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفده هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران، شاگردان پاکو خمز در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی میهمان پرسپولیس رده سومی هستند. این درحالیست که قرمزهای تبریزی، علی رغم گذشت یک هفته از شروع نیم فصل دوّم، نخستین بازی خود را قرار است تجربه کنند. بدلیل حضور رقیب آن ها؛ یعنی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا، رقابت تراکتور با زردپوشان اصفهانی به تعویق افتاد و حالا قرار است نخستین مسابقه خود را در نیم فصل دوّم برگزار کنند. در ادامه درباره نکات آماری این تقابل توضیحات کاملی را خواهیم داد. 

نکته‌ای عجیب درباره تقابل‌های پرسپولیس و تراکتور در آزادی

از آخرین باری که بازی دو تیم در ورزشگاه آزادی همراه با حضور تماشاگران برگزار شده است بیش از ۴ سال می‌گذرد. در آن زمان یحیی گل محمدی تازه روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود و شاگردانش آن جدال را با دو گل بردند. اما از آن روز به بعد ۴ تقابل دیگر این دو نام پرطرفدار فوتبال ایران بدون تماشاگر برگزار شده و رویارویی روز چهارشنبه این دو تیم، پنجمین بازی پرسپولیس و تراکتور است که در ورزشگاه خالی آزادی برگزار می‌شود. 

پرسپولیس دلخوشی از بازی بدون تماشاگر ندارد! 

آخرین بازی این دو تیم در ورزشگاه آزادی به مهر ماه ۱۴۰۱ برمیگردد. در آن بازی تراکتور با گل محمد عباس زاده پیش افتاد. سپس شاگردان یحیی گل محمدی صاحب یک ضربه پنالتی شدند و این موقعیت توسط مهدی ترابی به هدر رفت تا بازی در ورزشگاه خانگی پرسپولیس به سود قربان بردیف و تیمش به پایان برسد. حال بعد از گذشت یک سال و نیم، بار دیگر قرار است این دو تیم در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی رو در روی هم قرار گیرند. 

آمار ضعیف تراکتور مقابل سرخ‌های پایتخت 

نگاهی به ۹ تقابل اخیر این دو تیم ما را به نتیجه عجیبی می‌رساند. از این تعداد رقابت، هشت بازی به نفع پرسپولیس به پایان رسیده و تنها یک بازی به سود سرخ‌های تبریز به پایان رسیده است. ده دیدار اخیر یاران خمز و اوسمار ویرا هیچ گاه با نتیجه مساوی خاتمه نیافته است. آخرین باری که رقابت این دو تیم بدون برنده به پایان رسید، به پنج سال پیش بازمیگردد. در آن زمان برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس می‌نشست و هدایت تراکتور را نیز ژرژ لینکز برعهده داشت. کمال کامیابی نیا در آن بازی دروازه تراکتور را باز کرد و دانیال اسماعیلی فر نیز تک گل تبریزی‌ها را به ثمر رساند. 

نیمی از اسکواد تراکتور پرسپولیسی هستند! 

اگر نگاهی به ترکیب این فصل تراکتور بندازید، احتمالا پی خواهید برد که بسیاری از بازیکنان سابقه حضور در پرسپولیس را دارند. سیامک نعمتی، محمد نادری، مهدی شیری، مهدی عبدی و شجاع خلیل زاده ۵ مردی هستند که سابقه پوشیدن پیراهن مدافع عنوان قهرمانی را دارا هستند. شاید بین تمام نام‌های مذکور، انگیزه نعمتی برای درخشش و یا به بیان بهتر بازگشت رویایی به آزادی بیشتر باشد. 

نکته نگران کننده برای پرسپولیس و هوادارانش

یکی از ارکان اصلی موفقیت پرسپولیس در فصول اخیر، علیرضا بیرانوند؛ دروازه بان این تیم است. انتشار خبری مبنی بر سرماخوردگی سنگربان سرخ‌ها حسابی سبب نگرانی هواداران این تیم و البته کادر فنی قرمزهای پایتخت شده است. تا جایی که این بازیکن فرصت حضور در تمرین این تیم را نیز پیدا نکرده است. باید ایستاد و دید که آیا بازیکن ملی‌پوش سرخ‌ها می‌تواند از چهارچوب دروازه‌اش محافظت کند یا خیر؟

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹بررسی کامل کارنامه مربیگری روبرتو ده‌زربی؛ چرا سرمربی برایتون اصلی‌ترین گزینه هدایت بارسلوناست؟

🔹تحلیل بازی منچسترسیتی-چلسی: از درخشش دوباره پالمر تا شب فاجعه هالند

🔹به مناسبت جدایی امیر ارسلان مطهری از استقلال؛ نگاهی به دوران حضور گیتاریست در جمع آبی‌پوشان

🔹کیلیان امباپه - رئال‌مادرید؛ داستانی که به پایان خط نزدیک می‌شود

🔹در ۴ بازی ابتدایی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چه گذشت؟

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار