فوتبال7

به مناسبت جدایی امیر ارسلان مطهری از استقلال؛ نگاهی به دوران حضور گیتاریست در جمع آبی‌پوشان

4 سال خاطره سازی برای هواداران آبی دل

1402/11/28 17:15 علی ساغری

به مناسبت جدایی امیر ارسلان مطهری از استقلال؛ نگاهی به دوران حضور گیتاریست در جمع آبی‌پوشان

بدون شک شنیدن خبر جدایی یک بازیکن متعصب و وفادار هوادار هر تیمی را ناراحت می‌کند. روز جمعه، انتشار خبر جدایی امیر ارسلان مطهری از استقلال هواداران این تیم محبوب را حسابی رنجاند. او در دوران حضور خود درمیان آبی‌پوشان پایتخت لحظات شیرین و خاطرانگیز زیادی را برای دوست داران این تیم ثبت کرد و حال دیگر جایگاهی در تفکرات جواد نکونام ندارد. در این مطلب از فوتبال۷ قصد داریم به بررسی دوران حضور گیتاریست آبی‌ها در این تیم بپردازیم. با ما همراه باشید. 

نگاهی به آمار کلی مطهری در استقلال

او مجموعا ۱۲۳ بار پیراهن آبی استقلال را در رقابت‌های مختلف پوشید و توانست ۲۷ گل و ۱۲ پاس منجر به گل را به نام خود ثبت کند. او در نیم فصل دوّم رقابت‌های لیگ برتر ۱۳۹۸ – ۱۳۹۹ به جمع شاگردان فرهاد مجیدی اضافه شد و درست همان ابتدای کار نشان داد که انگیزه‌های زیادی برای تثبیت کردن جایگاه خود در خط حمله این تیم دارد. هواداران استقلال او را به خاطر شادی بعد از گل معروفش، می‌شناسند. او بعد از باز کردن دروازه حریفان ادای ساز زدن را درمیاورد و به همین دلیل از او به عنوان گیتاریست آبی‌ها یاد می‌شود. بدون شک در تاریخ استقلال کمتر بازیکنی به اندازه مهاجم «حالا» سابق و گرمساری آبی‌ها به تیمش این اندازه از تعصب را داشته است. 

مهم‌ترین لحظات مطهری در استقلال 

۴ سال حضور در یک تیم فرصت کافی برای ثبت لحظات خاطرانگیز است. درباره امیر ارسلان مطهری هم این قاعده صادق است. او در دوران حضور خود در استقلال لحظات خاطرانگیزی را برای هواداران ثبت کرد که به چند مورد از آن‌ها در ادامه اشاره خواهیم کرد. 

اولین تجربه گلزنی با استقلال 

او در بازی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به صورت یار تعویضی مقابل الریان قطر به میدان رفت. مطهری ابتدا یک درگیری مختصر با دروازه بان وقت تیم داشت، اما بجای تن دادن به جنگ روانی به روش دیگری سنگربان این تیم قطری را مجازات کرد. او موفّق شد در مدّت کوتاهی پس از ورودش به زمین، دوبار دروازه قرمز و مشکی‌پوشان را باز کند تا تیمش با برتری ۵ – ۱ راهی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا آن سال شود. 

دبل کردن در اوّلین تجربه شهرآورد: گیتاریست رکورد پیشکسوت‌های استقلال را زد! 

امیر ارسلان مطهری همان ابتدای حضورش در استقلال نشان داد که چقدر به دنبال بلندپروازی با پیراهن این تیم است. بهمن ماه ۱۳۹۸ بود که آبی‌پوشان باید مقابل رقیب سنتی بازی برگشت لیگ برتر آن فصل را برگزار می‌کردند. گیتاریست آبی‌ها در آن بازی دوبار تیمش را پیش انداخت، اما هردو دفعه شاگردان یحیی موفّق شدند کار را به تساوی بکشند تا بازی با نتیجه ۲ – ۲ به پایان برسد. او بعد از علی جباری، غلامحسین مظلومی و مجتبی جباری تبدیل به چهارمین بازیکن استقلال شد که در یک مسابقه دربی دبل می‌کند. 

تبدیل شدن به برترین گلزن دربی: ارسلان خود را به جباری و مجیدی رساند

۲۹ آذر ۱۴۰۱ بود که دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی رفت لیگ بیست و یکم را برگزار کردند. این بازی بدلیل الودگی هوا بدون تماشاگر برگزار شد. ابتدا پرسپولیس با ضربه گولسیانی به گل رسید، اما این گل توسط روزبه چشمی پاسخ داده شد. در نیمه دوّم مطهری گل تیم خود را روی یک چرخش زیبا به ثمر رساند و موفّق شد رکورد چهاربار گلزنی در دربی را برای خود ثبت کند. این رکورد قبلا توسط مجتبی جباری و فرهاد مجیدی به عنوان بهترین گلزنان استقلال در دربی ثبت شده بود. 

چالش با ساپینتو بر سر جدایی از این تیم 

بعد از قهرمانی بدون باخت استقلال در لیگ ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ فرهاد مجیدی سرمربی وقت این تیم جای خود را به ریکاردو ساپینتو داد. سرمربی پرتغالی برای جذب بازیکنان جدید نیاز داشت که در لیست آن زمان تیم خود قدری جا خالی کند. بخصوص که در خط حمله اسکواد وقت استقلال ترافیک شدیدی وجود داشت. ساپنیتو تصمیم به قطع همکاری با مطهری گرفت. اما او این درخواست مربی جدید را قبول نکرد و عنوان کرد که هنوز یک فصل دیگر با این تیم قرارداد دارد. سرانجام ساپینتو، مطهری را در بازی مقابل پیکان به زمین فرستاد و از هواداران خواست او را تشویق کنند تا نشان بدهد بین او و ارسلان اختلافی نیست. 

فداکاری در مسیر تنظیم قرارداد با گوستاوو بلانکو

یکی از موضوعاتی که تیم‌های مختلف نسبت به آن در این فصل فوتبال ایران شاکی بودند، بحث سقف قرارداد بود. این مبحث مهم تیم استقلال را هم راحت نگذاشت. مدیران این باشگاه به منظور فراهم شدن امکان تنظیم قرارداد با گوستاوو بلانکو باید قرارداد چند بازیکن را کم می‌کردند. در این مسیر امیرارسلان مطهری به همراه چند بازیکن دیگر از جمله روزبه چشمی و پیمان بابایی مبلغ قرارداد خود را کاهش دادند تا امکان حضور این بازیکن آرژانتینی در استقلال فراهم شود.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹کیلیان امباپه - رئال‌مادرید؛ داستانی که به پایان خط نزدیک می‌شود

🔹در ۴ بازی ابتدایی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چه گذشت؟

🔹تحلیل | بحران بایرن‌مونیخ؛ نفرین ناگلزمن، ناکارآمدی توخل یا ضعف مدیریت؟

🔹فیل فودن: از استعداد بالقوه تا مرد همه کاره‌ی پپ گواردیولا

🔹بیوگرافی سباستین هالر؛ از نابود کردن قهرمانی دورتموند تا قهرمان کردن ساحل عاج در جام ملتهای آفریقا


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار