فوتبال7

در ۴ بازی ابتدایی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چه گذشت؟

بازگشت هیجان به فوتبال بعد از دو ماه!

1402/11/27 0:44 علی ساغری

در ۴ بازی ابتدایی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چه گذشت؟

بعد از حدود دو ماه وقفه بازهم چشم هواداران فوتبال به جمال یکی از محبوب‌ترین تورنومنت‌های این ورزش روشن شد و دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ با انجام ۴ بازی آغاز شد. در این بین تیم‌های رئال مادرید، پاریس سنت ژرمن و منچسترسیتی تاحدود زیادی مطابق انتظارات ظاهر شدند و بایرن مونیخ توماس توخل نشان داد که برای خروج از بحران کار راحتی ندارد. در این مطلب از سایت فوتبال۷ نگاهی به ۴ مسابقه نخست مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهیم انداخت. با ما همراه باشید. 

از برد سخت رئال مادرید تا شکست «تقریبا» غیرمنتظره بایرن مونیخ! 

غول‌های فوتبال اروپا روزهای سه شنبه و چهارشنبه به مصاف رقبای خود رفتند و حال باید انتظار سه هفته‌ای برای آغاز دور برگشت را بکشند. علی رغم اینکه هنوز ۴ مسابقه دیگر این مرحله باقی مانده است، اما همین تعداد بازی برگزار شده نیز خالی از صحنه‌های جالب نبود. 

آر بی‌لایپزیش ۰ – رئال مادرید ۱؛ کمک داور ویدیویی و براهیم دیاز، ناجیان غول اروپا

شاگردان کارلو آنجلوتی سه شنبه شب در ورزشگاه ردبول آرنا میزبان قدرت نوظهور فوتبال آلمان؛ یعنی تیم لایپزیش بودند و با گل زیبای براهیم دیاز توانستند به پیروزی برسند و اندوخته خوبی را برای بازی برگشت فراهم کنند. شاگردان مارکو روزه در همان دقایق ابتدایی دروازه رئال مادرید را باز کردند، اما کمک داور ویدیویی یا همان VAR گل بنجامین سسکو را نپذیرفت. زننده گل کهکشانیها در این بازی دچار مصدومیت شد، اما ظاهرا این آسیب دیدگی جدی نیست. در نتیجه می‌تواند تیم خود را در بازی برابر رایووایکانو همراهی کند. 

این برد یک رکورد تاریخی را برای رئال مادرید ثبت کرد. برای اوّلین بار در تاریخ رئال مادرید توانست در ۳۵ بازی اوّل خود به ۲۹ برد برسد. اما نکته جالبی که باید به آن بپردازیم، اعتراف عجیب تونی کروس درباره گل لایپزیش است. این بازیکن باتجربه آلمانی عنوان کرده که گل تیم میزبان سالم بوده و دلیلی برای مردود اعلام کردن آن وجود ندارد. 

کپنهاگن ۱ – منچسترسیتی ۳؛ خط و نشان برای تکرار قهرمانی

مدافع عنوان قهرمانی برابر حریف دانمارکی خود کار سختی نداشت و با سه گل موفق به پیروزی مقتدرانه در خانه رقیب خود شد. ابتدا دی بروینه سیتیزن‌ها را پیش انداخت، اما اشتباه عجیب ادرسون سبب شد که گل تساوی میزبان به ثمر برسد. اما شاگردان گواردیولا که نمیخواستند برابر رقیب نه چندان نام آشنا متوقف شوند، فشار خود را روی دروازه کپنهاگن حفظ کردند و توسط برناردو سیلوا و فیل فودن به گل رسیدند. اما نکته جالب این بازی پرش بلند ارلینگ هالند برای زدن ضربه بود. 

پرش ۲.۳۴ متری بچه غول نروژی نشان داد که او از اوج آمادگی بدنی برخوردار است و اگر ضربه او به دروازه راه پیدا میکرد، قطعا یکی از زیباترین گل‌های تاریخ لیگ قهرمانان میشد. اما درکنار این اتفاقات خوشحال کننده برای سیتیزن ها، مصدومیت جک گریلیش هم یک اتفاق بسیار بد بود. این آسیب دیدگی به نظر جدی می‌رسد. 

پاریس سنت ژرمن ۲ – رئال سوسیداد ۰؛ کار نه چندان سخت یاران امباپه 

شاگردان لوئیز انریکه در تیم پاریس سنت ژرمن موفق شدند نماینده فوتبال اسپانیا را با گل‌های امباپه و بردلی بارکولا شکست دهند و راه خود را برای صعود به یک چهارم نهایی هموار کنند. رئال سوسیداد در نیمه نخست, بازی قابل تحسینی ارائه کرد و حتی می‌توانست دروازه میزبان را در پارک دو پرنس باز کند. اما نیمه دوم روند مسابقه کلا برعکس شد و تیم میهمان بسیار خوش اقبال بود که بیش از دو گل دریافت نکرد. لوئیز انریکه در کنفرانس خبری بعد از بازی ضمن تمجید از عملکرد امباپه عنوان کرد که بدلیل بازی خوب تیم سوسیداد نگران بازی برگشت است. 

لاتزیو ۱ – بایرن مونیخ ۰؛ هفته کابوس‌وار تکمیل شد! 

نماینده پرافتخار فوتبال آلمان در ادامه روند ضعیف خود این بار مقابل شاگردان ساری در تیم لاتزیو بازی را واگذار کرد تا درکنار شکست سنگین مقابل بایرلورکوزن در رقابت‌های داخلی، یکی از بدترین مقاطع چند فصل اخیر را تجربه کند. یکی از بازیکنانی که به دنبال نتایج ضعیف بایرن مونیخ شدیدا مورد حمله هواداران قرار گرفته، خرید جدید این تیم یعنی هری کین است. سکونشینان آلیانز آرنا معتقدند که وجود این ستاره انگلیسی به عنوان بازیکنی که خیلی جام نمیاورد، سبب نتایج ضعیف تیمشان شده است. بعد از این بازی توماس توخل؛ سرمربی باواریایی‌ها عنوان کرد که لاتزیو پیروز رقابت نشده است، بلکه ما بازی را واگذار کرده ایم. خط دفاعی بایرن در هفته‌های اخیر اصلا عملکرد خوبی نداشته و در این مسابقه هم اخراج اوپامکانو و دادن پنالتی به حریف این حقیقت تلخ را تایید کرد. نکته جالب دیگر بازگشت جمال موسیالا به ورزشگاهی بود که خاطره خوبی از آن دارد. او در فصل ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ اوّلین گل اروپایی خود را مقابل همین لاتزیو در ورزشگاه المپیکو رم به ثمر رساند.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹تحلیل | بحران بایرن‌مونیخ؛ نفرین ناگلزمن، ناکارآمدی توخل یا ضعف مدیریت؟

🔹فیل فودن: از استعداد بالقوه تا مرد همه کاره‌ی پپ گواردیولا

🔹بیوگرافی سباستین هالر؛ از نابود کردن قهرمانی دورتموند تا قهرمان کردن ساحل عاج در جام ملتهای آفریقا

🔹ویدیو | سه گل تماشایی در دیدار دیشب آتالانتا و جنوا (پیشنهاد فوتبال7)

🔹بایرلورکوزن ۳ – بایرن مونیخ ۰؛ توخل هم مقابل بلند پروازی شاگردان ژابی آلونسو تاب نیاورد!


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار