فوتبال7

بایرلورکوزن ۳ – بایرن مونیخ ۰؛ توخل هم مقابل بلند پروازی شاگردان ژابی آلونسو تاب نیاورد!

چه بر سر قهرمان سالهای اخیر فوتبال آلمان آمده؟

1402/11/22 13:26 علی ساغری

بایرلورکوزن ۳ – بایرن مونیخ ۰؛ توخل هم مقابل بلند پروازی شاگردان ژابی آلونسو تاب نیاورد!

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که مربی کم تجربه‌ای به نام ژابی آلونسو تا این اندازه بتواند در فوتبال آلمان قدرت نمایی کند. اما شب گذشته شاگردان این مرد اسپانیایی ورزشگاه بای آرنا را به قتلگاه قهرمان چند سال اخیر بوندسلیگا تبدیل کردند. مرد اوّل نیمکت بایرلوزکوزن نشان داد که برای بلند پروازی حتی از نام بزرگ تیم سابقش هم ترسی ندارد. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم نگاهی به پیروزی بزرگ بایرلورکوزن مقابل مدعی درجه یک فوتبال آلمان بیندازیم. سپس به نکات آماری جالبی درباره صدرنشین کنونی بوندسلیگا اشاره خواهیم کرد. 

لورکوزنی‌ها لیاقت این برد را داشتند! 

شاگردان ژابی آلونسو در این بازی توانستند ۱۳ موقعیت گل را خلق کنند و بایرنی‌ها تنها ۸ بار دروازه میزبان را تهدید کردند. از طرف دیگر برنده این بازی توانست ۷ شوت به سمت دروازه حریف روانه کند و باواریایی‌ها تنها یکبار موفّق به این کار شدند. اما نگاهی به آمار مالکیت توپ هم ما را به نتایج جالبی می‌رساند. قرمزپوشان مونیخ درحالی شکست سنگین سه بر صفر را متحمل شدند، که مالکیت توپ ۶۲ درصدی را به نام خود ثبت کردند. به نظر میرسد بازیکن سابق لیورپول، رئال مادرید و همین بایرن مونیخ در پیاده کردن اندیشه‌های هجومی‌اش حسابی موفق بوده است! 

ژابی آلونسو بالاتر از آنجلوتی و کلوپ

اگر نگاهی به تیم‌های صدرنشین در دیگر لیگ‌های اروپایی بندازید، تازه ارزش کار این مربی اسپانیایی را خواهید فهمید. اینترمیلان، لیورپول و رئال مادرید به عنوان رتبه‌های اول سایر لیگ‌های اروپایی دست کم یک باخت را تا به اینجای کار متحمل شده اند. اما درمقابل تعداد باخت‌های بایرلورکوزن تا به اینجای کار عدد صفر ثبت شده است. 

هنوز برای صحبت درباره قهرمانی زود است! 

مرد اوّل نیمکت لورکوزن در واکنش به سوال احتمال قهرمانی تیمش در این فصل گفت: «شما علاقه‌مند هستید که در تمامی این هفته‌ها از من این سوال را بپرسید. اما نمیتوانم زودتر از ماه می‌ در این باره گمانه زنی کنم.» او درباره روند بدون باخت تیمش در این فصل گفت که: "ما بازیکنان فوق العاده‌ای داریم که از انرژی بالایی برخوردارند. من نمی‌توانم به تنهایی چنین دستاوردی ثبت کنم. آن‌ها خود را باور داشتند و این کلید کار است! " 

کار جالب مرد اسپانیایی بعد از برد 

بعد از پایان بازی هواداران لورکوزن به تشویق مرد اوّل نیمکت خود پرداختند. این درحالی بود که بازیکن سابق تیم ملّی اسپانیا و باشگاه‌های رئال مادرید و بایرن مونیخ، از هواداران خواست که کل دستیارانش را به عنوان اعضای کادرفنی تشویق کنند. او در یک حرکت ارزشمند از تمامی دستیارانش خواست که همراه او به وسط زمین بازی بروند و پیروزی در این بازی را درمقابل تشویق هواداران جشن بگیرند. به طوری که فیزیوتراپ و آنالیست‌های تیم همراه با آلونسو به وسط زمین بازی آمدند. 

وقتی بازیکن بایرن دروازه خودی را باز می‌کند! 

اوّلین گل تیم میزبان توسط یوسیپ استانیشیچ به ثمر رسید. این بازیکن تا فصل پیش بازیکن بایرن مونیخ بود. اما بدلیل اینکه در تفکرات توماس توخل جایگاهی نداشت نتوانست در مسابقات زیادی برای باوراریاییها به میدان برود و به همین دلیل به صورت قرضی به بایرلوکوزن رفت. او بعد از بازکردن دروازه مانوئل نویر برای ادای احترام به تیم سابق خود خوشحالی نکرد. 

انتقاد ماتئوس از توخل 

از دید لوتار ماتئوس سرمربی بایرن مونیخ اشتباهات بسیاری را در چیدن ترکیب تیم خود داشته است. اوّلین انتقادی که در این باره مطرح شده است به چینش خط دفاعی برمیگردد. کیم مین جائه که به تازگی از جام ملّت‌های آسیا بازگشته درکنار اوپامکانو و اریک دایر بازیکنان بایرن مونیخ در این پست بودند. این درحالیست که مدافع هلندی و آماده بایرنی‌ها؛ یعنی ماتیاس دلیخیت روی نیمکت بود. ماتئوس همچنین از خط میانی باوریایی‌ها هم انتقاد کرده و ترجیح داده شدن ساشا بویی بجای کیمیش را تصمیمی نادرست خوانده است. او ادعا می‌کند که باید به بازیکنانی که بوندسلیگا را خوب می‌شناسند به اندازه کافی بازی داد. در این باره بازیکنانی مانند توماس مولر، رافائل گوئررو و یاشوا کیمیش از سوی اسطوره فوتبال آلمان مثال زده شده‌اند.

🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:


🔹آشنایی با بهترین بازیکنان تاریخ قاره آفریقا (بخش دوم)

🔹پیش بازی بایرلورکوزن-بایرن مونیخ؛ بزرگی خودت را ثابت کن، همینجا، در همین جدال بزرگ!

🔹پیش بازی آ اس رم-اینتر میلان: نخستین آزمون جدی گلادیاتور در آوردگاه المپیکو

🔹قطار جام ملّت‌های آسیا ۲۰۲۳ به ایستگاه آخر رسید؛ رویارویی قطر و اردن

🔹آنالیز | بررسی سیر تحول سیستم 2-5-3؛ از بازآفرینی کونته تا سه گانه پپ


میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار