فوتبال7

پیش بازی آ اس رم-اینتر میلان: نخستین آزمون جدی گلادیاتور در آوردگاه المپیکو

در فوتبال7 به بررسی کامل آزمون سخت ده‌روسی مقابل صدرنشین مقتدر سری آ می‌پردازیم. با ما همراه باشید

1402/11/20 11:56 بهروز شیعه‌یان

پیش بازی آ اس رم-اینتر میلان: نخستین آزمون جدی گلادیاتور در آوردگاه المپیکو
آزمونی متفاوت برای ده‌روسی

با پیروزی بر یوونتوس، کنترل قهرمانی در سری آ، بیش از هر زمان دیگری در اختیار خود اینتری‌ها است تا روز شنبه، با خیالی آسوده به مصاف رُمی بروند که با ده‌روسی چهره جدیدی به خود گرفته است. در سه بازی آخر سری آ، شاهد طغیان جنگجویان رومی به رهبری گلادیاتور سابق رمی‌ها، دنیله ده‌روسی بودیم.

دو تیم در ورزشگاه المپیکوی رم دو هدف متفاوت را دنبال می‌کنند: رم به دنبال ادامه روند احیا و صعود در جدول است و اینتر به دنبال کسب پنجمین برد متوالی در لیگ است.

نراتزوری که شانس زیادی برای تکرار قهرمانی خود در سری آ در اردیبهشت ماه دارد، پس از گل به خودی فدریکو گاتی، چندین فرصت دیگر را هم برای قطعی کردن پیروزی داشتند، اما همان یک گل کافی بود تا با کسب ششمین پیروزی متوالی، رکورد %100 پیروزی در سال جدید را حفظ کنند و با یک بازی کمتر، اختلاف خود با یووه، جدی‌ترین تعقیب‌کننده را به 4 برسانند. گل گاتی هم‌چنین باعث شد که اینتر، به دومین باشگاه تاریخ سری آ بدل شود که در هر 22 بازی خود در سری آ گلزنی کرده است (با احتساب یک بازی کمتر تا هفته بیست‌وسوم). دیگر معیاری که نشان‌دهنده عملکرد عالی تیم سیمئونه درین فصل است، تفاضل گل آن‌هاست، تفاضل 41+ که بهترین تفاضل در 5 لیگ معتبر اروپاست.

سیمئونه اگرچه از آن دسته مربیان نوین ایتالیایی است که تمایلات تهاجمی دارد، اما این تفاضل گل عالی نشان می‌دهد که در حفظ توازن بازی نیز عملکرد بسیار موفقی داشته و به‌لطف نظم دفاعی که او خلق کرده، تا اینجای کار اینتر فقط 10 گل در لیگ دریافت کرده است. در طول قرن جاری، فقط رم فابیو کاپلو در فصل 04-2003 چنین رکورد دفاعی‌ایی را ثبت کرده است. یکی از ارکان نظم دفاعی اینتر، بنجامین پاوارد است که این فصل از بایرن‌مونیخ به اینتر پیوسته و پس از یک دوره مصدومیت، به‌خوبی در تفکرات دفاع سه نفره اینزاگی، ادغام شده است.

کدام تیم دست بالا را دارد؟

آاس رم، 5 بازی از شش بازی اخیر مقابل اینتر در سری آ را واگذار کرده است. در دو شکست آخر رم حتی موفق به گلزنی نیز نشد، از جمله شکست 1-0 دور رفت در همین فصل. هم‌چنین رم 6 بازی است که موفق به کسب پیروزی خانگی برابر اینتر در لیگ نشده است. آخرین برد خانگی رمی‌ها به اواخر سال 2016 برمی‌گردد، زمانی که مربی کنونی، زیر نظر لوچیانو اسپالتی، رهبر تیمش در خط هافبک بود.

ده روسی تازه‌کار در صورت کسب پیروزی در روز شنبه، به نخستین مربی سری آ در بیش از یک دهه اخیر تبدیل می‌شود که در بدو ورود خود، چهار پیروزی متوالی کسب کرده است. هر چند این آزمون بسیار متفاوت از سه آزمون گذشته است و جالوروسی پس از سه تیم در حال سقوط، باید به مصاف فینالیست فصل پیش لیگ قهرمانان برود. رمی‌ها، اگرچه از ماه سپتامبر در المپیکو شکست نخورده‌اند، اما حتی با حمایت تماشاگران خودی، جنس این چالش، متفاوت از چالش‌های پیشین است. به‌علاوه کسب پیروزی در این دیدار، روحیه مضاعفی به اینتری‌ها می‌دهد تا آخر هفته به دیدار فاینورد در مرحله حذفی لیگ اروپا بروند.

ترکیب دو تیم و غایبین

اینزاگی طبق معمول با ترکیب 2-5-3 به میدان خواهد رفت و تمام بازیکنان اصلی در دسترس هستند، هر چند خود اینزاگی به دلیل دریافت پنجمین کارت زرد مربیان برابر یوونتوس، محروم است و باید از روی سکوها این بازی را دنبال کند. لائوتارو مارتینز 19 گله، به دنبال ثبت سومین فصل متوالی خود با 20 گل در سری آ است. هاکان چالهان اوغلو نیز که فصلی رویایی را سپری می‌کند و با میانگین 60 پاس در هر بازی، بهترین پاسور سری آ محسوب می‌شود، قصد دارد برای دومین بار در دوران حرفه‌ای خود، تعداد گل‌های خود در یک فصل را دو رقمی کند (9 گل زده تا اینجای لیگ).

دنیله‌ ده‌روسی نیز به ترکیب موفق خود در سه هفته اخیر دست نخواهد زد و پائولو دیبالا و استفان الشعراوی، به‌عنوان دو مهاجم کناری، از لوکاکو در نوک خط حمله حمایت خواهند کرد. لوکاکو در 97 بازی لیگ برای نراتزوری 57 بار گلزنی کرده است و پس از عدم موفقیت در گلزنی در جشنواره 4 گله رم برابر کالیاری، در این بازی به دنبال ثبت دهمین گل خود درسری آ است، به‌ویژه اینکه در دیدار رفت 2 تیم عملکرد ضعیفی داشت و با سوت‌های شدید هواداران مواجه شد. سردار آزمون از جام ملت‌های آسیا باز می‌گردد اما تامی آبراهام هم‌چنان در دسترس نیست. کریس اسمالینگ نیز اگرچه از بند مصدومیت رهایی یافته، اما حضور او هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام است.

ده‌روسی می‌تواند ازین آزمون سربلند خارج شود؟

سه پیروزی اخیر ده روسی برابر کاندیداهای سقوط رقم خورده و مورینیو نیز به احتمال زیاد برابر این تیم‌ها پیروز می‌شد، اما همین سه امتیازها، رم را به رده پنجم رسانده و مهمتر از آن، بِرَند هجومی ده‌روسی در این سه بازی است که اشتیاق هواداران به خرید بلیط‌های بازی‌های خانگی را افزایش داده است.

پس از شکست3-1  برابر میلان و اخراج ژوزه مورینیو، به نظر می‌رسد که تصمیم مدیران رم برای انتساب ده‌ روسی تصمیمی کم‌خطر با نسبت هزینه به فایده پایین است. ده‌روسی از یک سو محبوب هواداران است و روابط عمیقی با باشگاه دارد و از سویی قراداد 6 ماهه او دست مدیران برای اقدام در پایان فصل را باز گذاشته است.

ده‌روسی پس از انتساب، بلافاصله تصمیم به تغییر سیستم گرفت و در سه بازی اخیر، سه نوع 3-3-4 را امتحان کرده است: 1-2-3-4، 1-3-2-4 و 3-3-4 اصلی.

در مدت 30 ماه حضور مورینیو روی نیمکت رم، رمی‌ها 6 بار به مصاف اینتر رفتند که 5 شکست و 1 پیروزی حاصل آن بود. این آمار به‌خوبی گویای آزمون سخت و جدی ده‌روسی برابر تیم آماده و سر تا پا مسلح اینزاگی است. حتی یک تساوی نیز می‌تواند تضمین‌کننده ادامه سفر ده‌روسی با رم در پایان این فصل باشد.

علاوه بر تغییر سبک به بازی هجومی، تمایز دیگر ده‌روسی با مورینیو، بُعد روانی است که در همین مدت کوتاه، سعی کرده با جملاتی نظیر ««ما رم هستیم و باید تیم‌های ته جدولی رو به راحتی شکست بدیم»، « با اتحاد میتونیم به این روند منفی پایان بدیم» و «بازیکنان من، کلید اصلی من برای باز کردن این قفل هستند»، روحیه خودباوری را به تیم تزریق کند و به جو منفی رختکن و انتقادات مورینیو از بازیکنان پایان دهد.

تنها ویژگی احتمالاً مثبت ژوزه در دوران هدایت رم، روند این تیم در اروپا بود. بنابراین بازی با اینتر تنها چالش ده‌روسی نیست و پس از آن باید در مصاف با فاینورد، روند خوب اروپایی مورینیو را حفظ کند.

فُرم اخیر دو تیم در 6 بازی آخر

سری آ: رم (2 باخت، 1 مساوی ، 3 برد پیاپی)- اینتر: (1 برد، 1 مساوی، 4 برد پیاپی)

کل رقابت‌ها: رم (2 باخت، 4 برد)- اینتر: (6 برد پیاپی که همه در سال 2024 رقم خورده است)


🚨🚨این مطالب را هم بخوانید:

🔹قطار جام ملّت‌های آسیا ۲۰۲۳ به ایستگاه آخر رسید؛ رویارویی قطر و اردن

🔹آنالیز | بررسی سیر تحول سیستم 3-5-2؛ از بازآفرینی کونته تا سه گانه پپ

🔹به بهانه جدال ایران و قطر در نیمه نهایی؛ نگاهی به آمار و خاطرات تقابل این دو تیم

🔹تحلیل و بررسی دیدار رئال مادرید 1-1 اتلتیکو مادرید؛ لالیگا همچنان جذاب است!

🔹تحلیل و بررسی بازی حماسی ایران ۲–۱ ژاپن؛ آریایی‌ها سامورایی‌ها را خلع سلاح کردند

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار