فوتبال7

بررسی حواشی فوتبالی هفته پانزدهم فوتبال ایران؛ از قهرمانی نیم فصل استقلال تا شکست جنجالی سپاهان

وضعیت سه تیم بالای جدول لیگ برتر ایران در هفته پانزدهم فوتبال ایران

1402/10/12 1:7 علی ساغری

بررسی حواشی فوتبالی هفته پانزدهم فوتبال ایران؛ از قهرمانی نیم فصل استقلال تا شکست جنجالی سپاهان

هفته پانزدهم فوتبال ایران روز دوشنبه با بازی پرسپولیس با مس رفسنجان و سپاهان با شمس آذر قزوین پیگیری شد و هواداران فوتبال شاهد حواشی بسیاری در این روز بودند. با نتایجی که از این دو بازی بدست آمد، شاگردان جواد نکونام که روز شنبه با پیروزی مقابل پیکان به صدر جدول رسیده بودند، درپی شکست زرد‌های اصفهانی مقابل شاگردان سعید دقیقی در قزوین قهرمانی نیم فصل را برای خود کردند. اما این بازی دو تیم مدعی پرسپولیس و سپاهان با رقبای خود آنقدر هم خالی از حاشیه نبود. در این مطلب از سایت فوتبال۷ قصد داریم مهم‌ترین حواشی لیگ برتر فوتبال ایران در آخرین هفته نیم فصل نخست را خدمت شما شرح دهیم. با ما همراه باشید. 

شمس آذر ۱ – سپاهان ۰؛ قزوین آبستن حوادث عجیب فوتبالی

شاگردان سعید دقیقی که نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کنند با بازی‌های باکیفیت خود هر رقیبی را به چالش کشیده اند. سپاهان که با پس گرفتن ۴ امتیاز خود به صدر جدول بازگشته بود، برای کسب قهرمانی نیم فصل باید رقیب قزوینی خود را می‌برد. این تیم بدلیل دراختیار نداشتن چند چهره شناخته شده خود از جمله احسان پهلوان و کاوه رضایی، تمرکز لازم را در شروع بازی نداشت. 

دقیقه ۶ شمس آذر توانست دروازه پیام نیازمند را روی ضربه سر رحمان جعفری باز کند. دو تیم در ادامه بازی موقعیت‌های زیادی را روی دروازه یکدیگر خلق کردند. هم شمس آذر چندین بار تا مرز گل دوم پیش رفت و هم سپاهان صاحب موقعیت‌های بسیاری شد. که عملکرد خیره کننده دروازه بانان هردو تیم مانع از به ثمر رسیدن گلی دیگر شد. در آخرین دقایق بازی سپاهان موفق به زدن گل تساوی شد، اما کمک داور آن را آفساید اعلام کرد. 

از اخراج مورایس تا درگیری هواداران دو تیم و شکستن شیشه اتوبوس سپاهان

عصبانیت خوزه مواریس را کمتر هوادار فوتبالی دیده است. او در بسیاری از موارد چهره متواضع و باشخصیتی را داراست. اما دقیقه ۸۰ بدلیل شوت کردن بطری آب، داور بازی این ابتدا با کارت زرد و بدلیل تداوم اعتراضات با کارت قرمز مربی پرتغالی را جریمه کرد تا سپاهانی‌ها از نظر روانی شرایط سخت‌تری را تجربه کنند. اما این تنها اتفاق بد این بازی نبود. درگیری هواداران دو تیم و اعتراض سپاهانی‌ها به جایگاه طرفداران این تیم هم زیبایی‌های فنی این بازی پر از موقعیت را تحت الشعاع قرار داد. در ادامه دو عضو دیگر کادر فنی سپاهان هم اخراج شدند تا این تیم در اخراج اعضای روی نیمکت هتریک کرده باشد. اما حواشی بازی سپاهان و شمس آذر تنها محدود به مستطیل سبز نبود. چرا که شیشه اتوبوس این تیم بعد از پایان بازی شکسته شد. 

نبود رامین رضاییان حس شد

بدون شک از رامین رضاییان می‌توان به عنوان یکی از ارزشمندترین مهره‌های سپاهان در دو فصل اخیر یاد کرد. زردپوشان اصفهانی با خلاقیت این بازیکن موفق به زدن گل‌های بسیاری شده اند. اما در بازی با شمس آذر، بدلیل نبود رامین هیچکدام از کرنر‌های این تیم روی دروازه تیم قزوینی خطرساز نشد. 

تساوی پرسپولیس با مس رفنسجان در روز خداحافظی یحیی 

شاگردان یحیی گل محمدی در ادامه نتایج نه چندان امیدوار کننده خود این بار با تساوی ۱-۱ مقابل مس رفسنجان متوقف شدند. ابتدا شهاب زاهدی سرخ‌پوشان را به گل رساند. اما لوسیانو پریرا توانست در دقیقه ۵۲ روی یک ضربه پنالتی کار را به تساوی بکشاند. بعد از این بازی یحیی گل محمدیبا هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد و اعلام کرد که توان ادامه دادن با پرسپولیس را ندارد. اما کمی بعد باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که با این استعفای گل محمدی مخالفت شده است. باید ایستاد و دید که سریال استعفاهای مربی موفق سرخپوشان به کجا خواهد رسید. 

قهرمانی استقلال در نیم فصل اوّل؛ دور از تصور خوشبین‌ترین هوادار آبی

تابستان ۱۴۰۲ بود که خبر استعفای حجت کریمی نگرانی آبی‌ها را بیش از پیش شدت بخشید. درحالی که سایر تیم‌ها از جمله پرسپولیس، سپاهان و تراکتور مشغول جذب مهره‌های باارزش بودند، آبی‌های پایتخت با رفتن بازیکنانی چون سیلوا، قائدی و محبی جمع خود را روز به روز خلوت‌تر می‌دیدند. اما قهرمان دو دوره باشگاه‌های آسیا کار خود را عالی آغاز کرد و موفق به کسب سه برد از چهار مسابقه شد. وقفه‌های مختلف در فوتبال باشگاهی هم مانع از تداوم نتایج خوب این تیم نشد و درنهایت شاگردان نکونام با ۳۲ امتیاز قهرمانی نیم فصل را برای خود کردند.

میخای اطلاعات فوتبالی خودتو محک بزنی؟
بیا تو بازی کوییز
میخای تو مسابقه پیش‌بینی ما شرکت کنی؟
بیا تو مسابقه پیش‌بینی
میخای جدیدترین حواشی و اخبار امروز رو بدونی؟
بیا تو بخش اخبار